KL-varaosat  Race.fi

240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"

  • 147 Vastauksia
  • 58856 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2906
  • "Noku mä haluan"
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #135 : 30.01.2017, 08:07:49 »
Joopati, talvi etenee ja siinä ohessa myös auton ehostamisen suunnitelmat. Pikaisella photoshoppauksella saatiin tällainen arviokuva vanteista:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Todella hyvin sopii  O0

vai yritetäänkö oikaista tuo kieroutunut yksilö.

Vaihda ihmeessä koko pelti jos vain saat käsiisi sellaisen jostakin. Jos tuuri käy niin korvaavan saa taskurahalla nimim. omasta oli kontin reuna aika hapan ja ennen maalausta nykäisin rälläkällä koko lipan pois, enkä sitten enää jatkanutkaan parsia luukkua takaisin kasaan vaan hain 20e:llä ruosteettoman ja lommottoman luukun tilalle. Tuohon hintaan ei enää jaksa lyödä kolvia tulille :D

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #136 : 26.05.2017, 00:40:24 »
Sainpa vihdoinkin aikaiseksi yhden kuvan jossa nuo vanteet näkyy edes jotenkin - jokseenkin mahdoton tehtävä kuvata valkoinen auto mustilla vanteilla ilman että valotus vetää joko korin puhki tai vanteet tukkoon. Jälkiviisaana voin nyt todeta että olisi pitänyt ottaa mattamustat eikä noita puolikiiltäviä mutta minkäs teet enää tässä kohdassa.

Seuraavana vuorossa tuon konepellin vaihto ja auton ehostaminen, tai ainakin sen yrittäminen, jokseenkin siedettävään kuntoon. En edes muista milloin se on viimeksi vahattu.


Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #137 : 06.01.2018, 22:07:12 »
No niin... auton historian ehkä suurin tekninen vika löydetty. Katsastusyritys meni vähän huonommin kuin aiempina vuosina. "Muuten ihan hyvä mutta onko tässä vasenta etujarrua ollenkaan?" Jarruvoimien ero aika murskaavat 83% eli käytännössä ei, ei ole.

Tiedossa on ollut että jotain mätää niissä jarruissa on koska joskus tuntuu pihasta lähtiessä että ei ole juurikaan jarruja mutta parilla ihan normaalilla jarrutuksella, ilman mitään kummempia runnomisia, ne on lähteneet toimimaan. Tuollainen ero viittaa kuitenkin jo johonkin aika isoon vikaan - näissähän on nelimäntäiset etujarrut, siellä pitäisi olla kolme mäntää täysin dööd ja yksi puoliksi hengissä että tuollainen ero tulisi mutten oikein jaksa uskoa että kolme jumittavaa mäntää heräisi itsekseen ajossa eloon. Paha epäilys että jostain syystä kyseiseen nurkkaan ei mene jarrupainetta kuten pitäisi, autohan myös hukkaa jarrunestettä minimaalisesti niin että parin vuoden välein pitää lisäillä kun alkaa varoitusvalo vilkkua.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #138 : 06.01.2018, 22:17:47 »
Tuliko ajokialto?

Ettei olisi vain satula ruostunut umpeen? Tai jumiin? Vaihtosatulat ja osat valmiiksi ja hommiin, eikait siinä muutakaan vaihtoehtoa ole.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #139 : 07.01.2018, 15:40:02 »
Eikä mitä, normaalilla hylkäyksellä selvittiin. Jos se on uusi satula hankittava niin sittenhän se on, mahdollisesti letkukin siltä varalta että on joku tukos siellä, kuitenkin maksaa vain muutaman euron lisää.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #140 : 07.01.2018, 20:05:11 »
Kuskinpuoli on onneksi siitä kivampi, että kun menee kaikki putket tukilta satulalle uusiks letkua vaihtaessa, niin eio kovin paha työmaa vaihdella eikä oo kauheen kalliita  ::). BTDT. Ainoa mikä kivistää, on jos se korinpuoleinen letkujen kiinnikeraudan kiinnitys menee päreiks ja pääsee hitsamoimaan sen raudan koriin kiinni.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Dmies

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 691
  • www.vrcf.fi
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #141 : 08.01.2018, 00:45:47 »
Kuskinpuoli on onneksi siitä kivampi, että kun menee kaikki putket tukilta satulalle uusiks letkua vaihtaessa, niin eio kovin paha työmaa vaihdella eikä oo kauheen kalliita  ::). BTDT. Ainoa mikä kivistää, on jos se korinpuoleinen letkujen kiinnikeraudan kiinnitys menee päreiks ja pääsee hitsamoimaan sen raudan koriin kiinni.
Onko vuosimalleissa jotain eroja vai onkohan omassa joskus mennyt rikki ja korjattu jotenkin, kun omassa 240 on tuo letkujen/putkien korinpuoleinen kiinnike ihan vaan pulteilla kiinni   :uglystupid2:

Poissa jen

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4624
  • OHO! tuli vähän äkkiä......
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #142 : 08.01.2018, 09:55:33 »
teline on hitsattu palkkiin ja siihen tulee tellinki yhdellä pultilla kiinni,monasti vaan palkin päästä kaikki mätäntynyt pois!
mikään ei ole niin lopullista kuin väliaikainen!

