Kulkukoira  Proturbo

960-95 huohotin

  • 4 Vastauksia
  • 4291 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zjuni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
960-95 huohotin
« : 25.12.2012, 14:07:48 »
Heips !
Osaisiko joku hieman helppiä kun raktori hieman puskee öljyä venakopan päälle. Korkin tiivesteen olen jo vaihtanut joten se on pois suljetttu. Selailin netin ihmemaasta jotta kysessä voisi olla huohottimen jonkin asteinen tukos. Vanhalla foorumilla on ollut tietoa asiata hakusanalla liekkilukko mutta viestiketjulla mutta ketjua ei enää ole. Joten jos joku on asiaan jo perehtynyt niin ois kiva saada hieman lisätietoa asiasta mihin kohtaan kannattaa keskittyä ensin.

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: 960-95 huohotin
« Vastaus #1 : 25.12.2012, 14:39:46 »


Kuvaa kun katsot, niin näet öljykorkin ja öljytikun välissä olevan letkuliitoksen joka yhdistää huohottimen ilmanputsarin putkeen.

Irrotat tuon letkuliitoksen klemmarin ilmanputsarin putkesta, ja siitä huohotusletkun ja alipaineletkun, siinä on sit liekkilukko. Itse liekkilukko on sisällä oleva valkoinen reikäsihti, se lähtee irti letkuliitoksesta kiertämällä noin 1/16 kierrosta.

ÄLÄ poista reikäsihtiä vaikka foorumin kaverit varmasti innokkaasti sitä kannattvatkin, kone tykkää tän jälkeen kovasti sit öljystä, koska kovalla kaasulla imee alipaineella kampikammiosta öljyt imusarjaan.

Jos kone huohottaa kovasti, kandee kans tehdä lämpimäksi ajetulle koneelle puristuspainetesti. Jos puristuspaineet on huonot, ja huohottaa, siellä on männänrenkaat finaalissa tai pytyt soikeat, kuten näissä tyyppivikana.

Itse tein omalle 282tkm ajetulle s90 -98 b6304s1 koneelle ja kaverin kansirempan kohteella olleelle 960 -91 b6304f koneelle. Jälkimmäinen kone tykkäsi öljystä, vaikka kansi oli rempattu, ja siinä oli vähemmän kilometrejä kun omassa. Puristuspainetesti antoi karun tuloksen, omassa 17bar tasaisesti joka pytyssä, toisessa 12bar, ja kummatkin periaatteessa sama 204hv kone samalla puristus-suhteella. Tehoero oli ns.persdynossa huomattava, vaikka vanhakorinen farkku on yli 100kg kevyempi kun omani. Tais olla hevoset siellä päässy laitumelle...
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa zjuni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 960-95 huohotin
« Vastaus #2 : 25.12.2012, 17:10:25 »
kiitoksia vinkistä täytyy puhdistaa tuo sihti ensin ja sitten suurempiin toimenpiteisiin jos aihetta ilmenee. en kuitenkaan vielä puristuspaineita ensiksi epäile koska taulussa vasta 190 tkm....
No kaikkihan on tietysti mahdollista...........

s73

  • Vieras
Vs: 960-95 huohotin
« Vastaus #3 : 25.12.2012, 17:35:52 »
Ota  öljykorkista tiiviste pois ja puhdista se kaikesta öljystä. Piti tehdä sama operaatio kun ei tiivisteen vaihto auttanut, ei ole sen jälkeen vuotanut öljyä.

Poissa zjuni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: 960-95 huohotin
« Vastaus #4 : 03.01.2013, 23:10:37 »
heips
puhdistin huohottimen naftalla ja paineilmalla. nyt öljyä ei ole tullut....eli parempaan suuntaan menossa...

 

Elekma  Autoracing