Samppasport  Futurez

240GL '92 "Den Flygande Snöbollen"

  • 147 Vastauksia
  • 58886 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #15 : 05.01.2011, 16:35:47 »
Kysyin tuota kerran itse konttorilla ihan ohimennen, sen jäärän mukaan navigaattori tai mikään muukaan ei kelpaa vaan auton oman mittarin on toimittava. Siinä vaiheessa päätin että ajan kierroslukumittarilla kunnes joku huomaa asian ja hyvinpä tässä on pärjäilty. Veikkaan että kovin moni ei aja edes sillä auton omalla nopeusmittarilla noihin nopeusnäyttötauluihin kilometrilleen haluttua lukua koska eivät vaivaudu ottamaan selvää paljonko se valehtelee.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2011, 16:57:35 kirjoittanut Greycap »

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #16 : 05.01.2011, 19:08:37 »
Kuulitko aivan Esson baarissa ?
80-luvun puolivälistä lähtien on nopeusmittari pakollinen katsastusvaruste, myös kiinteästi asennettu navigaattori kelpaa mutta esim. kierroslukumittari ei kelpaa, koska se ei näytä ajoneuvon nopeutta.

Jep, kolmeen kertaan omakin katastettu toimimattomalla nopeusmittarilla eikä mitään intoa korjaukseen kun inssi sattui sanomaan että tuo kierroslukumittari kelpaa tilalle.
Mutta onhan noi esson baareja noi katastuskonttorit.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #17 : 11.03.2011, 19:47:27 »
Taas tuli lisää tarratuningia, etupuskurin syvennyksiin valkoiset viirut ja takapuskuriin punainen. Toki niiden pitäisi kai olla heijastinta mutta kun niitä(kään) ei saa enää virallisina niin tavallisella autoteipillä mentiin. Kuvia ei ole koska keli vähän rajoittaa mutta kesäksi on tulossa pari muutakin yksityiskohtaa, puoliksi huumorilla puoliksi tosissaan, joten kuvaan viimeistään sitten kun saan kesärenkaat alle.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #18 : 25.03.2011, 20:41:24 »
Humoristinen kesäsuunnitelma laski alleen, tarkoitus oli maalailla renkaista kaikki tekstit valkoisiksi mutta onneksi testasin ensin yhden renkaan sisäsyrjään ja totesin että on minulla parempiakin ideoita ollut. Kirjoittelin sitten sisäsyrjiin mihin nurkkaan ne pitää ruuvata kiinni ja lahjoitin maalikynän isälle.

Mutta ne puskuriteippikuvat kun auto oli puhdas noin minuutin verran ennen ajoa pihasta tielle.


Poissa niksude`

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 107
  • www.vrcf.fi
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #19 : 26.03.2011, 15:00:53 »
Kyllä se sitten on siistin näköinen ! ::)
Volvo 240 GL b200k "talvi-projekti"
Bmw E39 M5 "käyttöauto"

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #20 : 26.03.2011, 18:12:43 »
Ei ole kyllä tällä hetkellä, musta on tummempaa ja valkoinen vaaleampaa beigenharmaata ruskealla täplityksellä. Kevätkeli iski jälleen. ;D

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #21 : 24.04.2011, 14:19:56 »
Nyt on voimaa, ainakin teoriassa. VX-nokka löysi tiensä konehuoneeseen - kiitokset tekijöille! O0

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #22 : 24.04.2011, 14:28:33 »
Eipä mitään, tuntuiko persdynossa mitään eroa??

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #23 : 24.04.2011, 21:55:36 »
Persdynon, nilkkadynon ja silmädynon muodostama high tech kombinaatio kertoo että eroa tuli.

Eihän se vieläkään varsinaisesti mihinkään kiihdy - ei noilla tehoilla ja väännöillä voikaan - mutta tyhjäkäynti putosi arviolta 100 rpm (positiivista), veto jatkuu ilman isompaa kiusaamista melkein viiteen tonniin (pidemmälle en kokeillut, positiivista), alavääntöä on vähintään yhtä paljon kuin aiemmin ellei enemmän ja 80 km/h vauhti pysyy pintakaasulla mitä se ei todellakaan tehnyt ennen (erittäin positiivista), moottorijarrutus "keveni" huomattavasti varmaan paremman hengityksen ansiosta ja auto rullaa vähemmällä hidastumisella pidemmälle bensahanat kiinni (erittäin positiivista) eikä se muuten ainakaan näiden Keltakangas-Kouvola-Keltakangas-Kouvola ajojen jäljiltä heittänyt enää 2-3-2 virhekoodia mitä aiemmin tuli suunnilleen heti käynnistyksen jälkeen. Tuli kylläkin 3-1-1 eli "Nopeusmittarin signaali puuttuu" ja se mittari on tiedetysti pimeänä eli siitä ei paljon huolta kanneta.

Kaiken kaikkiaan tuo muutos kustansi jotain reilun satasen pintaan ja pelkästä ajomukavuuslisästä maksaa sen verran ihan mielellään.

EDIT - laitetaan nyt vielä uusi kesäkuvakin kun kuitenkin showroomissa ollaan.

« Viimeksi muokattu: 24.04.2011, 22:08:21 kirjoittanut Greycap »

Poissa Biisoni

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 166
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #24 : 02.05.2011, 17:08:01 »
On kyllä siisti kartano! Asia meininki.
Volvo S60 T5 -2004

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #25 : 02.05.2011, 22:34:57 »
-H- Sitä tässä on vähän yritetty!

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #26 : 04.06.2011, 13:50:14 »
Siisti se on  8)
Omasta ei voi samaa sanoo  :-\

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #27 : 04.06.2011, 17:14:50 »
Minä hommaan tähän kohta sellaiset ~puolimetriset paineilmatorvet tuohon katon etuosaan ja maalaan ne mattamustiksi että sopivat tyyliin... tänäänkin yritti taas yksi mamma tulla etulokarista sisään aiottuaan vaihtaa kaistaa suoraan vierestä ilman vilkkua.

Siisti se on  8)
Omasta ei voi samaa sanoo  :-\

Laitetaan joskus vierekkäin ja katsotaan onko tuo tosielämässä ihan niin siisti kuin kuvissa...

Poissa h4nkki

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 311
  • Dieselisti
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #28 : 04.06.2011, 17:50:26 »
On kyllä siisti kartano! Asia meininki.

Yhdyn herran kommenttiin täysin!  :)
Ja viri puolikin startattu... ;)  8)
Takavetoisia menneitä:142 Deluxe 1971-> 144 GL 1972-> 340 GL 1987-> 245 SE 1993
Etuvetoisia menneitä: V70 Tdi 1998->440Tbo 1990-> 460 1,8i 1994-> V40 D2 2014-> V50 D5 2008->V70 D3 2013->S60 D3 2011

Nyt käytössä:  XC60 2014 ja volkkari

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3758
  • 195hv/406Nm
Vs: 240GL "melkein SE" '92
« Vastaus #29 : 05.06.2011, 10:44:47 »
Minä hommaan tähän kohta sellaiset ~puolimetriset paineilmatorvet tuohon katon etuosaan ja maalaan ne mattamustiksi että sopivat tyyliin... tänäänkin yritti taas yksi mamma tulla etulokarista sisään aiottuaan vaihtaa kaistaa suoraan vierestä ilman vilkkua.

Laitetaan joskus vierekkäin ja katsotaan onko tuo tosielämässä ihan niin siisti kuin kuvissa...
Pitäs varmaan miittiin joskus  eksyä  ::)
Ite käyny mielessä semmonen pieni paineilma torvi setti :P

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

 

KL-varaosat  Race.fi