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #143 : 08.01.2018, 22:19:57 »
teline on hitsattu palkkiin ja siihen tulee tellinki yhdellä pultilla kiinni,monasti vaan palkin päästä kaikki mätäntynyt pois!
Tästä juuri kyse, pulttia "avatessa" lähti koko perskuleen vastinmutteriasia irti korista vaikka näytti ihan terveeltä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #144 : 17.08.2020, 00:52:01 »
Pöljiä ajatuksia renkaista tähän purtiloon. Nythän siinä on siis ikivanhat 185/65R15 mustilla Virgoilla kesäksi ja jo uusina huonot 185/70R14 hopeisilla Scorpiuksilla talveksi. Molemmat paranisi vaihtamalla.

Tuli mieleen että jos vaihtaisikin vanteet päikseen. Joo, yleensä kesävanteet on aina ne isommat että saa paremman ajettavuuden mutta hei, vakioalustainen 240, ei siinä nyt ole oikeasti mitään väliä enää tuumalla vanteen koossa. Noita 14" talvirenkaita saa vieläpä pahuksen huonosti mistä idea lähtikin.

Eli siis, heittäisikin Virgot talveksi ja jotkut hyvät ja halvat 185 tai 195/65 renkaat niille, valinnanvaraa olisi enemmän kuin jaksaa laskea. Mutta sitten ne kesärenkaat... jokerina hommassa se että Scorpius on kooltaan 14x7 eli sille voisi laittaa jonkun itkettävän ja naurettavan välimaastosta olevan koon, vaikkapa tuollaisen siron 205/70R14 minkä jälkeen autossa ei kyllä varmaan enää juurikaan jousitusta tarvitsisi kun rengas hoitaisi asian yksinään. Toki niissäkin on valikoima kapeahko mutta kaukoidän ihmeitä löytyy ja edelleen, vakioalustainen 240, se ei tarvitse juuri muita kriteerejä täyttävät kuin mustat ja pyöreät.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #145 : 29.11.2020, 22:16:42 »
Ei kyllä ole tämän auton elämä helppoa, taas yksi ilkivaltaepäily.

Toisesta snowcapista puuttuu etukulmasta melkoinen pala. Se on niin kovaa ja paksua muovia että mikään puusta (jonka alla parkkiruutu on) putoava ei sitä riko, ainakaan jättämättä muutakin jälkeä ja sieltä pitäisi tulla muutama metri latvaa että iskun voima riittäisi tuon rikkomiseen. Puuttuvat osat vieläpä löytyi parkkipaikan ihan eri laidalta noin kymmenen metrin päästä autosta johon ne ei taatusti ole itsekseen lennähtäneet kaikki samaan nippuun. Luulen että tuosta saa liimaamalla, hiomalla ja maalaamalla vielä ihan hyvän.

En haluaisi aina olla negetiivisimmalla skenaariolla liikkeellä mutta ei tule mitään muuta vaihtoehtoa mieleen kuin että alueella pyörii joku joka haluaa autoonsa snowcapit, on liian PA niitä ostaakseen, ja päätti käydä yön pimeydessä hakemassa tuosta yhdet mutta homma tyssäsi osan hajoamiseen kesken voimalla irrotuksen minkä jälkeen vuorossa oli todisteiden hävitys huonolla menestyksellä. Yksi ennen bongaamaton varsin amistyylinen 240 tuossa naapuritalossa on pari kertaa käynyt, en tiedä onko asioilla yhteys.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #146 : 01.12.2020, 07:06:57 »
Hommaa kamera tuulilasille. Vähentää mielenkiintoa kummasti.

Poissa jar-ii

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 596
  • Typerää vanhan tekniikan ihannointia
Vs: 240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"
« Vastaus #147 : 03.12.2020, 19:15:36 »
Eipä tuo nykyään aivan tavatonta ole. Itse nakkaan kesäautosta takalasin rappuset aina peräkonttiin jos jätän sen yksi muualle kuin kotiin.

Todella ikävä lieveilmiö hintojen nousussa.
Volvo 245GLT B230E + M47 -86 & Volvo 240GL B200K + M47 -89 & Volvo Amazon B18 + M40 -62 & Volvo 244Turbo -82
Showroom
Tallitouhuja instagramissa

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy