Futurez  Kulkukoira

Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)

  • 3120 Vastauksia
  • 844693 Lukukerrat

0 jäsentä ja 25 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Teemu-

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2468
  • Kantti on kaunista.
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2595 : 30.08.2020, 11:58:10 »
FAGin valmistamat tukivarret, onko kenelläkään kokemusta onko kannattavat ostaa? :P

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2596 : 30.08.2020, 20:02:58 »
FAGin valmistamat tukivarret, onko kenelläkään kokemusta onko kannattavat ostaa? :P

Ainakin Audiin tuli FAG:n pakkaama tukivarsi laitettua ja vajaan vuoden/20tkm ajoilla ei ole mennyt miksikään.
Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2597 : 31.08.2020, 11:54:00 »
FAGin valmistamat tukivarret, onko kenelläkään kokemusta onko kannattavat ostaa? :P
Nykyistä Schaeffleriä, aika paljolti muuttivat ruvillen tavarat FAG lootiin tukivarsissa yms.
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2000
  • Näpräilijä
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2598 : 01.09.2020, 17:00:23 »
Saab B207L, eli 9-3 2.0t. Googlen mukaan Garret gt2052s turbo. Onko chra osa turbossa sama kuin gt2052?
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2599 : 06.09.2020, 17:07:11 »
Koska varaosakauppiaat eivät näe ja ymmärrä mitä tarkoitan ja etran myyjillä on kusta päässä, kysyn täältä.

Pitäisi mahdollisimman halvalla löytää painelaakeri. En tarkoita nyt kytkimen painelaakeria.
Laakerin sisähalkaisijan pitäisi olla reilu 12mm (m12 pultti menee läpi), muulla ei niinkään väliä.
Jonkin ranskalaisen tai japanilaisen auton iskarin yläpään kääntölaakeri oli sellainen pieni ja halpa, mutten muista kuollaksenikaan minkä.

Laakeri tulee erikoistyökaluun. Kierretanko, jota kiristämällä prässätään puslia paikalleen. Puslan sovite on todella tiukka, tanko ja mutterit ovat 10.9 lujuisia. Mutterin ja prässäävän holkin väliin tarvitsee painelaakerin, ettei holkki kierry mutterin mukana.

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2600 : 06.09.2020, 17:12:10 »
Ootko katsonut Kentsolta
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Kankikari

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2601 : 06.09.2020, 17:12:28 »
Koska varaosakauppiaat eivät näe ja ymmärrä mitä tarkoitan ja etran myyjillä on kusta päässä, kysyn täältä.

Pitäisi mahdollisimman halvalla löytää painelaakeri. En tarkoita nyt kytkimen painelaakeria.
Laakerin sisähalkaisijan pitäisi olla reilu 12mm (m12 pultti menee läpi), muulla ei niinkään väliä.
Jonkin ranskalaisen tai japanilaisen auton iskarin yläpään kääntölaakeri oli sellainen pieni ja halpa, mutten muista kuollaksenikaan minkä.

Laakeri tulee erikoistyökaluun. Kierretanko, jota kiristämällä prässätään puslia paikalleen. Puslan sovite on todella tiukka, tanko ja mutterit ovat 10.9 lujuisia. Mutterin ja prässäävän holkin väliin tarvitsee painelaakerin, ettei holkki kierry mutterin mukana.

Saranalaakeri. Eli vanhassa palo ovessa käytetty tappisaranan laakeri.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2602 : 06.09.2020, 17:22:42 »
Saranalaakeri. Eli vanhassa palo ovessa käytetty tappisaranan laakeri.
Voi olla ettei kestä tota painetta. Saranalaakerit kun ovat prässättyjä peltikuppeja joiden sisällä on laakerikuulia. Tuon vaihdettavan puslan halkaisija on muistaakseni 68mm ja ahdistussovite.
Olen joskus noita vaihtanut ja tollasella kierretankoviritelmällä joutuu tosissaan vääntämään että menee. M10 10.9 tanko meni solmuun.

Kankikari

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2603 : 06.09.2020, 17:31:27 »
Niin kai ne nykyään on peltisiä. Voin kattoo vanhaa varastoo laakeria missä teräsrunko. Muistaakseni 12mm pultti menee läpi

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2604 : 06.09.2020, 19:28:29 »
Koska varaosakauppiaat eivät näe ja ymmärrä mitä tarkoitan ja etran myyjillä on kusta päässä, kysyn täältä.

Pitäisi mahdollisimman halvalla löytää painelaakeri. En tarkoita nyt kytkimen painelaakeria.
Laakerin sisähalkaisijan pitäisi olla reilu 12mm (m12 pultti menee läpi), muulla ei niinkään väliä.
Jonkin ranskalaisen tai japanilaisen auton iskarin yläpään kääntölaakeri oli sellainen pieni ja halpa, mutten muista kuollaksenikaan minkä.

Laakeri tulee erikoistyökaluun. Kierretanko, jota kiristämällä prässätään puslia paikalleen. Puslan sovite on todella tiukka, tanko ja mutterit ovat 10.9 lujuisia. Mutterin ja prässäävän holkin väliin tarvitsee painelaakerin, ettei holkki kierry mutterin mukana.

Jäi vaivaamaan kun näin mielessäni yhenlaisen yläpäänlaakerin, mut ei ensin meinannu auto tulla mieleen.
Miten käviskö esim IV golffin ylälaakeri? Sitä en ulkoa muista paljon siinä on keskireikä.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6583
  • 1% Hybridi
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2605 : 06.09.2020, 19:55:10 »
Voi olla ettei kestä tota painetta. Saranalaakerit kun ovat prässättyjä peltikuppeja joiden sisällä on laakerikuulia. Tuon vaihdettavan puslan halkaisija on muistaakseni 68mm ja ahdistussovite.
Olen joskus noita vaihtanut ja tollasella kierretankoviritelmällä joutuu tosissaan vääntämään että menee. M10 10.9 tanko meni solmuun.
Tuossa olis painelaakereita
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2606 : 07.09.2020, 10:52:55 »
Jäi vaivaamaan kun näin mielessäni yhenlaisen yläpäänlaakerin, mut ei ensin meinannu auto tulla mieleen.
Miten käviskö esim IV golffin ylälaakeri? Sitä en ulkoa muista paljon siinä on keskireikä.
Mikäli on ihan laakeri jonka saa kaiveltua tuosta kumista irti, käy.

Tuossa olis painelaakereita
Valikoima on iso, mutta niin on hinnatkin. Täytyy tutkia.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2607 : 07.09.2020, 11:26:14 »
Kävisikö rullalaakeri?
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2608 : 07.09.2020, 11:36:21 »
Kävisikö rullalaakeri?
Kyllä kait sekin jos on pyöreä ja ottaa "pitkittäin" sen voiman vastaan.
Rullalaakereitahan nuo autojen yläpään laakerit monesti on.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Vastaus #2609 : 07.09.2020, 11:47:13 »
Kyllä kait sekin jos on pyöreä ja ottaa "pitkittäin" sen voiman vastaan.
Rullalaakereitahan nuo autojen yläpään laakerit monesti on.
17mm sisämitta voisi olla vakkilaisen takapyöränlaakerissa minkä saat käytetyn hintaan 0€ Vastustamaton tarjous, hyödynnettävissä vain huomenna jos on vielä tallessa.

E-> Ulkomitta 40
« Viimeksi muokattu: 07.09.2020, 11:48:55 kirjoittanut HembalanD »
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Ateho  Elekma