Samppasport  Futurez

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 891709 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #900 : 09.10.2012, 18:38:25 »
nojoo ei se sitte ollu ihan plug&pray asennus ;D mikäs siinä jos on pelit ja vehkeet 8) nuille sovitus osille vois olla ottajia enemmänki

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #901 : 09.10.2012, 20:53:41 »
260 getrag makso 100€ 325 penarista peräsin ja kestäny ainaki omassa käytössä..ite sain sovitettuu että sen puolee ei tullu kustannuksii enempää.Eilen rupes käymää viiel ja puskemaa sinist putken päästä,joten joutuu vissii vaihtaa mosan taas vaihteeks :)
Minkä mallin 325:sta tollanen löytyy?? E30, E36 vai mistä? Kaverilla porsinu E30 325:sta useampikin laatikko. Tehoa muistaakseni 201hv/270 tai 280Nm en nyt tarkkaan muista ku 10 vuotta sitten penkitetty mut ei oo edes lukkoo ;D 2 syncrot menee aina heti ekana joten ei saa kierroksilla ykköseltä kakkosta päälle ja myöhemmin rattaan palaset lentää. Joten pidän kyllä Volvo m45 tai m46 laatikkoa vahvempana jos nyt puhutaan samasta laatikosta... jos E36:sta toi sun ja siinä on eri loota ni sitten en tiedä mitään mut toi E30:pin laatikko on ainakin ihan susi ;)
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #902 : 09.10.2012, 20:58:35 »
E30:stä peräsin  ;) on saanu rääkkiä eikä pidä metelii ja synkrot toimii niinku pitää  ;)  Oma mielipide on,että ne synkrot saa rikki ihan mistä vaan lootasta voimakkailla ja nopeilla vaihdoilla ja huolimattomal kytkimen käytöl  ;)

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #903 : 09.10.2012, 21:02:21 »
E30:stä peräsin  ;) on saanu rääkkiä eikä pidä metelii ja synkrot toimii niinku pitää  ;)  Oma mielipide on,että ne synkrot saa rikki ihan mistä vaan lootasta voimakkailla ja nopeilla vaihdoilla ja huolimattomal kytkimen käytöl  ;)

Se voi olla että se kestää isolla ahtimella varustetusta deekussa kun ykkönen ja kakkonen on niin turhat vaihteet eikä muutenkaan alavääntö päätä huimaa... saattaa olla sitten että 3, 4 ja 5 on kestävämmät kuin Volvo-valmisteissa? Tiedä häntä mutta kakkonen ainakin on ton askin heikko kohta. Sen voin kertoa vuosien kokemuksella ;) Joten ei kannata tehdä niitä nopeita vaihtoja 1->2:lle ni saattaa hetken kestääkkin :) Mut en kyllä tuota vaihteistoa silti uskaltais kenellekkään suositella..

E:Sitä siis tarkoitin että niin eri luonteiset moottorit että sen takia voi deekussa kestääkkin
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012, 21:06:08 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #904 : 09.10.2012, 21:05:42 »
eikös ne noita käytä noissa hipo vinokoneissakin? sitte joku pikkulohkojen 220 ketrakki erikseen

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #905 : 09.10.2012, 21:06:30 »
Itellääki ollu noit vanhoi jatkeit..e21 ja useempi e28 ja parist saanu just kakkosen synkrot paskaks jälkeepäin mietittyyn nopee vaihto ykkösel kakkoselle..nopeempi ku mitä kytkinjalka on  :D

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #906 : 09.10.2012, 21:06:55 »
eikös ne noita käytä noissa hipo vinokoneissakin?

Eiks se oo joku 270 tai 280 tms iso-getrakki?? Nyt kyllä mutuilen mutta ei se 260 kai ainakaan oo?

