Ateho  Elekma

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 730291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1335 : 02.10.2014, 23:01:43 »
On hajonnu, alkuperäinen turbo sano poks :) muuten toimii täysin   8) mikäs sieltä pitäs  hajota  :D

Jos VAKIO ahtimella nakuttaa 0.7-0.8bar jälkeen VAKIO sytkälastulla, ja sulla isommalla ahtimella lähes tuplaten ahtoja...  :idiot2:
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jari288

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • no jos vielä vähän...
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1336 : 02.10.2014, 23:21:58 »
Hyvinhän tuo kesti kunnon burniksen ja siihen päälle 35km täys veto päällä :) että ei se varmaan oo nakuttanu :)?
Joop.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1337 : 02.10.2014, 23:22:32 »
Ja lisäks suuttimet jotka on aikalailla tapissa jo vakio ahtimella 1bar ahdoilla :nohnoh 500cc/min suuttimet, sytkälastu ja 012 Imm niin pitäs tulla reilu 200hv niin että se kestää kans.

Ei se nakutus sitä moottoria välttämättä heti tapa.. Iteltähän meni veivi kieroon ja painetta oli 1 bar ilman sytkälastua.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1338 : 02.10.2014, 23:52:47 »
Ja lisäks suuttimet jotka on aikalailla tapissa jo vakio ahtimella 1bar ahdoilla :nohnoh 500cc/min suuttimet, sytkälastu ja 012 Imm niin pitäs tulla reilu 200hv niin että se kestää kans.

Ei se nakutus sitä moottoria välttämättä heti tapa.. Iteltähän meni veivi kieroon ja painetta oli 1 bar ilman sytkälastua.
Röntässä oli vakiosiittimet ja olikohan karalan softa mitsun 15g:llä. 0,9bar 199hv/427nm lapussa mulle tullessa.  Nimimerkki Dumppi ei säälinyt autoa kyllä yhtään enkä sitä tehnyt minäkään. Ei se hajonnu millään ja kun tein ko koneen uusiks niin ei löytyny ainakaan jälkiä naulaamisesta.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1339 : 03.10.2014, 00:11:16 »
En jaksa väitellä mutta kyllä se nakuttaa. EZK vaan heittää syttymyöhäkköä ja tarvittaessa lisärikastusta. Sitä ei edes huomaa kunnolla...
Kunnes kerrankin se on hieman myöhässä tilanteessa ja kaboom.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1340 : 03.10.2014, 00:26:31 »
En jaksa väitellä mutta kyllä se nakuttaa. EZK vaan heittää syttymyöhäkköä ja tarvittaessa lisärikastusta. Sitä ei edes huomaa kunnolla...
Kunnes kerrankin se on hieman myöhässä tilanteessa ja kaboom.  :D
Eli tässä samalla karalan ammattitaito epäilyn kohteena. Miten vaan.
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa jari288

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • no jos vielä vähän...
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1341 : 03.10.2014, 00:31:31 »
Voishan nuo paineet tuohon 0.9 puottaa siihen asti että saa nuo osat, tosin 668 dekat löytyy nii eikö nuo riitä alkuun :) ja jos se ois nakuttanu nii kyllä se ois jo porsinu...
Joop.

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1342 : 03.10.2014, 00:34:52 »
No se sytkälastu (~50 €) on halpa hinta siitä mielenrauhasta

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1343 : 03.10.2014, 00:35:51 »
Eli tässä samalla karalan ammattitaito epäilyn kohteena. Miten vaan.

Tarkoitin kyllä tuota syttylastua, että nakuttaa varmasti jos on vakio.  ::)

En vastannu Hegeh siis sulle.
Kysymys: eikös 13c 1.0bar tuota lähelle saman kun 15g 0.9bar? Suurin hyötyhän on käyttää isompia paineita kun vaihtaa 15g? Tietenkin jotain lisää tulee samoilla paineilla kun vähän isompi...

199hp 15g @ 0.9bar ja 0.8bar viinalla 13c n.215hp...?

Meni ehkä vähän ohi aiheesta, mutta heitin ilmoille kysymyksen.  :)

ja jos se ois nakuttanu nii kyllä se ois jo porsinu...

Itte kokeillu vähän rankallakin kädellä edellisen auton kanssa, ja kyllä se kestää nakutusta aika kovin... Ei jälkiä männissä/kannessa. Vaan siellä kun on se nakutusanturi niin yrittää hoitaa hommaa kotiin. Usko tai älä. Jos aihe kiinnostaa enemmän voin ohjata sut LH/ezk info topikkiin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa jari288

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 209
  • no jos vielä vähän...
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1344 : 03.10.2014, 00:41:45 »
No se sytkälastu (~50 €) on halpa hinta siitä mielenrauhasta

Eipä ole nuin halpa, ite lastu on kyllä tuon 50.. Mutta mun boksiin pitää tehä lisäkortti paikka että sen sinne saa :3
Joop.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1345 : 03.10.2014, 00:42:34 »
Auto oli säädetty moiselle kokoonpanolle vuonna 2004 eli ei se ainakaan heti oo hajonnu?

Nyt en oikein nähnyt, että mikä oli se kysymys tai lähinnä, mitä ajoit takaa kun käytännössä vastasit omiin kysymyksiisi?
« Viimeksi muokattu: 03.10.2014, 00:46:16 kirjoittanut Hegeh »
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa Jakkefp

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 588
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1346 : 03.10.2014, 00:43:07 »
Eipä ole nuin halpa, ite lastu on kyllä tuon 50.. Mutta mun boksiin pitää tehä lisäkortti paikka että sen sinne saa :3
Eli ei muuta kuin Volvopurkaamolle tms kaivamaan lastutettavaa boksia, joka on aina parempi vaihtoehto kuin tuo tytärkorttihässäkkä

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1347 : 03.10.2014, 00:48:20 »
Eli ei muuta kuin Volvopurkaamolle tms kaivamaan lastutettavaa boksia, joka on aina parempi vaihtoehto kuin tuo tytärkorttihässäkkä

Sama kortti se sielläkin....  ;)

Auto oli säädetty moiselle kokoonpanolle vuonna 2004 eli ei se ainakaan heti oo hajonnu?

Nyt en oikein nähnyt, että mikä oli se kysymys tai lähinnä, mitä ajoit takaa? Käytännössä vastasit omiin kysymyksiisi?

Joo en mä sitä, mietin vaan: 15g hyöty siis +-0 jos ajetaan samoilla paineilla (se vaan riittää pidemmälle?)

Ilmeisesti kyllä, tietty mietin myös mahdollisuutta, ettei karala ois ottanut kaikkea irti. (enkä nyt vittuile  :D)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1348 : 03.10.2014, 00:52:45 »
Sama kortti se sielläkin....  ;)

Joo en mä sitä, mietin vaan: 15g hyöty siis +-0 jos ajetaan samoilla paineilla (se vaan riittää pidemmälle?)

Ilmeisesti kyllä, tietty mietin myös mahdollisuutta, ettei karala ois ottanut kaikkea irti. (enkä nyt vittuile  :D)
Ja myös ettei ole vetänyt liian likelle sitä nakutusrajaa.

Siis tuottaahan se samoilla paineilla jo enemmän ilmaa.  En ala sen enempää siitä. Mun "tiedot" on kliinisesti testattuja yleensä :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #1349 : 03.10.2014, 00:54:45 »
Ja myös ettei ole vetänyt liian likelle sitä nakutusrajaa.

Siis tuottaahan se samoilla paineilla jo enemmän ilmaa.  En ala sen enempää siitä. Mun "tiedot" on kliinisesti testattuja yleensä :D

Juujuu. Eiku lähinnä vaa mietin jos toi käyttiksen 13c hajoaa niin pistänkö 15g, 16t vai minkä sinne tilalle...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Autoracing  KL-varaosat