Ateho  Elekma

S40 1.8 -05 tyhjäkäynnin kierrosongelma

  • 1 Vastauksia
  • 1485 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Op.tlehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
S40 1.8 -05 tyhjäkäynnin kierrosongelma
« : 25.09.2018, 20:55:24 »
Hei,

Lähden utelemaan tälläistä ominaisuutta volvostani. Aiemmat kokemukseni ovat vag-konsernin vehkeistä ja volvo on minulle uusi merkki, joten hyvät neuvot olisi tarpeen asian selvittämisessä.

Auto käy lämpimällä koneella 1000-1100rpm.
Auto nostaa kierroksia 2000-3000rpm jos vaihdan vaihteen vapaalle ja vapautan kytkimen auton vielä ollessa pienessä liikkeessä(esim. Risteykseenajo).
Autossa ei ole vikakoodeja, auto on juuri leimattu hyvillä päästöillä ja kone ei syö öljyä.

Putsasin ensimmäisenä kaasuläpän mikä oli todella törkyinen. Käynti rauhoittui sillä lähes kokonaan, vaan ei poistanut tuota kierrosten nousua kokonaan.

Termostaatti toimii. Lämmintä tulee ja pysyy kovassa vauhdissa. Lämpötila-anturi seilaa pikkasen kovassa kiihdytyksessä. Pitäisikö se vaihtaa?

Mites tuo imusarjan anturi? Voisiko vika olla siinä? Alfamerin opas väitti, että myös ilmanputsarin kotelossa olisi yksi mittausanturi. Pitääkö tuo paikkansa?

Lähtisin itse ensin kokeilemaan tuota lämpöanturin vaihtoa ja ilmapuolen anturien putsausta. Onko muita tarkastettavia kohteita?

Imuvuodot on tutkittu putsarin kotelosta imusarjaan. Liitokset ovat OK.

Poissa Op.tlehto

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: S40 1.8 -05 tyhjäkäynnin kierrosongelma
« Vastaus #1 : 15.09.2019, 17:48:51 »
Löytyi vihdoin ja viimein vika kaasupolkimen asentotunnistimesta. Kannattaa koodinlukijalla rullata kaikki läpi mihin käsiksi pääsee. Asentotieto kun oli pielessä poljin ylhäällä kaasuläpässä oli vetoja 20%..

 

Autoracing  KL-varaosat