Autoracing  KL-varaosat

Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?

  • 91 Vastauksia
  • 19153 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6368
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #75 : 28.09.2018, 12:47:11 »
Monien vastauksissa tuodaan esille että Volvo on turvallinen auto. Millä mittarilla? kun puhutaan vanhemmista autoista niin ne ei läpäisisi nykyistä Euro NCAP testiä. Kolari turvallisuus on asia mitä ei koskaan halua joutua kokemaan enkä oikeastaan ole joutunut (lukuun ottamatta paria pienempää kolaria).

Mielestäni monellakin mittarilla, koska mulla on Volvo-lasit  :) Jos verrataan samanikäisiä autoja keskenään, niin kyllä Volvo on aina sieltä turvallisemmasta päästä. Toki ei voi verrata eri aikakauden autoja keskenään, mutta sijoitettuun euromäärään nähden varmasti Volvo on yksi turvallisimmista vaihtoehdoista. Uudet autot toki ovat kaikki jo tosi turvallisia.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2018, 20:04:38 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13570
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #76 : 28.09.2018, 13:05:15 »
Mielestäni monellakin mittarilla, koska mulla on Volvo-lasit  :) Jos verrataan samanikäisiä autoja keskenään, niin kyllä Volvo on aina sieltä turvallisemmasta päästä. Toki ei voi verrata eri aikakauden autoja keskenään, mutta sijoitettuun euromäärään nähden varmasti Volvo on yksi turvallisimmista vaihtoehdoista. Uuudet autot toki ovat kaikki jo tosi turvallisia.
Ja uusissa volvoissa on puolueettomia testauksia kuinka paljon ne on turvallisempia kuin muut... euro ncap samoin jenkeissä... että ei ne tuulesta tule nuo volvon turvallisuus väitteet, tämä on yksi argumentti miksi volvo... mulla ei ole varaa uuteen autoon joka on turvallinen joten ajan vanhemmalla volvolla joka on samalla viivalla ja ylikin niiden uusien autojen joihin olisi varaa...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Yksi Volvomies

