Proturbo  Autodiagnoosi

v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää

  • 24 Vastauksia
  • 8128 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää
« Vastaus #15 : 25.06.2015, 08:00:37 »
Ei ainakaan mua laskutettu öljynvaihdosta eikä siitä kerrottu että ne pitäisi vaihtaa tuon pakko-regeneroinnin jälkeen. Eikä sitä mulle suositeltu tuon jälkeen tehtäväksi. Kyllä siitä oli puhetta kun naftaa menee öljyn sekaan mutta sanottiin myös että kyllä se sieltä haihtuukin koska öljyt käyvät kuumana ja näinpäin pois.

Jos nyt se vielä pitää tehdä niin voi vi***... alkaa olla jo niin moneen kertaan huollossa käyny tuo V50 että enempi siellä kun ajossa. Noin 7tkm sitten vaihdettiin m.öljy ja suodatin ja jakopää apulaitehihnoineen.

Meni noin 6tkm ja jakopää alkoi ujeltamaan - jakopää meni kokonaan uusiksi poislukien vesipumppu, oli kiristimen tai apurullan laakeri mennyt.

Ja nyt sitten tuo reipas pari vko sitten tapahtunut öljyn lisääntyminen ja siitä johtunut eilinen dpf:än tarkistus. Ja jos vielä pitää vaihtaa m.öljyt niin taas viedä toi huoltoon.

Mulla on öljyn imupumppu itellä kotona, ja oon vuosien saatossa vaihtanu öljyjä edellisiin autoihin.

Paljonko tuonne moottoriin menee öljyä, jos vaihdan ne itte?

Tuossa vähän aikaa sitten tarkistin tikun, eikä ainakaan nyt lisääntynyt tuo öljy, määrä on sama mitä viimeisen kahden viikon se on ollut.
« Viimeksi muokattu: 25.06.2015, 13:36:43 kirjoittanut Jukka79 »
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

Poissa VolSe

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 62
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää
« Vastaus #16 : 29.06.2015, 20:29:28 »
tässä seuraillut tätä keskustelua ja tuli mieleen, et mitäs arvon raati on mieltä dieselien/eri merkkien eroista tässä dpf asiassa? Lyhyt ajo varmasti se pahin, mutta liekö eroja mitä tankkiin työntää? Missä kilometreissä porukalla on dpf alkanu kenkkuilee? Mulla 2.0 d 161tkm ajettu ja ei ainakaan vielä (kop kop) oo ollu probleemaa... Jos jatkossa on, niin tän auton osalta se on seuraavan omistajan ongelma. ;)
- ex. Volvo s40 2.0dA -09 R-design, nyt v40 D3 Autom summum -13 -

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää
« Vastaus #17 : 29.06.2015, 21:17:03 »
Minulla käy useita eri merkkejä ja eniten kohdistuu DPF ongelmat autoihin, joissa valmistusmaa on Saksa (VAG ja Mercedes). Toisen sijan jakaa Ruotsi ja sitten tulee Japsit. Ranskalaisia käy todella vähän. Sillä tuskin on merkitystä kenen dieseliä tankkiin tuuppaa, kunhan se tosiaan on sitä dieseliä
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää
« Vastaus #18 : 30.06.2015, 10:29:46 »
Mersulla ja Volvolla ainakin tulee keskimääräistä enemmän km :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää
« Vastaus #19 : 30.06.2015, 10:38:58 »
Mersulla ja Volvolla ainakin tulee keskimääräistä enemmän km :pomo:

Tulee ja sitä enemmän niihin tehdäänkin, tuossa oli juuri w212 220cdi 180tkm DPF tukossa, onko tuo nyt sitten paljon ajettu, ehkä jonkun mielestä.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää
« Vastaus #20 : 30.06.2015, 10:42:38 »
Tulee ja sitä enemmän niihin tehdäänkin, tuossa oli juuri w212 220cdi 180tkm DPF tukossa, onko tuo nyt sitten paljon ajettu, ehkä jonkun mielestä.
Onko sulla kokemusta  DPF huuhtelulaitteistoista mitä korjaamoilta löytyy? Eli saavatko tukokset auki liottamalla ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää
« Vastaus #21 : 30.06.2015, 10:47:31 »
Onko sulla kokemusta  DPF huuhtelulaitteistoista mitä korjaamoilta löytyy? Eli saavatko tukokset auki liottamalla ::)

Ei henkilökohtaisesti kyllä itse asiassa ole, mutta ne ketkä ovat noissa käyttäneet niin pari kk lohtu ja hinta lähes sama kuin poistolla. Sitten on nuo dieselin sekaan olevat litkut, mitkä auttavat sen hetken yli, mutta tuhoaa lambdan kun ilmeisesti käy niin kuumana eli tuhoa tulee loppupeleissä enemmän. Tietty jos auton laittaa vaihtoon niin ei ole järkeä poistattaa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa Jukka79

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
Vs: v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää
« Vastaus #22 : 05.09.2015, 19:46:38 »
Vaikka tämä ketju on jo vähän vanha, kommentoidaan silti:

Nyt ajettu n. 5000tkm re-generoinnin jälkeen, ja n. 700km moottoriöljyn ja suodattimen vaihdon jälkeen. Ja nyt viimeisen öljynvaihdon jälkeen olen kahdesti todennut että tosiaan tässä V50 D5:ssa huomaa ajotietokoneen hetkellisessä kulutuksessa että re-generointi on meneillään.

Parhaiten sen huomaa, kun tekee moottorijarrutusta: kulutus ei mene nollaan millään, vaan se on vähintään 1 - 1.5L / 100km. Toinen missä sen huomaa on kun ajaa  esim. 70kmh nopeudella 5. vaihteella, D5 vie 4.3L / 100km, re-generoinnin aikana se vie 7 - 8L / 100km. 100kmh vauhdissa hetkellisen kulutuksen ero on sen verran pieni, että vaikea sanoa johtuuko se ihan vain ajo-olosuhteiden eroavaisuuksista.

Onko Volvoissa jotain rajoitetta jolloin käynnissä oleva re-generointi loppuu? Tietty muulloin kuin auton sammuttamalla. Kollega kertoi että VAG konsernin kulkineissa käynnissä oleva re-generointi sammuu jos ajossa moottorin kierrosluku nousee yli 2500rpm:n. Onko Volvoissa jotain saman tyylistä?
« Viimeksi muokattu: 17.09.2015, 19:54:23 kirjoittanut Jukka79 »
T: Jukka
Volvo XC70 D5 autom., MCS Countryman All4 aut, Hobby 495UFe

Poissa volvotdi

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2136
  • Tampere - Pori
Vs: v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää
« Vastaus #23 : 05.09.2015, 23:38:53 »

Onko Volvoissa jotain rajoitetta jolloin käynnissä oleva re-generointi loppuu? Tietty muulloin kuin auton sammuttamalla. Kollegalla kertoi että VAG konsernin kulkineissa käynnissä oleva re-generointi sammuu jos ajossa moottorin kierrosluku nousee yli 2500rpm:n. Onko Volvoissa jotain saman tyylistä?

Ei ole rajoitteita eikä noissa VAG vehkeissäkään mitään 2500rpm rajaa ole, tuon kierrosluvun jälkeen ei vaan tarvita jälkiruiskutusta ja kun kierrokset laskee alle 2500rpm niin poltto jatkuu normaalisti. Tai on itseasiassa yksi rajoite, polttoainevalo kun syttyy niin ei pitäisi tehdä polttoa.
Honda CR-V 2.2i-dtec Exe Adv AT Black Edition -14, BMW 520d - 13.

Lisäätehoa.fi

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: v50 d5 dpf ja nokinen putkenpää
« Vastaus #24 : 06.09.2015, 00:11:48 »
2006 D5 ja putken pää ei ole musta vaan jonkin sortin harmaa. Sitä joskus ihmetelly ja todennu että kaise dpf sitten toimii vielä. 267tkm.
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Elekma  Autoracing