Samppasport  Futurez

Painepesuri autonpesuun.

  • 102 Vastauksia
  • 43191 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #45 : 19.04.2017, 00:32:30 »
Sparesgiantille yritetty laitta faksia mut jostain syystä toi contact form crashaa joka kerta kun painaa sendiä et epävarmaa menikö vai ei... No ei tän kans kiire ole, kait se tarvii vaan käyä jossain paikallisessa hydeliikkeessä hakeen noi oorenkaat ja kattoo vieläkö vuotaa jostain.

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #46 : 19.04.2017, 12:39:58 »
Meni se sittenki läpi. Voipi olla letkun tohon saaminen himpan haastavaa nimittäin tuo kierre kuulemma ei suinkaan ole M22x1.5 vaan 1/2BSP 14tpi eli kierteen päältä 20.8mm just niinkun mittasinkin...

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #47 : 19.04.2017, 13:06:43 »
Englannissa on firma, joka tekee mittatilausletkuja pesureihin oikein sopivalla hinnalla(kiinnityksineen), vielä kun muistais nimen :D Joskus tuli tilattua pidempi ja paremmasta tavarasta silloiseen pesuriin
Edit: näköjään lopettanut moisen toiminnan.

Mutta adapterillahan tuo ei ole mikään ongelma
« Viimeksi muokattu: 19.04.2017, 13:23:19 kirjoittanut Orlov »

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #48 : 19.04.2017, 13:22:12 »
Ohan  noita adaptereitakin... tarviin sen pyssyn kans nii mielellään samasta paikasta ottais. Täytyy ne tiivisteet ensin kattoa, edes noilla ei oo näin vanhan koneen kuvia enää mut laitto pari mallia joiden pommikuvat täytyy kattoa missä niistä on sama pumppukotelo.

Poissa Orlov

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1715
  • www.vrcf.fi

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #50 : 19.04.2017, 14:57:57 »
 O0 tarvii nyt ensteks saada toi pumppu sylkemään vettä vain yhdestä reiästä ja sitten punnita noi pyssyt läpi mut tattis vinkistä! Oon jokseenkin allerginen noille adapterin adaptereille kun lopputulos AINA joko
-vuotaa
-maksaa hitosti
-on kamalan näköinen
-on kohtuuttoman suuri mötikkä

Poissa xc70/10

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #51 : 26.04.2017, 10:31:11 »
Kokeilkaa tuolta > www.solfix.fi    sieltä sain apua painepesurini ( Nilfisk ) letku ongelmaan, samalla ratkesi pari muutakin ongelmaa.

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #52 : 26.04.2017, 11:28:15 »
Kokeilkaa tuolta > www.solfix.fi    sieltä sain apua painepesurini ( Nilfisk ) letku ongelmaan, samalla ratkesi pari muutakin ongelmaa.
Laita kunnon alennus % foorumilaisille ;)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Yksi Volvomies

  • Vieras
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #53 : 16.08.2017, 19:20:40 »
Minä olen aina kastellut auton pelkästään puutarhaletkulla. Jotenkin ehkä olen sen verran vanhanaikainen, etten edes suostuisi siihen, että autoani kasteltaisiin painepesurilla. Puutarhaletkustakin saa vettä tulemaan riittävästi, eikä tarvitse pelätä maalipinnan puolesta niin paljon. Ehkä pelkoni ovat turhia, mutta ihminen on tapojensa orja :) Tietenkin vettä on tosiaan käytettävä runsaasti auton kastelussa.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #54 : 17.08.2017, 22:12:48 »
Painepesurilla ei ehjää autoa saa pilalle jos on yhtään järkeä päässä, eri asia on kitillä paikatut romut niitä ei kannata ihan läheltä täydellä suihkia  :2funny:


s73

  • Vieras
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #55 : 17.08.2017, 22:22:38 »
Minä olen aina kastellut auton pelkästään puutarhaletkulla. Jotenkin ehkä olen sen verran vanhanaikainen, etten edes suostuisi siihen, että autoani kasteltaisiin painepesurilla. Puutarhaletkustakin saa vettä tulemaan riittävästi, eikä tarvitse pelätä maalipinnan puolesta niin paljon. Ehkä pelkoni ovat turhia, mutta ihminen on tapojensa orja :) Tietenkin vettä on tosiaan käytettävä runsaasti auton kastelussa.


