Elekma  Autoracing

945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)

  • 464 Vastauksia
  • 196810 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #210 : 10.07.2016, 22:48:53 »
240:ssä on samat suuttimet mitä Volvomies89:n seiskassa ja niillä saa aivan pirusti enemmän tehoa/syöttöä kuin bosio 520 kärjillä. En tiedä mikä reikäkökö bosioissa on.
Niillä kuitenkin kasipätkästä penkitetty se 217hv ja 470nm. Turbona on vakion kuoriin tehty isommalla kompressoripesällä. En muista siipikokoja.
Kaksnelikymppiä en oo penkissä käyttäny mutta voimaa on reilusti enemmän mitä tossa etuvetosessa. Ja mustaa tulee torventäydeltä, ei edes evryä kärsi päälle laittaa. Isompaa turboa huutaa. :D
Sikälimikäli oikein muistan niin .260 on nuo bosion suuttimet. Ja toinen mikä menee nyt mutulla niin että nuo on vaan 5 reikäset, ultime2 7 reikäset. Nuo .320 on kuulemma siitäkin paremmat ettei mennä äärirajoilla kokoajan niin määrän säätely pysyy tarkempana -> vähemmän ylimäärästä savua.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #211 : 10.07.2016, 23:02:57 »
Kyllä minäkin niitä isompia parempina pidän, tai ainakin syöttöä niillä saa riittävästi  S* kuka nyt mistäkin tykkää  :D
Van ei lopu suuttimet ainakaan heti kesken.
Ylimääräistä savua kyllä tulee ja paljon ainakin hx27w holsetin kanssa. Ja onhan se toki tuo moottorinohjauskin kivikautinen audi 100. Volvon moottorinohjauksella saa varmasti paljon savuttomammaksi säädettyä.
« Viimeksi muokattu: 10.07.2016, 23:07:21 kirjoittanut oh850 »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #212 : 10.07.2016, 23:04:05 »
Kenen valmistamia nuo 0.320 on? Mistä niitä saa?
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #213 : 10.07.2016, 23:06:47 »
Darkside developement myi ainakin aikasemmin. Englantilainen pulju, tällä hetkellä voi saada halvalla :)
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #214 : 13.07.2016, 20:14:31 »
Voee vittttt...



Ei se näköjään sen enempää tarvi.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2020, 17:07:35 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa HenkkaR1

  • Kiillottaja - 93% Pussihousu
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3620
  • Isi, tiiän miks volvo murisee. Sillä on nälkä.
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #215 : 13.07.2016, 20:25:42 »
Voee vittttt...

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ei se näköjään sen enempää tarvi.
hegeh:llä tais mennä 2.. Mulla tuli sivuakseli kytkinkopan läpi.
V70 D5 AWD 2011 ja C70 T5 1998
Showroom
Eksät S60 T5 r-look, V40 T4 1998, s40 1998 2.0i V70 TDI 2001 261/510

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #216 : 13.07.2016, 20:34:10 »
Ehdotuksia kestävistä vaihteistovaihtoehdoista otetaan vastaan.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #217 : 13.07.2016, 20:37:11 »
Eikös tuo BMW:n ZF ole hyväksi todettu. Tässä taisi olla liikaa murhaavaa alawääntöätm :P
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016, 20:41:52 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #218 : 13.07.2016, 21:11:05 »
Meikä voi poistella risan ysikympin sulta pois sitten kun vaihdon aika koittaa.  O:-)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #219 : 13.07.2016, 21:15:06 »
Meikä voi poistella risan ysikympin sulta pois sitten kun vaihdon aika koittaa.  O:-)
kuin myös :D
No kun halvalla sai.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #220 : 13.07.2016, 21:23:11 »
Tässä taisi olla liikaa murhaavaa alawääntöätm :P

Katsohan penkkilappua. Eihän tuo ole edes alavääntöä. :buck2:
« Viimeksi muokattu: 13.07.2016, 22:18:46 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #221 : 13.07.2016, 21:44:40 »
No no miksi sinä rikoit sen?  :D ja m90:n piti kestää melkeen mitä vaan. Ei tuo voiman takia oo särkyny. Taisi vanhuus jo tulla  ;)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #222 : 13.07.2016, 21:47:06 »
Uskoisin, että tuo johtuu nyt vaan siitä SMF:stä ja alakierrosten jyrinästä. Vaikka sitäkin on koitettu jo ohjelmalla rajata.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #223 : 16.07.2016, 16:26:54 »
Hain sitten äsken Jämsästä MB:n 722.626:n.



Kaiverrus kertookin oikeastaan kaiken oleellisen. Väännönkestoa tehdas lupaa 580nm, ovat ST-käytössä kuulemma ajaneet ongelmitta 700nm läpi. On myyjän puheiden perusteella helppo kotikonsteinkin vahvistaa siitä vielä ylemmäs. Tämä on nyt siis se ns. sähköautomaatti joka vaatii tietokoneen toimiakseen, muuten D:llä pykälä on kokoajan kakkosella, ja turbiinilukko ei kytkeydy. Perehdyin senverran sähköihin, että laatikossa on kuusi solenoidia joista kolmella vaihdetaan vaihteita, lopuilla säädetään paineita ja ohjataan turbiinilukkoa. Boostin kanssa oli jo alustavasti puhetta kopan hitsauksesta. Sain askin mukana Arduino Megan, ja PWM -moduulin sekä relemoduulin siihen. Olivat kuulemma olleet Black Smoke Racingilla käytössä silloin kun heillä oli samanlainen loota drifterissä, myyjä tunsi miehet jostain...

http://www.ofgear.dk/ myy näihin jotain standalone controlleria, joka olisi suhteellisen plug&play -ratkaisu, myyjällä oli tällainen 124-koppaisessaan ja kehui kovasti. Melko suolaisen hintainen vaan on, joten kokeillaan nyt ainakin saako tuohon ite ohjelmoitua vähän samanlaisen.

Välitykset tuntuu olevan ainakin Wikipedian mukaan aika liki mitä mulla M90:ssa, joten tuo saattaa olla ihan järkevän tuntuinenkin.

      M90H1
    
1    3.54:1    
2    2.05:1    
3    1.38:1    
4    1.00:1    
5    0.81:1

5G-Tronic (W5A580/Large NAG)       
                           
1   3.595
2   2.186
3   1.405
4   1.000
5   0.831
« Viimeksi muokattu: 06.01.2020, 17:09:22 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T + M90
« Vastaus #224 : 16.07.2016, 16:37:07 »
Mielenkiintoinen valinta, hyvä että joku kokeilee välillä jotain uutta  :)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron