Elekma  Autoracing

Uusi XC90 (2016 ->)

  • 2197 Vastauksia
  • 613088 Lukukerrat

0 jäsentä ja 12 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa nilkkax

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 4
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1590 : 15.02.2018, 13:10:42 »
Vaasan Automaa:lla saatiin nettipelaan. TEM yksikkö mikä liekään rikki , 70€ osa, ja kyllä pelittää..

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1591 : 25.02.2018, 19:03:53 »
Onkos kenelläkään muulla ollut ongelmia XC90:sen ilmajousituksen kanssa? Omassa meni ilma-jousitus itsestään offroad-asentoon, eikä suostu laskemaan. Onhan tuo herraskaista kyytiä, mutta tunnelmaa laskee ikävät kolinat ja huojunta. Menee ensi viikolla pajalle. Ilmeisesti kompressori ei kestänyt -30 asteen pakkasia, vaikka luulisi ruotsalaisessa autossa noitakin mietityn. 

Poissa Tikku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 12
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1592 : 25.02.2018, 21:02:10 »
Onkos kenelläkään muulla ollut ongelmia XC90:sen ilmajousituksen kanssa? Omassa meni ilma-jousitus itsestään offroad-asentoon, eikä suostu laskemaan. Onhan tuo herraskaista kyytiä, mutta tunnelmaa laskee ikävät kolinat ja huojunta. Menee ensi viikolla pajalle. Ilmeisesti kompressori ei kestänyt -30 asteen pakkasia, vaikka luulisi ruotsalaisessa autossa noitakin mietityn.

20 asteen pakkasessa tuli ilmoitus "huolla ilmajousitus", mutta meni ohi, eikä ole sen jälkeen näkynyt.
XC 90 T8 Inscription MY18

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1593 : 25.02.2018, 22:00:34 »
Onkos kenelläkään muulla ollut ongelmia XC90:sen ilmajousituksen kanssa? Omassa meni ilma-jousitus itsestään offroad-asentoon, eikä suostu laskemaan. Onhan tuo herraskaista kyytiä, mutta tunnelmaa laskee ikävät kolinat ja huojunta. Menee ensi viikolla pajalle. Ilmeisesti kompressori ei kestänyt -30 asteen pakkasia, vaikka luulisi ruotsalaisessa autossa noitakin mietityn.

Luulisi menevän tonttiin jos kompressori hajoaa? Mutta jos saa virheellistä tietoa jousituksen asennosta ja nostaa painetta kun luulee olevan lintallaan? Citikoissa oli ainakin joskus tuollaista.

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1594 : 25.02.2018, 22:47:56 »
Ei ole ollut mitään häiriötä ilma-aluksessa, tosin ei ole superpakkasia ollutkaan. Yli 20 astetta kyllä pitemmän tovin, kiltisti on kameli polvistunut ja laukannut ihan asiaankuuluvalla korkeudella.

Poissa Taky

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 289
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1595 : 26.02.2018, 07:42:44 »
Luulisi menevän tonttiin jos kompressori hajoaa?

Jos systeemissä vettä joka jäätyy ei ilma pääse välttämättä poistumaan - jää siihen missä on tai johonkin muuhun asentoon.
Audi Q4 40

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1596 : 27.02.2018, 07:53:13 »
Itse en muuten pidä 3000 euron B&W:tä pahana. Auto pitää kuitenkin kohtalaisen hyvin arvonsa. Kahden vuoden kohdalla hinnasta on tipahtanut n 20%, eli B&W:stä laskennallisesti 600€. 600€ kahdesta vuodesta ei ole paha, n 82c/vrk. Se onko ääni sitten joka päivä 82c parempi, kuin normistereoiden ääni, on sitten jokaisen itse päätettävä.

Tästä arvonlaskusta olen vähän eri mieltä, kyllä lisävarusteiden arvo tipahtaa huomattavasti nopeammin kuin auton. Esimerkiksi leasing-yhtiöt kuolettavat ne kokonaan pois kolmen vuoden sopimuksen aikana (lisävarusteiden hinta maksetaan leasing-vuokrissa kokonaan pois sopimuskaudella), eli heidän laskuoppinsa mukaan arvo on nollassa sen jälkeen. Itse en kyllä ihan tuohon lähtisi, on niillä varmasti jotain arvoa, mutta suhteellisesti paljon vähemmän kuin autolla.