Enemmän pelkäisin puutarhaletkua & hiekkaista pesusientä kun painepesuria ja vaahdotinta.
Helpolla en palaa letkuun, sieneen.

Poissa o_j

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1434
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #56 : 17.08.2017, 22:31:41 »
Ikävä on vanhaa teollisuus-kärcheriä. Sillä sai projektiraadoista kuivat massat ja jäkälät pois. Käyttöautojen kanssa sitten vähän kauempaa suihkuttelu, ei niistä koskaan maalit tai pakkelit tippunut kun tiesi varoa. Sellanen tarvis kyllä joskus ostaa kun vaan tilat olisi kunnossa.
745 Turbo+ -90
LC HJ60 -83
LC HJ60 -84

Poissa P11S1

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1446
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #57 : 31.10.2018, 16:31:20 »
Tuli korjattua/huollettua kesällä tuollainen saamani vanha kärcher hd 850 pesuri. Purin pumpun ja putsasin sekä herkistelin osat ja asensin uuden painemittarin. Paineletkun teetin uuden ja samoin kahvan suutinputkineen ja suuttimen myös. Öljyt oli sen verran mustat että nekin meni vaihtoon.

Kyseisen pesurin speksit: 380V, 5.5kw moottori. tuotto 10-170bar, 150-900l/h

Nyt muutaman kerran tuolla pessyt ja ei tuosta kyllä paljon pesuri enää parane. Pikkasen pienempikin vesimäärä varmasti riittäisi. Ei voi kuin suositella. On vielä laadukkaista osista tehtyjä koneita. O0

Netistä lainattu kuva kyseisestä pesurista.


744turbo ic++ -90 / 764turbo jenkki -85 / 945GL -95 / V70 2.5 20v -99 / Hilux LN110 -89
Purussa 700/900 volvoja

Poissa virkpe

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 915
  • www.vrcf.fi
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #58 : 04.12.2018, 18:01:18 »
Enemmän pelkäisin puutarhaletkua & hiekkaista pesusientä kun painepesuria ja vaahdotinta.
Helpolla en palaa letkuun, sieneen.
Pakko todeta että vaahdotin on loistava keksintö, auton pesu käy todella nopeasti.
Itse ostin Puuilon Cameron vaahdottimen, kävi suoraan Kärcheriin ja on jämäkän oloinen kapistus. Hyvin vaahdottaa auton.

Poissa j_m_k

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
  • www.vrcf.fi
Vs: Painepesuri autonpesuun.
« Vastaus #59 : 04.12.2018, 19:20:53 »

Minulla on käytössä 1152t ts versio tuosta,  sain saksasta tuotuna 620 euroon.
Nipan jouduin kiristämään kun oli kokoonpanossa jätetty löysälle,
Ei ole ollut mitään vikoja.
Vaatii 16A sulakkeen, otin sen voimavirasta adapterilla , 10l. Vettä minuutissa ja käyttö vaa'assa.
kannattaa pihalle mitata kymmenen metriä ja miettiä haluaako sen ts-toiminnolla vai ilman.
Nämä pesurit on ihan eri tasolla materiaalien ja veden tulon suhteen, pesuria pitkäksi aikaa.
Laita vedensuodatin joka tapauksessa.

Vähän vanhaa juttua mutta täälläkin on ollut kränzle 1152tst vai mikä se nyt on jo jonkun vuoden. 15m kunnon letkua kelalla. Ainoa mikä kaduttaa on se etten ostanut jo vielä vuosia aiemmin. Laadun huomaa jo painosta, kyseinen malli taitaa painaa ~30kg. Vähän hintava mutta ehdottomasti hintansa arvoinen

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo