21
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: XC60 haussa
« Uusin viesti kirjoittanut miul tänään kello 11:52:23 »Tätä foorumia kun vähän jaksaa selailla niin aika kattavasti saa kuvan eri mallien mahdollisista riskitekijöistä. Itsellä nimittäin sama salapoliisityö meneillään mutta haussa XC70.
Tyypillisin asia josta varmaankin noiden etuvetoisten 2.0l dieselkoneiden kohdalla varoitetaan on itse VEA-rakenne. Rupeaa joissakin yksilöissä syömään öljyä reippaanlaisesti ja Volvo on itse todennut että jopa 1L/1000km on vielä siedettävän rajoissa. Tästä syystä itse etsin yksilöä joka olisi 2.4l koneella. Hyvä huoltohistoria tietysti pienentää riskejä, fakta kuitenkin on että tuo huolto-ohjelman mukainen 30000km öljynvaihtoväli on liian pitkä, ja sitä on valitettavan moni noudattanut.
Laatikkoöljyt tulisi myös vaihdattaa ja jos neliveto niin haldexin öljyt.
Tyypillisin asia josta varmaankin noiden etuvetoisten 2.0l dieselkoneiden kohdalla varoitetaan on itse VEA-rakenne. Rupeaa joissakin yksilöissä syömään öljyä reippaanlaisesti ja Volvo on itse todennut että jopa 1L/1000km on vielä siedettävän rajoissa. Tästä syystä itse etsin yksilöä joka olisi 2.4l koneella. Hyvä huoltohistoria tietysti pienentää riskejä, fakta kuitenkin on että tuo huolto-ohjelman mukainen 30000km öljynvaihtoväli on liian pitkä, ja sitä on valitettavan moni noudattanut.
Laatikkoöljyt tulisi myös vaihdattaa ja jos neliveto niin haldexin öljyt.