Ihan toisena asiana, olin pettynyt noiden B&W:n äänenlaatuun, ja jätin ne siksi pois (tosin V90 kyseessä). Kaveri hankki samaan aikaan Audi S3:n, jossa Bang&Olufsenit noin 900-1000e lisähintaan, ja ääni huomattavasti parempi. Ei tuo vertailu omalla kohdallani sitä ratkaissut, vaan ihmettelin jo ennen Audin kuuntelua, että kyllä tuolla rahalla parempi ääni pitäisi saada.
V60 T8 Inscription

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1597 : 27.02.2018, 08:25:29 »
Tästä arvonlaskusta olen vähän eri mieltä, kyllä lisävarusteiden arvo tipahtaa huomattavasti nopeammin kuin auton. Esimerkiksi leasing-yhtiöt kuolettavat ne kokonaan pois kolmen vuoden sopimuksen aikana (lisävarusteiden hinta maksetaan leasing-vuokrissa kokonaan pois sopimuskaudella), eli heidän laskuoppinsa mukaan arvo on nollassa sen jälkeen. Itse en kyllä ihan tuohon lähtisi, on niillä varmasti jotain arvoa, mutta suhteellisesti paljon vähemmän kuin autolla.

Ihan toisena asiana, olin pettynyt noiden B&W:n äänenlaatuun, ja jätin ne siksi pois (tosin V90 kyseessä). Kaveri hankki samaan aikaan Audi S3:n, jossa Bang&Olufsenit noin 900-1000e lisähintaan, ja ääni huomattavasti parempi. Ei tuo vertailu omalla kohdallani sitä ratkaissut, vaan ihmettelin jo ennen Audin kuuntelua, että kyllä tuolla rahalla parempi ääni pitäisi saada.
Kauanko uhrasit aikaa B&W:n äänimaailman säätöön, vai radio päälle ja nupit kaakkoon. Itse en omalla 2h koeajolla kerinnyt kesittymään muuta kuin volumenäppäimeen, kun toimintoja oli sen verran paljon.
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Bawuka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 476
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1598 : 27.02.2018, 08:31:20 »
Tästä arvonlaskusta olen vähän eri mieltä, kyllä lisävarusteiden arvo tipahtaa huomattavasti nopeammin kuin auton. Esimerkiksi leasing-yhtiöt kuolettavat ne kokonaan pois kolmen vuoden sopimuksen aikana (lisävarusteiden hinta maksetaan leasing-vuokrissa kokonaan pois sopimuskaudella), eli heidän laskuoppinsa mukaan arvo on nollassa sen jälkeen. Itse en kyllä ihan tuohon lähtisi, on niillä varmasti jotain arvoa, mutta suhteellisesti paljon vähemmän kuin autolla.

Ihan toisena asiana, olin pettynyt noiden B&W:n äänenlaatuun, ja jätin ne siksi pois (tosin V90 kyseessä). Kaveri hankki samaan aikaan Audi S3:n, jossa Bang&Olufsenit noin 900-1000e lisähintaan, ja ääni huomattavasti parempi. Ei tuo vertailu omalla kohdallani sitä ratkaissut, vaan ihmettelin jo ennen Audin kuuntelua, että kyllä tuolla rahalla parempi ääni pitäisi saada.

Omakohtaisen kokemuksen mukaan menee kyllä juuri toisin päin. Ei S3:n B&O jaksaneet säväyttää. Rengasmelukin Audissa sitä luokkaa, että liikennevaloissa voi just kuunnella. Merkistä riippumatta nämä automerkkien "vakiolaitteet" ovat kyllä melkoinen rahastusväline ja äänenlaatu harvoin hinnan tasalla. Pakko ne on silti ottaa, jos haluaa autoonsa edes siedettävän äänimaailman.
« Viimeksi muokattu: 27.02.2018, 13:51:39 kirjoittanut Bawuka »
BMW X1 25e xDrive Charged Edition Sport, 2023 Ford Focus ST-Line Vignale, 2020 Ford Mondeo Hybrid Vignale & -16 Renault Clio GTLine 
Ex 2020 Ford Focus Wagon Vignale 182 A8 , -18 MB A200 A Progressive-17 S60 D4 AWD R-Design "Polestar", -14 V60 D4A Ocean Race, -13 V60 D5 R-Design "Polestar", -11 V60 D5A Summum, -10 Honda Civic Type-R CW, -08 Honda Accord 2.4 Type-S…

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1599 : 27.02.2018, 14:57:40 »
Kokeilin muuten V90:stä jossa oli B&W ja täytyy sanoa, että mielestäni soi selkeästi huonommin kuin XC90:sessä. En tiedä mistä johtui. Olisiko XC90:sen avarampi sisätila syynä?

Lisävarusteiden arvonlaskua on hankala arvioida. Itse, kun omalla rahalla ostan autoa, en sitä pysty erittelemään. Näen vain kaupantekohetkellä sen hyvityssumman, jonka käyttämästäni autosta saan. Siitä pystyn laskemaan auton arvon prosentuaalisen laskun. Jos auton arvo on laskenut 20%, niin suorasukaisesti katson, että kaikkien lisävarusteiden arvo on myös laskenut tuon 20%. Siksi en pidä lisävarusteiden arvon laskua niin pahana mitä leasingyhtiö

Poissa pallep

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 213
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1600 : 27.02.2018, 20:31:19 »
Kokeilin muuten V90:stä jossa oli B&W ja täytyy sanoa, että mielestäni soi selkeästi huonommin kuin XC90:sessä. En tiedä mistä johtui. Olisiko XC90:sen avarampi sisätila syynä?

Tämähän on hyvin mahdollista, että XC90:ssä ääni on parempi, mikä sitten syynä. Tästähän tulikin syy hakea XC90 koeajoon  ;)  ja sen jälkeen XC60, ja sitten joskus V60  ;D
V60 T8 Inscription

Poissa FamilyMan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 94
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1601 : 03.03.2018, 06:41:28 »
No niin, ilmajousitus korjattu. Kompressori jouduttiin vaihtamaan. Ilmeisesti ei ollut ainoa ilmajousitettu Volvo jossa ongelmia kovilla pakkasilla. Ongelmia ollut sen verran paljon, että Volvo kuulemma etsii asiaan ratkaisua ja jonkinlainen korjauspaketti on tulossa jossain vaiheessa.

Poissa JJ-Race

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • www.vrcf.fi
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1602 : 04.03.2018, 21:52:17 »
Sen verran ilmajousituksista ja niiden kanssa pelaamisesta ympärivuotisesti on kokemusta, että käyttämällä ja hieman kutittelemalla niitä pysyvät parhaiten kunnossa. Käytännössä tarkoittaa, että vähintään joka kuukausi ääriasennoissa käyttö useamman kerran ylös/alas ja ilma+kosteus vaihtuu, jolloin laite pysyy paremmin kunnossa. Sisään tuleva ilma "kuivataan" silika-gel paketin läpi ja kun ilma ajetaan järjestelmästä ulos niin sen pitäisi taas kuivata tuota silikaa. Toimii huomattavasti luotettavammin kun antaa ilman vaihtua vrs että pitää aina ns. normiasennossa, jolloin kosteutta alkaa kertymään. Samoin kannattaa geelipaketti vaihdattaa 2-3 vuoden välein. On osa kompuraa, mutta helppo vaihtaa kun on vaan haluja liikkeessä tai tehdä ite. Tuota rassausta kannattaa harrastaa varsinkin loppusyksystä ja alkutalvesta kun kelit on vielä pirun kosteita.

Hiihtoloman ajan oli pahimmat kelit 25-30 välissä kun autoa käytettiin, mutta ei antanut oireita tai ilmoituksia.

JJ
Tilattuna: EX90 Twin Performance Ultra
Ajossa: XC90 MY18 T8 R-Design, Polestar Engineered
Ajossa: XC40 MY21 P8 AWD Recharge
Ex: XC60 12 D3 Summum AWD, Rica Stage 2, S80 08 D5 Summum, Rica Stage 1, V70 99 20-valve 2,5 L

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1603 : 05.03.2018, 12:09:06 »
Eipä tuota paljon tarvi erikseen "käyttää" kun joka kertahan se menee tonttiin pysäköitäessä ja nousee taas käynnistettäessä.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Uusi XC90
« Vastaus #1604 : 06.03.2018, 00:05:06 »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Futurez  Kulkukoira