RallyBaron  Samppasport

V50 Etualatukivarsien takemmat puslat

  • 38 Vastauksia
  • 23539 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etualatukivarsien takemmat puslat
« Vastaus #30 : 16.11.2016, 08:53:46 »
Nyt on taas tukivarsi vaihdettu. Osa meni takuuseen mutta töihin tietty sen verran että vähemmällä olisi päässyt kun olisi laittanut kerralla kunnollisen. Pistin saman motonetin satasen osan, katotaan huvikseen meneekö taas vuodessa vai oliko ensimmäinen maanantaikappale. :)

Poissa v-femtio

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 392
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etualatukivarsien takemmat puslat
« Vastaus #31 : 05.01.2017, 10:45:59 »
Pistin saman motonetin satasen osan, katotaan huvikseen meneekö taas vuodessa vai oliko ensimmäinen maanantaikappale. :)

No ni, pakkaset kun tuli niin alkoi helvetillinen narina pallonivelestä. Ei voi suositella kyseistä osaa.

Poissa jt4

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etualatukivarsien takemmat puslat
« Vastaus #32 : 05.01.2017, 11:31:32 »
140e saa lemförderin tukivarren.
Sellaiset mulle laitettiin  ja pitäisi kuulemma kestää.
V50 d5 -10

Poissa Risto H

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 527
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etualatukivarsien takemmat puslat
« Vastaus #33 : 05.01.2017, 16:31:11 »
Lemförder on varmastikin hyvä. Minulla Febi-Bilstein / SWAG tuntuu kestävän ja toimivan asiallisesti ainakin toistaiseksi. Ei narinoita eikä muutakaan epämääräisyyttä.

Tilasin osat SWAGin numerolla mutta koska niillä oli toimitusaikaa, lähettivät tilalle Febi-Bilsteinin osat. Nämä ovat ymmärtääkseni täsmälleen samat.
Volvo V50 T5 M6 FWD Passion Red. Premium Audio, Dension Gateway, Climate pack, Nokian Z summers, Nokian R winters, BSR Stage 1, Digital boost gauge.

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Vs: V50 Etualatukivarsien takemmat puslat
« Vastaus #34 : 09.09.2019, 09:37:36 »
Hyvä ketju, joten jatketaan tähän. Eturenkaat sisäsyrjästään n. 2cm sileät, vaikka kumeissa muuten vielä 4-5mm pintaa. jarruttaessa vetelee, ja kiihdytettäessäkin vähän liian ohjattava auto. Aika selviä merkkejä siis ja illalla tunkille. Pohdin vain, että vaihtaako koko tukivarsi, vai hankkiako laadukkaita puslia (lemförder tms)..

Onko puslia vaihtaneilla ollu huolettomia kilometrejä?  ::)
Autona V50 D5 ja kilsat nyt n. 280tkm.
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

Poissa RKJ

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 129
  • www.vrcf.fi
    • Huoltosivut
Vs: V50 Etualatukivarsien takemmat puslat
« Vastaus #35 : 09.09.2019, 12:25:33 »
Hyvä ketju, joten jatketaan tähän. Eturenkaat sisäsyrjästään n. 2cm sileät, vaikka kumeissa muuten vielä 4-5mm pintaa. jarruttaessa vetelee, ja kiihdytettäessäkin vähän liian ohjattava auto. Aika selviä merkkejä siis ja illalla tunkille. Pohdin vain, että vaihtaako koko tukivarsi, vai hankkiako laadukkaita puslia (lemförder tms)..

Onko puslia vaihtaneilla ollu huolettomia kilometrejä?  ::)
Autona V50 D5 ja kilsat nyt n. 280tkm.
Koko tukivarsien vaihto työnä helpompi, vanha pois ja uusi tilalle. Kilometrejä sulla niin paljon, että vaihtaisin kyllä jo tuossa vaiheessa koko tukivarret, varmasti alkaa jo palloniveletkin olla kuluneet. Nelipyöräsuuntauksen joutuu tekemään molemmissa vaihtoehdoissa.
Volvo V50 D3 -12

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Vs: V50 Etualatukivarsien takemmat puslat
« Vastaus #36 : 09.09.2019, 14:51:43 »
Koko tukivarsien vaihto työnä helpompi, vanha pois ja uusi tilalle. Kilometrejä sulla niin paljon, että vaihtaisin kyllä jo tuossa vaiheessa koko tukivarret, varmasti alkaa jo palloniveletkin olla kuluneet. Nelipyöräsuuntauksen joutuu tekemään molemmissa vaihtoehdoissa.
No tätäkin juu pohdin. Aina menee viissataa..   ;D
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

Poissa JykäD5

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 50
  • www.vrcf.fi
Vs: V50 Etualatukivarsien takemmat puslat
« Vastaus #37 : 13.09.2019, 21:29:14 »
No tätäkin juu pohdin. Aina menee viissataa..   ;D
Kyllä halvemmalla pääsee suht laatuosillakin jos suuntaus maksaa muutaman kympin (30-60 euroa) ja alatukivarren esim.
https://spareto.fi/tuotteet/tc2252-tukivarsi-pyorantuenta
https://spareto.fi/tuotteet/tc2253-tukivarsi-pyorantuenta

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Vs: V50 Etualatukivarsien takemmat puslat
« Vastaus #38 : 16.09.2019, 22:55:10 »
Kyllä halvemmalla pääsee suht laatuosillakin jos suuntaus maksaa muutaman kympin (30-60 euroa) ja alatukivarren esim.
https://spareto.fi/tuotteet/tc2252-tukivarsi-pyorantuenta
https://spareto.fi/tuotteet/tc2253-tukivarsi-pyorantuenta
Edukkaan oloinen paikka.  :juhau:
Kerkesin jo laittaa tilauksen autodocille ja Moog merkkiset tukivarret, sekä raidetangon päät lähti tilaukseen. 136e kaikki yhteensä toimituksineen. Moog on ainakin aiemmissa kokeiluissa ollu hyvä, nähtäväksi jää miten tässä toimii.  ::)
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

 

Samppasport  Futurez