Proturbo  Autodiagnoosi

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730270 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tbovolle

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #660 : 15.01.2014, 16:51:02 »
Nonni löytyhän ne sieltä. En vaa osannu etsiä. tacktack ;)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #661 : 15.01.2014, 20:23:31 »


Tuotenumero: 25-3097

Nimike: Kk-laakerit Volvo B200->234
25-3097 | Kk-laakerit Volvo B200->234
   

Hinta:
31,90 €


Tuommonen löyty motonetin verkkokaupasta, kannattaa kysyä kuitenkin et on 63mm akselille. löytyy 200 ja 700 sarjaan ei 900

EDIT: Ei taida olla B234F konetta pienillä laakereilla tehtykkään?

Eikai kk-laakereissa eroa ole, oli sitten 63mm runkolakruilla, tai niillä toisilla? Kymppisarjan ja satasarjan veivin lakrut on tietysti keskenään eri, mutta itse ainakin olen siinä uskossa että satasarjalaisissa on aina samat kk-kaulat.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

ipet

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #662 : 16.01.2014, 00:35:39 »
Eikai kk-laakereissa eroa ole, oli sitten 63mm runkolakruilla, tai niillä toisilla? Kymppisarjan ja satasarjan veivin lakrut on tietysti keskenään eri, mutta itse ainakin olen siinä uskossa että satasarjalaisissa on aina samat kk-kaulat.

Joo olet oikeassa my bad ! Ajatus katkos  meni rungot ja kanget sekasin..... eli nuo motonetin laakerit käy

Poissa wh

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 992
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #663 : 20.01.2014, 01:32:38 »
vakio b230fk tohon tuli hommattua ja jääautona kun on niin millainen olisi pieni sopiva piristys ? nostaa ahdot 0,8bar, 3" putki ja milläs olis halvin/helpoin lisätä soppaa vehkeelle ?
volvoja - onhan noita.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #664 : 20.01.2014, 06:13:43 »
vakio b230fk tohon tuli hommattua ja jääautona kun on niin millainen olisi pieni sopiva piristys ? nostaa ahdot 0,8bar, 3" putki ja milläs olis halvin/helpoin lisätä soppaa vehkeelle ?
Herra Tonin lastut ;)
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #665 : 20.01.2014, 09:34:38 »
Toivottavasti tämä on oikea paikka kysyä; eli b230ft tekniikka tulossa 2satkun keulille b230f koneen tilalle. Ahtimeksi tuli 19t mitsu ja muuten aika vakiohiluilla mennään lukuunottamatta isompaa IMMua.  Kysymys kuuluukin, minkäkokoisia suuttimia porukka suosittelee? Entä mites tuo bensapuoli, pumppu ja paineensäädin vaihtoon?  :idiot2: Tehotavoite pyörii siinä 260hp paikkeilla.

E: niin juu ja tonilta on lastutetut boksit jo hommattu.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #666 : 20.01.2014, 11:22:23 »
Toivottavasti tämä on oikea paikka kysyä; eli b230ft tekniikka tulossa 2satkun keulille b230f koneen tilalle. Ahtimeksi tuli 19t mitsu ja muuten aika vakiohiluilla mennään lukuunottamatta isompaa IMMua.  Kysymys kuuluukin, minkäkokoisia suuttimia porukka suosittelee? Entä mites tuo bensapuoli, pumppu ja paineensäädin vaihtoon?  :idiot2: Tehotavoite pyörii siinä 260hp paikkeilla.

E: niin juu ja tonilta on lastutetut boksit jo hommattu.
Suuttimet vois olla jotkut 450-550cc ja immu suhteessa isommaks. Ainakin ysin tankinsisäinen pumppu riitti yli 300hevosen.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa mavil

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 113
  • Räpeltäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #667 : 20.01.2014, 18:29:35 »
Onko kokemuksia pikkumitsusta uudelleen siivetettynä? Eli isommilla siivillä, onko järkeä vai ostaako suoraan esim 19t ahtimen? Jos ei niin miksi. Kertokaa amatöörille.

Poissa hookkan

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 372
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #668 : 20.01.2014, 20:47:24 »
Pakopuolen pesä on ahdas 13c.ssä kuulemma,19t hengittää paremmin.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #669 : 20.01.2014, 21:22:21 »
Pakopuolen pesä on ahdas 13c.ssä kuulemma,19t hengittää paremmin.

13c on 6 pesä ja siitä ylöspäin 7 pesä (mikä on sekin liian pieni). 15g ja 19t ero on jotain muutamia heppoja kun pakopuoli ei virtaa.

Aina kun tehdään suuttimiin tai immuun muutoksia pitää se lastuttaa ja lastuun kirjottaa mikä immu ja mitkä suuttimet!
Mikään immun kasvatus tai suuttimien kasvatus ilman lastua, ei saa kun lh ruiskun täysin sekaisin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #670 : 20.01.2014, 23:39:37 »
Suuttimet vois olla jotkut 450-550cc ja immu suhteessa isommaks. Ainakin ysin tankinsisäinen pumppu riitti yli 300hevosen.

Siis vaparin pumppu? :o mites toi b-paineensäädin, kun ei ole alkuperästä tallessa, niin mitä kannattaa hommaa tilalle?

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #671 : 21.01.2014, 00:14:57 »
Siis vaparin pumppu? :o mites toi b-paineensäädin, kun ei ole alkuperästä tallessa, niin mitä kannattaa hommaa tilalle?
Turbon pumppu, mutta se oli lepsumpi malli. Kyllä sen pitäis noille tehoille vielä riittää, kertokoot joku viisaampi. Malpassia käyttäneet monet, mutta myös orggis piisaa.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Niksa

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 342
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #672 : 22.01.2014, 21:50:47 »
19T ahtimen pakopuoli ei ahdista kun lykkää ulkoisen portin kaveriksi. hyvin on 13c pelannut 19T sisuskaluilla.

13C:n muutos 19T:ksi #7 pakopesällä on jossain 800e tuntumassa.

mopo-sportilta saa noita malpassin omia ja käy suoraan volvoon. muistaakseni hieman joutu kannaketta viilaamaan mutta ei ihmeitä.
580cc suuttimet 1.45bar ja vakio immulla todettu myös pelaavan perus modatulla lastulla.

vakio bensapumpulla alkoi paineet tippumaan pitkässä vedossa joten walbro 250l/h tankkiin ja bensapaineet pysyy ylhäällä itselläni jossain 4-5bar tuntumassa nyt vakiosuuttimilla ja 1bar ahdoillla.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #673 : 22.01.2014, 22:02:53 »
Niin ja sitten tarttee hitsata portti pakopesään tai tehdä uusi pakosarja/välilaippa... Miksei suoraan päätä että 15G tai astetta isompi.

Joka tapauksessa se pesä on liian pieni, hukkiksella ei "järkevää" päästää kaasuja ohi. Niilläkin kaasuilla sais jonkun kivemman ahtimen toimimaan paremmin...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa stuge

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #674 : 22.01.2014, 22:46:09 »
Mistäs noitasuuttimia kantsis sit lähtee ettiin? Uutena tai käytettynä. Mikä tossa IMMun halkasijan isontamisessa on ideana? Jos kerta pelittää vakiokoossakin..  :idiot2:

 

Proturbo  Autodiagnoosi