Elekma  Autoracing

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: XC60 haussa
« Uusin viesti kirjoittanut miul tänään kello 11:52:23 »
Tätä foorumia kun vähän jaksaa selailla niin aika kattavasti saa kuvan eri mallien mahdollisista riskitekijöistä. Itsellä nimittäin sama salapoliisityö meneillään mutta haussa XC70.

Tyypillisin asia josta varmaankin noiden etuvetoisten 2.0l dieselkoneiden kohdalla varoitetaan on itse VEA-rakenne. Rupeaa joissakin yksilöissä syömään öljyä reippaanlaisesti ja Volvo on itse todennut että jopa 1L/1000km on vielä siedettävän rajoissa. Tästä syystä itse etsin yksilöä joka olisi 2.4l koneella. Hyvä huoltohistoria tietysti pienentää riskejä, fakta kuitenkin on että tuo huolto-ohjelman mukainen 30000km öljynvaihtoväli on liian pitkä, ja sitä on valitettavan moni noudattanut.

Laatikkoöljyt tulisi myös vaihdattaa ja jos neliveto niin haldexin öljyt.
22
Ei löytynyt kuvia tosta omasta 240 akselista mihin on sovitettu Omegan lukko, mut johonkin pystyy kuitenkin vastaamaan ilman kuviakin.

Onko lautaspyörän pulttijako ja sisähalkaisija sama?
Ei ole.

Onko murikan leveys sama vai pitääkö kaventaa?
On ja ei. Lautaspyörän etäisyyttä lukon rungosta tarvii säätää jonkinlaisella spacerlimpulla.

Käykö 1030 poskilaakerit suoraan vai pitääkö sorvata?
Lukon runko pitää sorvata poskilaakereille sopivaksi.
23
Korjaamo ja yleistekniikka / VIN-koodit / varaosan haku
« Uusin viesti kirjoittanut Salasana tänään kello 11:07:51 »
Heips!

Autossani on valmistenumero YV1SW53K2Y1022459

Motonetissä rekisterin perusteella saan esim. alapalloniveleen vaihtoehtoja.:

- Enintään val­mis­te­nu­me­roon (VIN): FC1-647148, FC2-645618
- Alkaen val­mis­te­nu­me­ros­ta (VIN): 647149, 645618
- Alkaen val­mis­te­nu­me­ros­ta (VIN): FC1-647196, FC2-645612

Jne. Jne. Lisäksi löydän varaosien kohdalta OE- numeroita tyyliin:
274377 — VOLVO
274523 — VOLVO
274573 — VOLVO
31201485 — VOLVO

Ja sen lisäksi vertailunumeroita niin pitkän rimpsun, että ei jaksa enää tähän niitä laittaa.

Kysymys kuuluukin, mitä tuolla YV- alkuisella valmistusnumerolla tekee jos sen perusteella ei pysty määrittämään osia ja saanko jotenkin tuolla Valmistenumerolla etsittyä jotain osia tai muutettua sen esim. tuollaiseksi FC1- alkuiseksi valmistenumeroksi, millä tekisikin jotain?
24
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma tänään kello 09:59:27 »
Magneti marelli tuli mieleen, ei täs muuta.  :)
Onhan se yrittäny sähköosiakin tehdä vaihtelevalla menestyksellä. Niinku kaasuläppäkotelo.

No se rasvan vähyys kai sen teki, kun siinäkin koitetaan säästää ja on kivampi kasata.

Joo, AutoJerry tarjous - luvattu OE tason osa ja magneti tuli ;D. En tosin tiedä mikä osa nykyään on hyvä, asensin vuosia sitten jälkikasvun S40 SKF akselin, joka toimi kyllä, mutta meni parissa kuukaudessa paksuun ruosteeseen.
Korjaamolla kun ei saa nykyään notkua joten kävi jo mielessä, että olikohan laatikossa käytetty osa tms - pitäs kaikki tehdä itse niin tietäisi mitä on tehty.
25
Hei. Tuli hommattua lukkoaihioksi Opel Omega B lukkoperä. Nyt tarvitsisi tiedon mitä kaikkea koneistuttaa sorvarilla että saa 1979 vuosimallin 240 1030 perään käymään? Onko lautaspyörän pulttijako ja sisähalkaisija sama? Onko murikan leveys sama vai pitääkö kaventaa? Käykö 1030 poskilaakerit suoraan vai pitääkö sorvata?

Joo, mittaamalla ne selviäisi mutta ei ole irtonaisena 1030 murikkaa niin ajattelin kysellä että kun näitä on useita tehty niin tietoa luulisi löytyvän. Hakutoiminnolla sekä Googlella yritin etsiä, mutta ei oikein löytynyt selkeää vastausta.

Ei viittis ajokelvottomaksi autoa tehdä kun ei tiedä milloin sorvari kerkeää välihommina tehdä. Vaihtoehto tietysti olis että hommais irtomurikan lautaspyörineen malliksi.

Jos jollain on vaikka sisuskaluiltaan rikkinäinen jäänyt pyörimään niin voin postikulujen hinnalla lunastaa tai hakea Kuopion lähialueilta

Kiitos jo etukäteen!
26
Jos ei ohjainmoduli mitään herjaa niin lähtisin epäilemään tuota tarvikeanturia 4...
27
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 08:03:16 »
Magneti marelli tuli mieleen, ei täs muuta.  :)
Onhan se yrittäny sähköosiakin tehdä vaihtelevalla menestyksellä. Niinku kaasuläppäkotelo.

No se rasvan vähyys kai sen teki, kun siinäkin koitetaan säästää ja on kivampi kasata.
28
Ostetaan varaosat / Ostetaan Tinaviitosen männät
« Uusin viesti kirjoittanut rassaaja tänään kello 06:39:21 »
 2,4 vaparin männät hakusessa halk 83mm,pattipäällä ja 21mm männäntappi. näitä on vissiin vm 2000 eteenpäin koneissa.
 p.0400-692994
29
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 D5 - tärinä kiihdytettäessä
« Uusin viesti kirjoittanut Jorma tänään kello 05:40:34 »
Otin eilen apukuskin puoleisen tukilaakerilla varustetun vetoakselin pöydälle ja avasin molempien suojakumien isommat päät.
Keskellä (missä pallot) oli reilusti rasvaa (magneti marelli akselilla ajettu noin 2kk) mutta rasvaa oli paljon vähemmän akselin päässä olevassa nivelessä.
No, molempiin reilusti lisää, uudet pannat ja takaisin autoon. Asentaja oli laittanut napapulttiin rasvaa. Pesin kierteet, uusi pultti ja medium kierrelukitetta ja kiinni. (35Nm + 90 astetta). Jostain syystä ei täristä enää.
Ajatuksia?
30
Otin tänään anturit käsiin ja mittasin resistanssit yleismittarilla sekä puskurin puoleisen johtosarjan johtavuudet.
Johtosarja oli ok.

Antureista sain ekan kuvan mukaiset mittaukset ulos. Anturi 4 on selkeästi erilainen kuin muut, mut ei mulle kyllä näistä vielä selvinnyt että mikä voisi olla rikkinäinen, jos mikään. Se mikä ihmetyttää myöskin on, että kun kaksi alkuperäistä anturia vikaantui, niin molemmilla kerroilla muut anturit edelleen toimivat ja tutkan aktiivisena ollessa sen pystyi todeta sormella anturin päästä. Nyt kaikki anturit ovat mykkiä. Antureita irroittelemalla ja paikkaa vaihtamalla ei ollut mitään vaikutusta.







Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Autodiagnoosi  Carcom Oy