Autoracing  KL-varaosat

Volvo 740 alipainepumppu?

  • 22 Vastauksia
  • 1476 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5110
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Vs: Volvo 740 alipainepumppu?
« Vastaus #15 : 15.11.2022, 09:47:04 »
En määkän tiedä vaikka oon luonnossa vapaana tommosen nähnyt mutta eihän se nyt saatina koko yötä tuolla pörräile jos vaikka joku vuoto tulee alipainepuolelle ja mulla avaimet kotona taskussa. :)

Ei se oo niinku volvon viallinen flekti joka jää huutaan näissä väyläsähköllisissä.
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Juzi

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1797
  • Vᵒˡᵛᵒ
Vs: Volvo 740 alipainepumppu?
« Vastaus #16 : 15.11.2022, 10:25:12 »
En määkän tiedä vaikka oon luonnossa vapaana tommosen nähnyt mutta eihän se nyt saatina koko yötä tuolla pörräile jos vaikka joku vuoto tulee alipainepuolelle ja mulla avaimet kotona taskussa. :)

Ei se oo niinku volvon viallinen flekti joka jää huutaan näissä väyläsähköllisissä.
Mää oon puhunu pelkästään siitä, että auto ei ole käynnissä. Sun arvailun varaan jää sitten tarkoittaako se avain virtalukossa vai yöpöydän laatikossa.
Uudemmissa volvoissa tuo toimii tosiaan avustimena, kun auto ei ole käynnissä.
Voin niistä katsoa sähkökaaviosta tarviiko olla virrat päällä vai ei jos kiinnostaa. Seiskan kaaviostakin asia toki selviää heti, jos joku sellaisen löytää.

Paikalla laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5110
  • Ei tätä taas ymmärrä, mikä P3?
Vs: Volvo 740 alipainepumppu?
« Vastaus #17 : 15.11.2022, 13:27:27 »
No ei kyllä kiinnosta yhtään kun ei koske köyhää. Joutuis taas puol tuntia selaan kookkelia.
Jään arvailemaan. :idiot2:

Kysykää TVS:ltä, kyllä se sanoo miten se pelaa. ;)
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Solifermiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 alipainepumppu?
« Vastaus #18 : 22.11.2022, 17:32:39 »
Mulla kanssa tuollainen -89 ET turbossa. Lienee olevan aikalailla kaikissa turboissa missä on ACC-ilmastointi. Jos se sulla käy melko jatkuvasti myös tyhjäkäynnilläkin niin jossain on isompi alipainevuoto. En mee muistamaan ottiko jo virtalukon ykkösasennossa herätteelle (ruskea johto) virtaa, mutta ei ainakaan virtojen ollessa poissa.

Mielestäni ihan hyvä vekotin enkä näe syytä poistaa/tukkia kun itse huomasin pumpun ollessa pois käytöstä mm. motarille liittyessä puhalluksen suunnan kääntyvän ja lämmön tulon loppuvan kunnes moottori tuotti taas alipainetta.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1628
  • It's Hip To Be Square
Vs: Volvo 740 alipainepumppu?
« Vastaus #19 : 22.11.2022, 18:36:31 »
Asiaan liittyen, väsähtikös näistä vanhemmiten ne lämppärin alipainekellot, kun omasta vaparistakin tahtoo lappu lattiassa loppua hönkä, kunnes löysää vetoja?
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa [Theme]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 alipainepumppu?
« Vastaus #20 : 23.11.2022, 17:19:04 »
Lämmintä ei kyllä tahdo sisälle tulla, ainakaan kuumaa.  Vaihdoin mahlen kennon kesällä, ja kadun sitä jos siitä johtuu että ei lämmintä riitä.

Poissa Solifermiäs

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 alipainepumppu?
« Vastaus #21 : 23.11.2022, 18:15:51 »
Kannattaa tietenkin katsoa että lämppärin letkuissa olevan alipainehanan liikkuvat osat liikkuu vapaasti. Näissä ACC:lla varustelluissa on myös hanskalokeron takana "älyboksi" joka säätää kennolta tulevaa ilmaa lämmönsäätöläpällä johon menee vivusto edellä mainitusta laatikosta. Näkyy hanskalokeron poistamalla sellainen musta laatikko johon menee muistaakseni kasa letkuja ja sähköjä. Vivuston toimintaa (tai toimimattomuutta) voi ihmetellä tätä kautta kun auto käy ja kun laatikko yrittää säätää sisäilmaa sopivan lämpöiseksi.

Poissa [Theme]

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 58
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 alipainepumppu?
« Vastaus #22 : 24.11.2022, 07:47:41 »
Säätelin samalla kun tutkin sähkönsyöttöä alipainepumpulle, niin kyllä ne ehkä vajaan puoli senttiä aukesi ne läpät mitkä ohjasi ilmaa sivu suuttimille. 

 

Proturbo  Autodiagnoosi