  • Vieras
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #77 : 28.09.2018, 13:56:39 »
Yksilöllisyys ja luotettavuus ovat myös tärkeitä minulle, ja syitä siihen miksi pidän Volvosta. Ja onhan se leppoisa ajaa ja tarjoaa hyvät tilat.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #78 : 28.09.2018, 14:49:22 »
Ja uusissa volvoissa on puolueettomia testauksia kuinka paljon ne on turvallisempia kuin muut... euro ncap samoin jenkeissä... että ei ne tuulesta tule nuo volvon turvallisuus väitteet, tämä on yksi argumentti miksi volvo... mulla ei ole varaa uuteen autoon joka on turvallinen joten ajan vanhemmalla volvolla joka on samalla viivalla ja ylikin niiden uusien autojen joihin olisi varaa...
Tuolla turvallisuudella joskus päädyin ensimmäiseen Volvooni, kun ensimmäinen lapsi syntyi ja piti hankkia turvallinen ja kohtuu tilava auto Nissan Primeran tilalle. Kohta 16v menty Volvolla :smitten:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #79 : 28.09.2018, 18:15:38 »
Totuus on kun kilometrejä paljon takana ei tiedä mikä kohta hajoaa ja tämän tiedostaminen on myös rasite.
Uudessa autossako tai muussa ajoneuvossa ei sitten ole mahdollisuutta, että joku paikka hajoaa yllättäen kesken ajon ?...Ihan samalla tavalla voi siinä uudessakin ajoneuvossa tulla vikaa täysin yllättäen. Joku anturi pimenee, sähkövika,  urealaite alkaa temppuilla yms..ja jäät tielle. Viime talvena ihan tuliterä new holland traktorikin sylki öljyt pakoputkesta koneliikkeen pihalle, kun huohotin jäätyi... Yhdessä 940 oli ostaessa mittarissa lähemmäs 600tkm, tuolla autolla ei ole kertaakaan jäänyt tielle vian takia. Kyllä kävisi aika rasittavaksi vanhan rotiskon käyttäminen jos miettisi koko ajan, mikä paikka leviää kohta. Helpommalla pääsee kun jatkaa ajoa ja miettii sitten kun hajoaa. Onneksi vanhat rojut voi korjata itse ja osat halpoja. Olen ajanut ihan uudella skoda fabialla ja mitsubishi asx "maasturilla". Kummassakaan ei ollut kovinkaan kummoinen ajettavuus, vaikka uusia olivat kummatkin. ASX melkein samanlainen veltto ajaa kuin vanha pajero ja L200. Tokihan riski vikaantumiseen on pienempi uudessa ajoneuvossa, mutta se riski on kuitenkin olemassa että sekin hyytyy yllättäen, ei tarvitse välttämättä kuin jonkun anturin pimahtaa jostakin. Riippuu myös paljon auton omistajasta/käyttäjästä, miten vanha auto toimii, jos sillä vaan ajaa eikä huolla tai korjaa niin hajoamisriski tielle nousee huomattavasti. Mikäli autoa tai muuta vanhaa ajoneuvoa pitää kunnossa ja ehjänä niin toimii käyttöpelinä pitkäänkin.
« Viimeksi muokattu: 28.09.2018, 18:55:09 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #80 : 28.09.2018, 19:59:45 »
Uudessa autossako tai muussa ajoneuvossa ei sitten ole mahdollisuutta, että joku paikka hajoaa yllättäen kesken ajon ?...Ihan samalla tavalla voi siinä uudessakin ajoneuvossa tulla vikaa täysin yllättäen. Joku anturi pimenee, sähkövika,  urealaite alkaa temppuilla yms..ja jäät tielle. Viime talvena ihan tuliterä new holland traktorikin sylki öljyt pakoputkesta koneliikkeen pihalle, kun huohotin jäätyi... Yhdessä 940 oli ostaessa mittarissa lähemmäs 600tkm, tuolla autolla ei ole kertaakaan jäänyt tielle vian takia. Kyllä kävisi aika rasittavaksi vanhan rotiskon käyttäminen jos miettisi koko ajan, mikä paikka leviää kohta. Helpommalla pääsee kun jatkaa ajoa ja miettii sitten kun hajoaa. Onneksi vanhat rojut voi korjata itse ja osat halpoja. Olen ajanut ihan uudella skoda fabialla ja mitsubishi asx "maasturilla". Kummassakaan ei ollut kovinkaan kummoinen ajettavuus, vaikka uusia olivat kummatkin. ASX melkein samanlainen veltto ajaa kuin vanha pajero ja L200. Tokihan riski vikaantumiseen on pienempi uudessa ajoneuvossa, mutta se riski on kuitenkin olemassa että sekin hyytyy yllättäen, ei tarvitse välttämättä kuin jonkun anturin pimahtaa jostakin. Riippuu myös paljon auton omistajasta/käyttäjästä, miten vanha auto toimii, jos sillä vaan ajaa eikä huolla tai korjaa niin hajoamisriski tielle nousee huomattavasti. Mikäli autoa tai muuta vanhaa ajoneuvoa pitää kunnossa ja ehjänä niin toimii käyttöpelinä pitkäänkin.
En väittänytkään etteikö voisi hajota, siltikin ajan ennemmin vähän ajetulla koska todennäköisyys on pienempi vikaantua, ja isommissa vioissa mahdollista saada takuun piiriin.
Kun ajamiset ei rajoitu pelkästään Suomen teille vaan autolla pitää pystyä lähtemään pitemmälle.
On tullut käytyä vähän ajetulla(etelä Espanja)Euroopassa ja myös paljon ajetulla(Ranska)toinen hoiti matkan ongelmitta. Saksan moottoritie on raaka testipaikka, ja molemmilla tuli säälimättä ajettua lappulattiassa, tämä oli paljon ajetulle liikaa.
Jos verrataan samanikäisiä autoja keskenään, niin kyllä Volvo on aina sieltä turvallisemmasta päästä.
On ja vielä useammalla mallilla. Nämä Euro NCAP testit on muutama vuosi sitten kiristetty eli ne jotka saa nyt viisi tähteä on parempi mitä kymmenen vuotta sitten.
Lainaus Kauppalehden sivuilta: Nyt testattiin viime vuonna esitellyt S90- ja V90-mallit. Sekä sedan- että farmarimalli saivat täydet viisi tähteä, ja niiden kokonaissuoritus arvioitiin koko Euro NCAPin historian parhaaksi.

