Mun ilmeisesti kannattaa ostaa f-sarjan imusarja, mitä kattelin tuolla viritys-osiossa sitä virilappuja topickia, niin siellä oli monta 550hv konetta, jotka käytti vakiio imusarjaa, sen verran sitä voi parantaa että laittaa vähän isomman kaasuläpän, vaikka vakiollakin varmaan menee.
Onko vakio kaasuläppä muuten minkä kokoinen?
Enhän mä paljoa muuta tarvikkaan, kun tuon imusarjan, bensakiskon, suihkun, tarviiko tps-anturin, imuilman lämmön ja moottorin lämmön ja tietenkin sen major probleman eli johtosarjan. Mulla on kyllä siihen ässä hihassa, nimittäin insinööri-isoveljeni, joka osaa kolvata kunnolla, ja korjaa itte kaikki kodinkoneetkin. Jos hälle antaisi johtosarjan-alun, eli sen 3m huikosen, jossa on ms2 liitin päässä ja sähkökaavion, niin voisin saada työn määrästä riippuen joko yhdellä tai kahdella laatikolla kaljaa tuon johtosarjan. Ääritapauksessa, kun se on aika monimutkainen voisi heittää vielä pari jallupulloa, niin olis mulla johtosarja ja isoveljellä puolen vuoden viinat.
Ai niin, tottakai bensanpaineensäätimen tarvin, senkin voinee ottaa vakiosta tai ostaa semmoisen mittarillisen, kun suuttimet laitan heti kerralla sopivan kokoiset, eli jotkut 800cc -suuttimet täytyy hankkia.
Melkein tekis mieli ajella viinalla, mutta nyt kun tää on bensakoneeksi lähdetty tekemään niin tehdään sitten ns. 98-mylly.
Löytyykö muuten mistään jotain baseline-karttoja, joilla koneen saisi käymään, sekä sytytykselle että suihkuille. Niin Megasquirtissa ei vissiin ollut käytössä lambda-anturia, vai oliko. Mutta pitäähän se laajuri laittaa säätöjä varten.
Mulla on kyllä tuossa jonkun tekemä päättötyö, tai itse asiassa kaksikin megasquirtin asennusta, toisessa on jopa ihan Volvo 240:nen ja kaasarikoneella, joten siinä on mulle tavallaan manuaali miten edetä.
Tällä hetkellä mulla on suurimpana huolenaiheena tuo johtosarja, ja sitten se kampiakselin asentotunnistus. Telineen kiinnitys pitää hoitaa pienemmillä pulteilla, kuin se originaalisti on. Noin niin ku muuten on hyvä että asentotunnistus on vauhtipyörässä, ei tarvi mitään peltisiä triggeripyöriä ja niille omatekoisia kiinnikkeitä värkätä, niin jos tekee niin siinä on oikea ongelmien pesäke, mitä oon nettiä selannut.
Miten olette muuten hoitaneet hukkiksen jäähdytyksen, kun mulla on vesijäähdytteinen hukkis, tosin en tiedä käytänkö sitä, nimittäin jos vettä pääsee vuotamaan kalvon väärälle puolelle, se voi jumittaa kiinni, saakohan ms2:seen jo boost cutia, se pitänee asettaa johonkin 1.5bariin. Vaikkakin mulla on boxissa 4bar map anturi, niin voi ajaa muillakin kuin ajoviimapaineilla, sitten joskus kun laittaa kestävämpiä sisuskaluja.
Itse ahtopaineen säädän varmaan johonkin 1.4bariin ja sitten katotaan, paljonko saa tehoa, kun on hyvä kansi ja nokka. Ja turbossa ainakin iso kompura, pakopesä voi ahistaa jo noilla paineilla, mutta onneksi mulla on jo valmiina pakopainemittari, siitä on hyvä lukea paljonko kärsii ahtoja laittaa.
Ei sen pitäisi 8.2cr staattisella ainakaan nakuttamaan päästä, kun se on kunnolla säädetty. Ja ei passaa paljon ajella ennen ku pääsee dynoon säätämään autoa, pitää vielä löytää joku hyvä ja halpa säätäjä Oulun seudulta.