Autoracing  KL-varaosat

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730281 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1080 : 19.08.2014, 16:59:30 »
Bensalle säädettiin rönttä eilen ja alle 80% aukioloille jäätiin 468cc suuttimoilla vaikka nahkaunelmaaTM annoinkin. Painetta 1,2bar GTX2876rs garrettilla.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1081 : 19.08.2014, 17:26:39 »
Suuttimien aukioloaika ei ole aivan varma tieto siitä riittääkö suuttimet jos ei samalla seuraa bensanpainetta.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa S-T@

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 78
  • 2x 940 b230ft m90 g80 projekti ja käyttis
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1082 : 19.08.2014, 21:00:15 »
Miten olette toteuttaneet 16t ahtimen (850 volvo) laiton vinokoneeseen? Mitä pitää huomioida? Ja mistä vesikierto ?
850 T5 sedan ja 850 2.5l 20v farmari osina myynnissä !

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1083 : 19.08.2014, 21:30:38 »
Suuttimien aukioloaika ei ole aivan varma tieto siitä riittääkö suuttimet jos ei samalla seuraa bensanpainetta.
selitätkö tarkemmin? meinaatko muita kuin 1:1 säätimiä, jolloin tuotto on suurempi, kuin ilmoitettu
Vai väitteitä, ettei tuotto voi riittää, vaikka todellisuudessa väittäjällä pumppu sakkaa ja bensapaine tippuu.
« Viimeksi muokattu: 19.08.2014, 22:09:01 kirjoittanut Ari E »

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4399
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1084 : 19.08.2014, 21:56:35 »
Miten olette toteuttaneet 16t ahtimen (850 volvo) laiton vinokoneeseen? Mitä pitää huomioida? Ja mistä vesikierto ?
Pesät pitää kääntää ja hukkiksen kellolle rakentaa teline, FK/FT vesi- ja öljylinjat sopii suoraan. DPn laippa pitää vaihtaa jos pakopesä ei ole kartiomallinen.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1085 : 19.08.2014, 21:58:02 »
Paljonkos ahtoja? 
Oletko mitannut, miten paljon IMMu antaa jännitettä missäkin vaiheessa?

Epäilen aikas paljon, että tuo 016 IMMu on pohjassa....  :facepalm:


Enpä ole mitään mittaillut, hyvin toimii ja se riittää. Seokset ok 1.3 bar asti 19T ahtimella. sen jälkeen menee laihalle, vakio pumppu hyytyy.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1086 : 19.08.2014, 22:16:26 »
Pesät pitää kääntää ja hukkiksen kellolle rakentaa teline, FK/FT vesi- ja öljylinjat sopii suoraan. DPn laippa pitää vaihtaa jos pakopesä ei ole kartiomallinen.

Vakio öljylinjat ovat kyllä aivan saaaatanasta.  :tickedoff:

Onko tuosta vesikierrosta suurtakin hyötyä?  ::)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1087 : 19.08.2014, 23:02:44 »

Onko tuosta vesikierrosta suurtakin hyötyä?  ::)

Varmaan ihan läpäl pistetty Volvolla se?  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1088 : 19.08.2014, 23:03:12 »
selitätkö tarkemmin? meinaatko muita kuin 1:1 säätimiä, jolloin tuotto on suurempi, kuin ilmoitettu
Vai väitteitä, ettei tuotto voi riittää, vaikka todellisuudessa väittäjällä pumppu sakkaa ja bensapaine tippuu.

Mun ei varmaan pitäisi kommentoida päiväunien välissä. Eihän tossa mitä kirjoitin ole päätä eikä häntää.

Ajatus oli kertoa, että  mappauksessa  bensan paine pysyy taikka nousee ahtopaineen mukana. Pointti oli se että joku voi vetää suuttimensa tappiin, vaikka syy onkin siinä että pumpun tuotto kyykkää.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1089 : 20.08.2014, 07:22:21 »
Varmaan ihan läpäl pistetty Volvolla se?  :D

Tyst nu! Täällä on mikan mukana joten vaadin mitattuadataa™. :D
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa wsq´-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 56
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1090 : 20.08.2014, 12:11:46 »
Onko normaalia että ykkös ja kakkos vaihteella ottaa kiihdytyksessä ahtoja kilon verran ja muilla vaihteilla taas 0.8-0.9?

Allekirjoituksen auto kyseessä tonin lastuilla ja boost teellä laitettu siihen 1 bar.

Poissa Volvo For Life

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 416
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1091 : 20.08.2014, 16:05:51 »
Mihkähän mulla tossa B230FT koneessa on noi rapinat jääny 40tkm ajeltu 0.8 bar ahdoilla ilman mitään lastuja ainut että ilmanputsari kopasta otettu tulpat pois. Aluks hyppää 1bar kohtaan sit laskee 0.8 bar kohdalle vaikka 1 bar pitäis olla kokoajan.
Volvo S80 TDI

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1092 : 20.08.2014, 23:39:23 »
Tyst nu! Täällä on mikan mukana joten vaadin mitattuadataa™. :D

Pelkkä öljyjäähdytys toimii dieseleissä, nostaa öljynlämpöjä (ja tiputtaa öljynvaihtoväliä) ilman vesijäähdytystä. Tietty suurempi riski palaa laakereihin öljyt kiinni jne.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1093 : 21.08.2014, 09:07:20 »
Mihkähän mulla tossa B230FT koneessa on noi rapinat jääny 40tkm ajeltu 0.8 bar ahdoilla ilman mitään lastuja ainut että ilmanputsari kopasta otettu tulpat pois. Aluks hyppää 1bar kohtaan sit laskee 0.8 bar kohdalle vaikka 1 bar pitäis olla kokoajan.
EZK:n sytkämyöhästykseen ja pyyntöön LH:lle kaataa koneeseen v--tusti soppaa.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1094 : 21.08.2014, 11:06:20 »
Pelkkä öljyjäähdytys toimii dieseleissä, nostaa öljynlämpöjä (ja tiputtaa öljynvaihtoväliä) ilman vesijäähdytystä. Tietty suurempi riski palaa laakereihin öljyt kiinni jne.
Mutta taas toisaalta viritellymmässä pelissä lämmöt varsinkin kesäisin ongelma. En esitä tätä faktana, vaan puhun omasta kokemuksesta. Vakiommassa kokoonpanossa olen pitänyt nestekierron.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

 

Carcom Oy  Ateho