Elekma  Autoracing

945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)

  • 464 Vastauksia
  • 196815 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #375 : 11.12.2017, 05:57:37 »
Vaihda se pieni tukkonen pois sieltä ja laita se hx35 jos se löytyy vielä.. ei tartte ihmetellä jos hajoaa kun luki aikasempaa keskustelua että ahtoja 2bar ja pakosia 3bar niin siinä syy on ennemmin kuin kierois pinnois.
Täysin samaa mieltä.

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #376 : 11.12.2017, 07:26:21 »
Ai meinaatte että nää ois noin herkkiä tuolle? :-\ Voi voi. Sen deekun aikasen hx35:n oon myyny pois jo vajaat pari vuotta sitten. Sitähän mä sinne kyllä alunperin suunnittelin, mutta kun se pakosarja pitäisi kehittää jostain. Mun hitsitaidot ei siihen riitä. Täytyypä miettiä mitä tälle tekee, kun tosiaan kohtapuoliin ei ole enää tiloja saati työkaluja.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa Vömbsteri

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 211
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #377 : 11.12.2017, 07:58:48 »
Kyllä se liiallinen pakopaine hajottaa aina jotain kun ei hengitä moottori kunnolla, jossei muuta ratkasua löydy niin sitten vaan laskea paineet niin ettei pakoset olisi niin hirveesti ylitte..

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #378 : 11.12.2017, 17:44:16 »
Eikö tässä ollut peltinen kannentiiviste ?...ihme ettei se nimimerkki kenkee:n TDI porsinut, vaikka eikös siinäkin ollut melkoiset ahtopaineet vakioahtimella (ilmeisesti 1.8bar ainakin).

Mun hitsitaidot ei siihen riitä.
Tekee välilaipan vakiopakosarjaan T2>T3 ja HX35 siihen kiinni, jos mahtuu ?
« Viimeksi muokattu: 11.12.2017, 17:48:48 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #379 : 11.12.2017, 17:46:39 »
Eikö tässä ollut peltinen kannentiiviste ?...ihme ettei se nimimerkki kenkee:n TDI porsinut, vaikka eikös siinäkin ollut melkoiset ahtopaineet vakioahtimella.
Porsi se. Sylki kovasti polkiessa nesteet pihalle korkin kautta ja letkut ihan kivikovat.

Mutta niin se teki viimeiset 50-70tkm, ei varsinaisesti hävittänyt nestettä ja nätisti ajaessa toimi ihan hienosti. Vakioahdin ja 2.2-2.5Bar ahtopaineet.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3443
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #380 : 11.12.2017, 18:02:55 »
Eikö tässä ollut peltinen kannentiiviste ?...ihme ettei se nimimerkki kenkee:n TDI porsinut, vaikka eikös siinäkin ollut melkoiset ahtopaineet vakioahtimella (ilmeisesti 1.8bar ainakin).
Tekee välilaipan vakiopakosarjaan T2>T3 ja HX35 siihen kiinni, jos mahtuu ?
Eihän näihin massatiivistettä edes saa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #381 : 11.12.2017, 18:21:37 »
Tekee välilaipan vakiopakosarjaan T2>T3 ja HX35 siihen kiinni, jos mahtuu ?
Ei taida mahtua+se vakio muistaakseni kovin nihkeän mallinen muutenkin.

Ei täällä deekusta hajonnut 3,5bar ahdoilla ja melkein 5bar pakopaineilla kannetiiviste tai kansi. Alakerrasta laakerit ja kiertokankia meni mutkalle, osa jäi dekkitason alle. En jaksa uskoa että noin herkkä malttipaineilla on muka tuhoamaan tiivisteen. Eiköhä se joku muu kuin pakopaine ole sen tiivisteen tuhonnut  ???
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #382 : 11.12.2017, 18:34:28 »
Ei taida mahtua+se vakio muistaakseni kovin nihkeän mallinen muutenkin.
Eihän dieselkone tarvitse pulssipakosarjaa, vaan toimii vaikka tuollaisella cummins tyylisellä pakosarjallakin hyvin. Jopa D24TIC vakiopakosarja toimii melko pitkälle

« Viimeksi muokattu: 11.12.2017, 18:37:11 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #383 : 11.12.2017, 18:55:22 »
Eihän dieselkone tarvitse pulssipakosarjaa, vaan toimii vaikka tuollaisella cummins tyylisellä pakosarjallakin hyvin. Jopa D24TIC vakiopakosarja toimii melko pitkälle
Ei missään nimessä dieseliin mitään pitkää sarjaa tai pulssihökötyksiä. Lyhyet ja oikean kokoiset primäärit, sekä mahdollisimman hyvin muotoiltu virtausta ajatellen. Käytännössä kuvan tyylinen. TDI vakio sarja on periaatteeltaa hyvä kun se on perinteinen tukkisarja, mutta se taisi olla sisäisesti niin ahtaan oloinen että mahtaa se käydä ahtaaksi jossain välissä.
Viitoskoneesee on hankala tehdä sitä kunnollista Cummins sarjaa kun toiselle puolen jää kaksi pyttyä per ahtimen nielu ja toiselle puolen kolme.

Jos alkuperäiseen aiheeseen palaten. Tässä on ilmeisesti täysin itse tehty ohjelma? Äkkiä huonot ennakot polttaa tiivisteen myös, eihä voi pois sulkea myöskää mitään valmistusvikaa tiivisteessäkään? Jos kaikki muu oli kunnossa mutta kovin herkästi vaan meni tiiviste rikki..
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2247
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #384 : 11.12.2017, 19:13:17 »
Tekee välilaipan vakiopakosarjaan T2>T3 ja HX35 siihen kiinni, jos mahtuu ?

Tohon vakiosarjaan näyttäs saavan aika helpostikin muutospalan tehtyä. Ysikymppikurvilla tuo laipan vaakatasoon, jos siis ylöspäin on tilaa.

Eiköhän täältä löydy kustomisarjallekin tekijä suht helposti.  ::)

Poissa Kovalchuck33

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2329
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #385 : 11.12.2017, 19:28:44 »
Tietääkseni tuollainen turbon välilaippa vakiopakosarjassa on toiminut esim. jälkeen ahdetuissa dieseleissä vapari-pakosarjassakin onnistuneesti. Eikös muuten ebayssäkin myyty muistaakseni tuollaisia T2>T3 muunnoslaippoja valmiinakin.

edit: https://www.ebay.com/itm/T3-TO-T25-T28-STAINLESS-FLANGE-TURBO-EXHAUST-MANIFOLD-SWAP-CONVERTER-ADAPTER-/272891458812

     ja toinen versio

     https://www.ebay.com/itm/T25-T2-to-T3-EXHAUST-ADAPTER-FLANGE-EXTERNAL-WASTEGATE-FLANGE-38mm/202040849283?hash=item2f0a92b383:g:PPwAAOSwf-xZpmaF&vxp=mtr
« Viimeksi muokattu: 11.12.2017, 19:33:05 kirjoittanut Kovalchuck33 »

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #386 : 12.12.2017, 11:55:40 »
No tässähän ei ole enää vakio d5252t satsia, vaan audin AAT moottorin pakosarja. Ulkoisesti se on tosin pitkälti saman näköinen kuin d5252t sarja, paitsi että turbon laippa on toisessa päässä konetta. Vaikea sanoa virtaamisominaisuuksista mitään.

Ennakkokartat on tässä vakiot, en koskenut niihin muistaakseni ollenkaan. Vakiosuuttimilla käytin paljonkin aikaisempaa ennakkoa yläkierroksilla/isolla syöttömäärällä, mutta näillä isommilla olen käyttänyt vakio ennakkokarttaa.

Nuo sovituslaipat on vähän sellanen ratkaisu mihin ei oikeen haluttais lähtä.

EDIT: oisko pelkkä peltitiivari ilman copper gaskettia voinut pitää paremmin?
« Viimeksi muokattu: 12.12.2017, 12:03:04 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #387 : 12.12.2017, 13:10:42 »
EDIT: oisko pelkkä peltitiivari ilman copper gaskettia voinut pitää paremmin?

Olen nähnyt tapauksen missä peltitiiviste ei pitänyt copperilla, mutta ilman toimi heti.
Sama tiiviste putsattuna brakella ja takasin. En tiedä miksei pitänyt copperilla, enkä tiedä miksi sitä pitää käyttää tai olla käyttämättä.

Auto oli cossu sierra ja molemmat pinnat suoristettu cometicilla(muistaakseni?). Valmistaja sano, että voi n. 3 kertaa käyttää uudestaan mihin itse en kyllä lähtisi.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #388 : 17.12.2017, 15:05:47 »
Sieltäpä se on suhannut. Seuraavaksi kokeillaan uudella tiivisteellä ilman copper gaskettia.




Onko näissä joku käyttänyt jotain tujumpia kannenpultteja? Vai uusilla vakioillako laittais kuitenkin...
« Viimeksi muokattu: 29.10.2019, 20:10:55 kirjoittanut anone »
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: 945 -93 D5252T köyhänmiehen suorakytkyllä (MB 722.6)
« Vastaus #389 : 17.12.2017, 16:21:18 »
12.9 pultit vakioitten tilalle. Tarkasta nyt tuon lohkon tasomaisuus kun on auki.
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

 

Carcom Oy  Ateho