Niin no turbomosassa voi kovilla paineilla itsekairattu kansi jarruttaa paljonkin.
niin siis mitä toi 900€ sisältää??? tuo 80€ mitä maksoin omasta kannesta niin siinä oli ainoastaan kannen lasku, seetityö, venttiilien säätö ja kanavien kairaus. Tuohon päälle tietysti materiaalit (kansiaihio ja nokka)
Kyllähän sieltä voimaa voi saada. Kyllä jokainen osaa ison kanavan kairata jos snurraa osaa käyttää. Mutta kun iso ei ole aina paras. Ei maksimivirtaus kerro mitään koneen käytöksestä. Pitää ottaa monta muuttujaa huomioon että täyttö ja virtausnopeus on fiksuja. Ei ketään halua moottoria joka toimii ainoastaan kaasupohjassa ja 5000rpm->.
900e on sisältänyt: Perus plaanaus (taso-oikaisu, ei ns.laskua), kairaus, r-seetit, k-linet ja 46/38 perusvenat. Sitten jos ruvetaan kokonaan seetirenkaita ja ohjureita vaihtamaan niin hintaan saa laskea kivasti lisää. Mutta noi 46/38 menee vielä vakiorenkailla.
Toi oma kansi joka siis aikaisemmin ollut turbokalsareissa on vielä noiden töiden jälkeen kokenut pieniä muutoksia. Hiotun nokan takia oli alunperin laitettu lashcapit joiden johdosta ekassa penkityksessä oli lashcap hajonnut. Sen jälkeen lashcapit poistettu, laitettu pidemmät Ferrea venttiilit ja kannesta ajettu lisää siivua pois (puristusten nosto 8,5->9,5). Tuokaan kansi ei paras mahdollinen ole. 12mm nostolla kansi virtaa 230-235hp riippuen virtauspenkistä (mitattu parissa eri penkissä). Tosin toimii ihan kivasti. Kyllä tollasen 531 kannen saa rajummilla muutoksilla virtaamaan 250-260hp. Tai jopa enemmän sitten kun ruvetaan oikeen täyttämään ja muuttamaan kanavan mallia.