Morjens.
Minulla on tuossa tällä hetkellä työn alla pari kappaletta tuollaisia Mk1 tdi v70 volvoja. Tässä herännyt muutama kysymys.
Toisessa palaa SRS-valo. Onko volvon SRS-valo sellainen, joka sammuu kun vika on korjaantunut vai täytyykö testerillä nollata. Autossa oli nimittäin penkin turvatyynyn johto irti kun auton ostin ja ei sammunut kun johdon laittoi paikalleen. Penkki kuitenkin ehjä, sillä kyseisen auton etupenkit tällä hetkellä toisessa autossa ja ainakaan vielä valo ei ole syttynyt.
Toisessa autossa taasen palaa ABS-vikavalo. Vikakoodi taka-oikealta anturilta. Väärä signaali. ABS-boksi avattu ja tinattu uudelleen. Tämä ei ainakaan auttanut. Molemmat takapyörien ABS-kehät putsattu. Sitten mittailtiin tuossa yksi ilta ohmeja taka-antureilta. Tuossa autossa missä ABS-vikavalo palaa tulee kummaltakin taka-anturilta n,1,4 ohm lukemaa kun pyörää pyörittää. Jännempi juttu on se, että ehjästä autosta taka-antureilta tulee koko ajan molemmilta 0,8 ohm lukemaa riippumatta siitä pyörittääkö pyörää vai ei.
Osaisiko joku sanoa tähän jotain selventävää? Onko tässä mahdollisuus myös siihen, että mittaristossa olisi jokin vika?