E:262 tai 265 taitaa olla se kestävämpi

E2: http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3943.0
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012, 21:09:32 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #907 : 09.10.2012, 21:08:55 »
Oisko 265 tai joku sellain mikä on ns.ISO getrag..tunnistaa lootan pohjassa olevista pitkittäisrivoista

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #908 : 09.10.2012, 21:10:32 »
eiku joo   :facepalm:

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #909 : 09.10.2012, 21:20:18 »
Eli 262 on 4-loviin iso loota ja 265 on 5-loviin..tiedoks niille ketkä niitä etitte  8) 260 on 5-loviin pikkuloota mikä mul on kestäny paljon paremmin ku m46 ;)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #910 : 09.10.2012, 21:37:30 »
Ei itellä oo kokemusta, mutta varmaan tuo rivarin vaihto jakarin tilalle tekee jo ihmeitä noihin kiihdytyksiin, heräämisiin, vääntöihin, tehoihin ja kaikkeen. Huomaa sen ny jo traktoreilla töitä tehdessä, kun rinnakkain on sama kone mutta eri pumppu.. ;) Toki tuo remmiahdin ois kiva lisä.. :P

Deekukaan ei vaan ihmeitä kestä..jos remmeistä haaveilee niin varmaan kannattaa vaihtaa keulalle OM606, johon vielä hommaa vankemmat kanget. Tosin toihan on vihulaisen tekele.. :D :knuppel2:

Onko kukaan koskaan kokeillut näihi vanhoihin dieseleihin laittaa tuplaturbosysteemiä..? vai koituuko pakopaineet ongelmaksi.. :idiot2:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #911 : 09.10.2012, 21:43:17 »
Mielessä on käyny mut oon nyt ettiny mekaanista ton hx35 kaveriks..jos tuplaturbon tekisin ni pakosarjaa erillinen hukkis mistä johdetaa pakokaasut isomman hyrrän "pakosarjan" puolelle ja siihen samaa välii taas isompi hukkis millä saadaa se kokonaisahtopaine säädettyy halutulle tasolle..noin niinku teorias  :idiot2:

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #912 : 09.10.2012, 21:55:11 »
Mielessä on käyny mut oon nyt ettiny mekaanista ton hx35 kaveriks..jos tuplaturbon tekisin ni pakosarjaa erillinen hukkis mistä johdetaa pakokaasut isomman hyrrän "pakosarjan" puolelle ja siihen samaa välii taas isompi hukkis millä saadaa se kokonaisahtopaine säädettyy halutulle tasolle..noin niinku teorias  :idiot2:

Niin ja pitää myös ne pikkuturbon pakokaasut päästää isolle turbolle jo ennen hukkaportin avautumista, että iso turbo heräisi suht nopeasti..eikö vain?

Esim. Joku mitsun turbo 1. turboksi, jossa maksimi ahtopaine 0,8-1,0bar ja sitten 2. isompi turbo vaikka joku HX40, semmosella pakopesällä ettei pakopaine muodostu ongelmaksi 2,0-2,5barin ahtopaineilla.

Olisi kiva nähdä toteutus tästä..EHKÄ itselläniki ois intressejä tähän..mutta rahaa ei.. :D Kattoo ny jos sais joskus sen Holset hx35:sen jaetulla pakopesällä, heräilee melkeen yhtä "hyvin" mitä meikäläisen T3/T4 ahdinkin..
« Viimeksi muokattu: 09.10.2012, 21:58:32 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #913 : 09.10.2012, 21:58:15 »
Juuri näin..eli pienemmältä turbolta pakpuolen jättöpuolelta ohjataa pakokaasut suoraa isomman turbon ottopuolelle ;)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #914 : 09.10.2012, 22:00:31 »
voishan tuota silti harkita.. mikäköhän turbo tohon sopisi pikkuturboksi..? mitsu joo, mutta kallis... joku pikku garretti josta ois vinosilmien tekemä versio. ;) kokemuksesta voin sanoa, että kyllä ne kinukitkin ihan hyvin pelittää.. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo