Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

940:n tiedustelua

  • 11 Vastauksia
  • 2224 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
940:n tiedustelua
« : 01.02.2014, 13:04:07 »
morjens :hello: :hello: olen iskenyt silmäni tommoseen volvo 940 farmari vm98 2.3t(165hp) niin tota siinä on manuaali laatikko niin näkeekö sitä jostain ilman nosturia onko siellä m90?ja kuinka kestäviä noi taka akselit on ollut noissa kun vaikka käyttikseks tuliskin niin kyllä sitä ny jonun verran silti varmaan tulis poljettua? ja eikö toi kone ny aika pommin varma pitäis olla ???ja kulkeeko tommonen mihenkään noilla tehoilla kun aika painava peli kummiskin taitaa olla??????? :idiot2:

Poissa hukka

  • Hukkapätkä
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2602
    • Mun V70
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #1 : 01.02.2014, 13:10:02 »
Vuosimallista päätellen on m90.
Akseli on suht kestävä, mutta kyllä kaiken saa rikki  :buck2:

Kone on yksinkertainen ja helppo huoltaa.
Jos tuntuu et on laiska, niin tuo kone on helppo virittää 200 heppaseksi!
V70 mk1. Tdi+man. 1998.

Poissa vänkkä

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 82
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #2 : 01.02.2014, 13:31:05 »
lähinnä ny meinasin et jos talvisin luisuttelee välillä ja kesäsin lyö lakua mattoon jos se jaksaa edes sutia :D tai tuo on ensirekisteröity 97 mutta niin :P onkohan ilmastoinissa r12 vai uudempi velli?

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5755
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #3 : 01.02.2014, 13:41:47 »
M90 on erilainen vaihdekeppi (uudemman näköinen, ei pakkilukkoa ja pakki oikealla alhaalla)
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8947
  • Teiden tukko
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #4 : 01.02.2014, 13:50:32 »
onkohan ilmastoinissa r12 vai uudempi velli?

Ilmastoinnissa on R134a kylmäaine.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa zera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #5 : 03.02.2014, 11:37:58 »
mikä tossa heikoin lenkki ja mimmosten tehojen kohilla rupeee antautumaan

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #6 : 03.02.2014, 11:41:34 »
Vakiokytkin ja ~250 hummaa pitäisi kestää.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8947
  • Teiden tukko
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #7 : 04.02.2014, 10:40:38 »
Vakiokytkin ja ~250 hummaa pitäisi kestää.

Vakiokytkimellä kesti vaunua vetää seuraavilla piristyksillä:
-15G Mitsu
-Viking lastu
-Ahtopaine 0,8 bar
-Avarampi putkisto

Minkään näköisiä luistamisen jälkiä ei ollut havaittavissa. Nykysellän paikallaan on SRE-asetelma vakiolevyllä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Hissunkissu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #8 : 09.02.2014, 18:02:30 »
Pikkuisen lainatakseni tätä viestiketjua kysäsen, että missä vaiheessa 940- malleista alkaa löytymään ohjauspyörän korkeussäätö? Tai löytyykö mistään?

Poissa Dartteri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 385
    • Asesepänliike Teräsjänne Oy
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #9 : 09.02.2014, 20:48:58 »
Missään nelikympissä ei ole korkeussäätöä. 760 ja 960 malleissa ratin säätö löytyy -87 eteenpäin.
Harmonisaatio meni metsään! B230FT, B230FBT, B230FT, AQ250B ja B5254T2

http://terasjanne.com

Poissa st3b3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • b230ft
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #10 : 27.02.2014, 16:44:16 »
zera mee kattoo ft viritys topic sieltä löydät kaiken tarvitsemasi. coolerista lentää päädyt kilon jälkeen ja ahtimesta loppuu tuotto ja suuttimet eivät riitä. joten sen 180-200 heppaa voi ottaa turvallisesti. kiertokanget ovat 13mm joten ne kestää kyllä enemmän mutta sitten taas kannen virtaukset ei riitä hirveän pitkälle. en ole ikinä kuullutkaan että jollain olisi vakiona 97vm joku muu kuin m90 vaihteisto :) :)

Poissa st3b3

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 104
  • b230ft
Vs: 940:n tiedustelua
« Vastaus #11 : 27.02.2014, 16:46:49 »
ja varaudu siihen jos nostat tehoja niin väsynyt kaksoismassavauhtipyörä alkaa pohjaamaan. joten on suositeltavaa vaihtaa pottapyörä tilalle ja tietty vaikka sre-763 asetelma dieselin levyllä. siihen on ohjeet täällä

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron