Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Korjaamo ja yleistekniikka => Aiheen aloitti: tarmo - 01.01.2012, 07:46:28
-
Mitenköhän moinen rojekti onnistuu, vai onnistuuko ollenkaan :idiot2:
Aikoinaan tuon farkun leimasin pakuks, ja nyt kun ero alkaa kaventua dieselveron suhteen niin vois muuttaa takaisin henkilöautoksi :-\
-
Näin päin on helpompi.
Ei tarvitse välttämättä kuin käydä paperien kanssa sisällä. :D
-
Mitenköhän moinen rojekti onnistuu, vai onnistuuko ollenkaan :idiot2:
Aikoinaan tuon farkun leimasin pakuks, ja nyt kun ero alkaa kaventua dieselveron suhteen niin vois muuttaa takaisin henkilöautoksi :-\
Joskus piti hitsata turvavyön kiinnityskohdat. Tämäkait se on ajatuskin lainlaatijalla, mahdollisimman saman hintainen että vekslaus loppuu, mutta töisevä saada takasin jotkut muttei kaikki.
-
juu täytyykin pistää harkintaan, kun tässä vuosien varrella on tullut sille takapenkillekkin kysyntää ;)
Onneksi tuli tehtyä toi paku sillai ajan kanssa harkiten et jos joskus palauttaakin penkin 8)
pitääkin selvitellä mitä se d-vero olis uuden hinnaston mukaan 1900kg autoon :)
-
veroalennus onkin hävyttömän pieni!!
nykyhinta 1900kg henkilö autolle olis 381e ennen 464e ja pakuna 62e!!
eli helppo johtopäätös on jos nyt yhtään oikein laskin: penkki saa pysyäkkin poissa ;D
-
-18% alenee, joten melko mitätön juttu.
-
Tuntuu olevan aika monenlaista tapaa noissa pakumuutoksissa... Tuota hitsaamista en ole ikinä ymmärtänyt... Itse tehnyt muille muutamia pakuja joihin riittänyt kun kääntää penkin selkänojan alas ja vetää sellaisen metallisen reikänauhan yli ja ruuveilla kiinni joista pyöristää vain kannat jolloin ei ilman työkaluja onnistu käyttöönotto. Vyöt ja kaikki saaneet jäädä paikoilleen.
-
Tuntuu olevan aika monenlaista tapaa noissa pakumuutoksissa... Tuota hitsaamista en ole ikinä ymmärtänyt... Itse tehnyt muille muutamia pakuja joihin riittänyt kun kääntää penkin selkänojan alas ja vetää sellaisen metallisen reikänauhan yli ja ruuveilla kiinni joista pyöristää vain kannat jolloin ei ilman työkaluja onnistu käyttöönotto. Vyöt ja kaikki saaneet jäädä paikoilleen.
Mutta ei ole riittänyt lain eikä trafin mukaan enää aikoihin tuommoinen ratkaisu:
Trafin kanta:
"Käytännössä tällaisesta autosta pitää poistaa pysyvästi takaistuimet selkänojineen ja näiden kiinnitykseen tarkoitetut kiinnityspisteet. Erityistä suojaseinää pakettiauton ohjaamo-osaa vasten ei määräyksissä edellytetä."
Lähde (ja paljon muutakin infoa asiasta): http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ajoneuvoveron+rakenne/Kaksik%C3%A4ytt%C3%B6autojen+ajoneuvoverotus.htm (http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Ajoneuvovero/Ajoneuvoveron+rakenne/Kaksik%C3%A4ytt%C3%B6autojen+ajoneuvoverotus.htm)
-
Tuntuu olevan aika monenlaista tapaa noissa pakumuutoksissa... Tuota hitsaamista en ole ikinä ymmärtänyt... Itse tehnyt muille muutamia pakuja joihin riittänyt kun kääntää penkin selkänojan alas ja vetää sellaisen metallisen reikänauhan yli ja ruuveilla kiinni joista pyöristää vain kannat jolloin ei ilman työkaluja onnistu käyttöönotto. Vyöt ja kaikki saaneet jäädä paikoilleen.
Itse muutin 945:n pakuksi ihan vaan irrottamalla takapenkkien istuinosat ja selkänojat lukitsin alas vetämällä 5mm muovipäällysteisen vaijerin yli ja kiinnitin kuormansidontalenkkeihin.
Tuli siisti asennus ja läpi meni kehujen kera, tuntuu vaan olevan tapauskohtaisia nuo vaatimukset. Kaverin autoon hitsailtiin ja laitettiin popniiteillä ym kiinni kun ei vaijeri kelvannut toisella konttorilla.
-
Mullakin meni läpi kun otin istuinosan pois ja vetäsin selkänojat reikänauhalla alas. Reikänauhat kiinnitin n. sentin pituisilla ruuveilla selkänojan pehmusteeseen ja räkäsin migillä pallot kantojen päälle :D
-
Näin päin on helpompi.
Ei tarvitse välttämättä kuin käydä paperien kanssa sisällä. :D
Suomessa kun ollaan niin ei se muutos tuohon suuntaan aina ihan yksinkertaista ole kun verobyrokratio astuu kuvioihin, http://www.ake.fi/AKE/Verotus/Autovero/Autovero+Suomessa/Ajoneuvoluokan+tai+-ryhm%C3%A4n+per%C3%A4kk%C3%A4iset+muutokset.htm
Riittävän uusissa farkkupakuissa nyt ei mitään ihmeellisyyksiä ole.
-
ei näkynyt ainakaan mulla tuo linkki :-[
Meinasitko jos niin vanha ettei ole maksettu autoveroa tarpeeksi?
-
Trafi näköjään uudistanut sivunsa juuri tässä välissä. Tosiaan ongelmia tulee jos veroja ei ole maksettu aikanaan tarpeeksi mutta on tuossa muutama muukin erittäin typerä sääntö. Uusiltakin sivuilta sentään tuo teksti löytyi:
"Jos autoa on muutettu ensin laadultaan korkeamman veron mukaan verotetusta lievemmin verotetuksi ja uudelleen korkeamman veron mukaisesti verotettavaksi, otetaan maksuunpanossa huomioon maksettuna verona ainoastaan se määrä, joka ajoneuvosta olisi kannettu lievemmän verokannan mukaisia veroperusteita sovellettaessa."
Toisin sanoen vaikka autosta olisi täysi vero aikanaan maksettu niin jos sen muuttaa alemman verokannan autoksi tuolla maksetulla täydellä verolla ei ole enää mitään väliä, tämä se jos joku on varsin mielenkiintoinen pykälä. Suomessa tuntuu olevan erittäin kova halu verottaa asiat niin moneen kertaan kuin yhtään mahdollista.