Poissa Okko

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 861
  • Turbo ja Takaveto
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #81 : 28.09.2018, 20:44:56 »
Nuorempana oli tiukastikin Volvo-lasit päässä, ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin vanha takaveto Volvo, mutta nykyään on lasit muuttuneet sini-keltaisiksi käyttö Saabien myötä. Harraste autot tulee tulevaisuudessakin olemaan Volvoja, mutta käyttiksenä varmasti kävisi joku muun merkkinen autokin. Mutta mennään noilla ruotsalaisilla nyt toistaiseksi. MK2 V70 on toki vahvoilla seuraavaksi käyttikseksi, mutta kunhan auton vaihto tulee ajankohtaiseksi, niin näkee mikä pihaan eksyy.

2x740, 240, 2x9-5, 9-3, 900

Poissa anssi68

  • Hallituksen jäsen
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5114
  • Volvo taka ja etuvetoisena
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #82 : 28.09.2018, 22:11:23 »
Jonkin verran volvo-lasien läpi tulee katseltua  ;) ;)
Suvussa isän veljellä oli aikoinaan useampiakin volvoja, niin  saattaa olla sieltä jotain kaukaista perintöä..

Merkkejä ollut vähän joka mantereelta, mutta viime kädessä turvallinen volvo on se valinta.
Ja ainoastaan turvallisuuden takia jatkoin volvojen parissa, kun auto vaihtui.

Jos ja kun uudempien volvojen reaalinen hinta vaihtoauto-markkinoilla tulee sen verran alas, niin ehkä seuraavakin on volvo..
Käyttis:   Volvo V70 2,5T 2007
Harraste: Volvo 240 GL 1988

Poissa pukema

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 411
  • SVK #1148
    • www.pukema.com
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #83 : 29.09.2018, 00:29:41 »
Polestar vanteet on aika kauhean näköiset ja epäkäytännölliset ulospäin kaartuvine puolineen. Kuitenki tulee siedettyä niitä ku jarrut mahtuu ilman spaceria eikä näihin 2007--> Volvoihin saa mitään erityisen hienoja vanteita.

Volvon mallivalikoima ollu aina suppea ja harvat mallit mielenkiintoisia, 99% uusista ja vanhoista tylsiä. No ihan uusista ehkä 100%. Laatuki on mitä on, vanhoissa ainaki.. 

Hinta-laatusuhde kuitenki todella hyvä vaikka tuollasessa mun nykyisessa käyttiksessä ja kestää vertailun saman hintaluokan saksalaisiin. Takavetoisissa sitten puolestaa harrastus potentiaalia

18 Volvoa ollu ja seuraavana vuonna voi joku vääränmerkkinen eksyä pihalle ekaa kertaa. Ei löydy mitään kiehtovaa ostettavaa Volvolta vaikka maksais 2-3 kertaa enemmän ku tuollanen V8 Executive.
760 Turbo 1988, 960 Pullman Limousine 1996, 960 Executive Level I 1996, S90 Pullman Limousine 1998, S90 T6 1998
S80 V8 2007, S80 V8 Executive 2008
Chrysler Viper GTS 2000
Cadillac Fleetwood Limo 1978

R-Antti

  • Vieras
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #84 : 29.09.2018, 19:24:47 »
Pari Volvoa olen omistanut, ja aika vahvat Volvo-lasit on toisinaan olleet päässä. Kun edellinen S40 alkoi leviämään, eikä enää kiinnostanut sponssata Backfältin korjaamoa, otin Volvo-lasit pois ja merkki meni vaihtoon. Saksalaiseen siirtyminen ei ole kaduttanut.
Volvon rattiin paluu ei kuitenkaan ole poissuljettu vaihtoehto, mutta monella merkillä on kiinnostavia malleja, joten miksi rajoittaa itseään merkkiuskollisuudella.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #85 : 29.09.2018, 22:37:10 »
monella merkillä on kiinnostavia malleja, joten miksi rajoittaa itseään merkkiuskollisuudella.

Brand loyalty (”brandi lojaliteetti”) on vaikea asia selitettäväksi jopa psykologeille. Eivätkä hekään pysty sitä täysin aukottomasti selittämään. Ihmiselle palaa takaraivoon brandin joku/jotkin mieluisat ominaisuudet (esim. turvallisuus, kestävyys jne.) jotka eivät välttämättä edes pidä paikkaansa mutta mielikuva on vain niin voimakas.. Minua esimerkiksi aina jaksaa ihmetyttää kun yritetään naittaa urheilullisuutta ja Volvoa. Volvo kun on minusta niin kaukana urheilullisuudesta kuin vain voi olla. Silti alustasarjat ja virityspalikat käyvät hyvin kaupaksi :)
« Viimeksi muokattu: 29.09.2018, 22:53:00 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 235
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #86 : 29.09.2018, 23:44:39 »
Volvo kun on minusta niin kaukana urheilullisuudesta kuin vain voi olla. Silti alustasarjat ja virityspalikat käyvät hyvin kaupaksi :)

...kirjoittaa henkilö Volvo Racing Club Finland:n foorumilla ;) - Onhan se vetävämpi nimi kyllä vs. PVKS (Pappa Volvo Klubi - Suomi). Ja koska Volvo ei ole niin urheilullinen niin pakko niitä lisäpalikoita on ostaa/myydä.

Ja se on totta, että tietynlaista mielen mystisyyttä merkkiuskollisuus on mutta toisaalta se koskee lähes kaikkea mitä ihminen käyttää. Auto, kahvinkeitin, hifivehkeet mm. - Johonkin mielikuvaan sitä jokainen kapsahtaa. Onneksi on vapaus valita. Muuten ajaisimme kaikki Ladoilla...

--
"If I die... I die..." <- joku

Poissa Kaldonia1

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1010
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #87 : 30.09.2018, 08:00:00 »
Brand loyalty (”brandi lojaliteetti”) on vaikea asia selitettäväksi jopa psykologeille. Eivätkä hekään pysty sitä täysin aukottomasti selittämään. Ihmiselle palaa takaraivoon brandin joku/jotkin mieluisat ominaisuudet (esim. turvallisuus, kestävyys jne.) jotka eivät välttämättä edes pidä paikkaansa mutta mielikuva on vain niin voimakas.. Minua esimerkiksi aina jaksaa ihmetyttää kun yritetään naittaa urheilullisuutta ja Volvoa. Volvo kun on minusta niin kaukana urheilullisuudesta kuin vain voi olla. Silti alustasarjat ja virityspalikat käyvät hyvin kaupaksi :)

Merkkiuskollisuudella on veikeät ja vaikeasti määriteltävät lähtökohdat. Volvon kohdalla ehkä turvallisuus, kestävyys, jämäkkyys ja niin edelleen.

Esimerkiksi kitaristit arvostavat Fendereitä ja Gibsoneita ja soittavat niillä tietyn statuksen takia, vaikka molempien merkkien laatu on saattanut vuosien saatossa heitellä. Sama lienee autoissa, vaikka en myönnä ajavani Volvolla sen olemattoman statuksen takia.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #88 : 30.09.2018, 08:15:08 »
.. Minua esimerkiksi aina jaksaa ihmetyttää kun yritetään naittaa urheilullisuutta ja Volvoa. Volvo kun on minusta niin kaukana urheilullisuudesta kuin vain voi olla. Silti alustasarjat ja virityspalikat käyvät hyvin kaupaksi :)
Euroopan nopeimmassa nelisylinterisessä kilpa-autossa on Volvon vinokone. Ihmetteletkö myös miksi jotkut virittelevät VW Kuplia, joka ei taida olla mikään urheiluauto.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: Katsotko maailmaa Volvo-lasien läpi?
« Vastaus #89 : 30.09.2018, 20:55:07 »
Eihän ladakaan ole urheilullinen automerkki. Silti niihinkin myydään racing osia ja viritellään. Myös pappa-tunturiin saa isompia sylintereitä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron