Tänään taas kokeiltiin ja laiteltiin… porailin tyhjäkäynnit 65 kokoon ja tein metalli tuen kaasareiden väliin.
Imuvuotoja en enään läytänyt präkiksellä ruiskiessani, tähän varmaan vaikutti pakosarjan laippojen passaus imusarjojen korkoon sekä uusi tiiviste ja silikoonit.
Kuitenkin auto käyttäytyy nopesti kaasua painaessa samalla tavalla kun esim 60 suuttimella eli booaa. Mutta taas vähän kaasua painaessa kierrokset saa ylös helposti. Alhaalla video:
https://youtube.com/shorts/mQGIiWU5xMc?si=z5NOFryFG6BBRuuC
Vieläkin näyttää olevan laihalla kaasua painaessa, koska eihän liian rikas tai paksu seos booaa vaan ja alkaa rötätä. Alkaa itseltä loppua ideat tuon kanssa…
Mietin vielä tota bensan pinnan liiallista alhautta ja bensan loppumista. Itsellä ilman kohoja tuntuu olevan muutaman millin alempana kuin 27mm mutta taas kohot paikallaan suutinputken reiästä mitattuna vähän ylempänä kuin esimerkiksi sulla.
Btw Onkos täsä ihan orkkis virranjakaja ja alipaine-ennakko käytössä?
Tuo kaasun tinttaus tyhjäkäynniltä pohjaan on vähän semmonen että kyllä tuo omakin siinä vähän empii,tarvii olla joku 2000rpm että vastailee kunnolla siihen jos äkkiä polkasee kaasun pohjaan.
Eikä tuo omakaan ajossa tykkää siitä että pieniltä kierroksilta polkasee nopeesti kaasun pohjaan,kaipa siinä vaan tippuu virtausnopeus kun pienillä kierroksille läppä aukeaa nopeasti.
Itse suosin sitä metodia omassani että en polkase kaasua pohjaan alle 2500rpm.
Ooks jo koittanu sillain kun aiemmin laitoin että tukit noi imusarjasta lähtevät letkut?
Onnistuuko normaalisti ajaminen mitenkään?
Ihan pikkuhiljaa kaasua lisäämällä niin saapi eliminoitua kiihdytyspumpun vaikutuksen ja näkee selkeemmin missä kohtaa alkaa ongelmat.
Jos ei oo kierroslukumittaria niin kattoo vaikka nopeuden ja sit laskee kierrosnopeuslaskurilla kierrokset suunnilleen kun korvakuulolta hankala arvioida.
Kyllä pidän melko erikoisena jos 32mm kurkuilla ja 65 tyhjä,150pää/200ilma kompinaatiolla menee niin laihalle että ei ajaan pysty kun Alfa-romeon 2 litrasissakin on noita saastemalleja ja niisä pienemmät suuttimet mutta samat seosputket ja kurkut.
Voi niitä bensanpintoja viä koittaa nostaa josko se auttas,kun se on ainoa konsti oikeestaan saada pääpiiri tuleen mukaan aikasemmin kun noisa saastemalleisa on 8,10 tai 11 seosputket aina. Tosin noisahan on tyhjäkäynti ja pääpiiri ikäänkuin samassa mikäli oikein oon ymmärtäny niin en ihan varma oo miten se noissa toimii.
Niin ja tosiaan koita ajon jälkeen kuinka paljon kaasarit lämpiää,siis sillain että kun sammuttaa suoraan ajosta ja kokeilee saman tien kaasareita ilman että antaa yhtää seistä.
E:Laitappas Free technicsille sähköpostia ongelman tiimoilta niin saa jonkun muunkin näkemyksen kun täälä ny ei oikei kukaan muu tunnu kertovan visioitansa kun mää ja ne mun on kaukana ammattilaisen neuvoista.
Auttavat mielellään,itekkin sieltä sain jeesiä aikojen alussa.