Carcom Oy  Ateho

Volvon moottoreiden kesto - paljonko koneellasi on ajettu kilometrejä

  • 478 Vastauksia
  • 218816 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
D24 noin 515tkm, joista viimeiset 15tkm ahdettuna.

Mutta valitettavasti B230F on eellä:
B230F(-91) 530tkm kilahtaa mittariin arviolta ens viikolla, viimeiseen vuoteen ajettu 24tkm, nesteet ei katoa, mitä vähän öljypohjantiivari vuotaa, ettei öljypohja ruostu, ainoat viat ollu imusarjantiiviste ja immun haitariputki viimeisen neljännekssadantonnin aikana. Tällä vauhdilla 2030 olis 000000 mittarissa taas  ::) Sit vois myydä vähän ajettuna  :2funny:
Meinasin kyllä jos avais sen verran tota että ottais kannesta millin pois...  ELK Tarvetta toki ei oo.
« Viimeksi muokattu: 18.01.2011, 22:01:58 kirjoittanut AtAi »
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa duster

  • Tarrabongari #1
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 350
  • www.vrcf.fi
Tai loppuun ajettu tai väärin säädetty kytkin saattaa kans tehdä tollaista...
silloin olisi myös sama ongelma muiden vaihteiden kohdalla jos kytkimestä olis kiinni? ::)
V70 2.0T -98

Poissa AtAi

  • Kiimainen Wiima
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2432
  • SVK #1927, mitäs sitten?
silloin olisi myös sama ongelma muiden vaihteiden kohdalla jos kytkimestä olis kiinni? ::)
Ei välttämättä, jos muilla vaihteilla on hamphaat niin pyöreiks kuluneet ettei ahista. :2funny:
242 V8 1983 - S80 D5 - 142 GL - 145 2.5tdi (s)Express - 740 aut.

"I'd rather lose by a mile because i built my own car, than win by an inch because someone else built it for me. Your car is your story, so don't let someone else write the book"

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
silloin olisi myös sama ongelma muiden vaihteiden kohdalla jos kytkimestä olis kiinni? ::)

Kyllä se on ihan mahdollista että ykkönen tai pakki rusahtaa mut silti muut vaihteet kytkeytyy ihan ok päälle varsinkin vauhdissa...
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa MaZi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Kyllä se on ihan mahdollista että ykkönen tai pakki rusahtaa mut silti muut vaihteet kytkeytyy ihan ok päälle varsinkin vauhdissa...
juuri näin se yleensä menee. kokeiltu 2 kytkimellä kyseinen seikka  :2funny:

volvo s80 2,5t

Poissa 7 neliskantti

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 101
  • www.vrcf.fi
entisellä 740 b230f aw71 mittarissa oli 385tkm eikä mitään ongelmia vaikka sai aika mukavasti kierroksia monesti jääradalla.
nykyisellä 740 b230f m47 mittarissa 270tkm toimii kuin kello, paitsi kytikin alkaa olla kohta vaihdon tarpeessa ko melko ylhäällä ottaa vasta.
volvo v70 vm:02 d5
volvo s70 2.5 t EX
volvo 740 vm:90 b230f m47 (ex)
volvo 740 vm:90 b230f aut (ex)

hevonen

  • Vieras
V70 2,5L 20V -98... Hirvittää jo kilometrit... Kauankohan tuo kestää? 327 000km.
Mulla on kans tommonen. Kilsoja jotain 354tuhatta. Ei syö öljyä käytännössä mitään ja tosi timmin tuntuinen. Huollot tehty hyvin ja ajettu nätisti, ei tosin enää... >:D

Poissa brax

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 49
  • www.vrcf.fi
-08 D5:een tuli juuri 360 tkm täyteen ja hyvin pelaa. Ainoa varsinainen suoraan koneeseen liittyvä korjaus taitaa olla noiden pyörreläppien vaihto.

Poissa _tino_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 128
B230E kone ja ajettu 354tkm
850 T5
EX:S40 T5, V60 T5 ,S60 T5, 940 TIC, 240 DL, 740 GLE

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
740 b230f ja 400tkm+ ( mittaristo ei ihan pelitä enää),
sisäänajettu viritystä varten ;D
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6578
  • 1% Hybridi
-94 vajaaventtiilinen 850 n. 320tkm
-87 480 ES                        n. 122 tkm
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Tobben

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 90
  • Köyhät hehkuttaa ja persaukiset laskee kulutuksia.
240  -84 B200K  vasta 220tkm tekniikalla , sisäänajo kesken  :pomo:
EX Volvo 945 b230ft+m90 - 98
EX Volvo 240 b200k+m45 -84
Väliaikaisesti renault miehiä Volvo 460 -9jotain
Volvo 940 2.4TD -95

Poissa Tero.N

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 70
  • www.vrcf.fi
-97 B230FT on kilometrejä nähnyt 401tkm ja hyvin toimii, ahdin on varmasti vaihdettu jossain vaiheessa kun on sekin hyvässä kunnossa. Samoin koneen jatkeena oleva AW71L toimii kuin ajatus. Tosin eipä näistä varmaksi mitään voi sanoa mitä kaikkea on keretty tekemään kun ei mitään tarkkaa huoltohistoriaa ole olemassa.
2 x Passat 3BG, VW Kupla -73

Poissa Noel

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 18
  • www.vrcf.fi
-06 V70 2.5T 217tkm, kohta sisäänajettu  ;)
Volvo 945 B230FT Man. 1998

Poissa Puusilmä

  • Kankea kahvimestari sr.
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3057
Omalla V70 2.5T '97 volvolla ajeltu 208tkm, ja meno senkun paranee  :)

-98 samanlainen ja 295tkm mittarissa. 1.5litraa lisäsin öljyä moottoriin 5000km ajon jälkeen. Milloin pitää huolestua moottorin öljyn syömisestä?
« Viimeksi muokattu: 30.01.2011, 23:47:42 kirjoittanut Puusilmä »

 

Proturbo  Autodiagnoosi