KL-varaosat  Race.fi

Subaru Forester XT 2.5 -06

  • 75 Vastauksia
  • 27375 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4085
  • www.vrcf.fi
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #60 : 10.06.2023, 18:58:58 »
Kovin vähän on ollut päivitettäviä asioita mutta keräilin tässä nyt muutamia juttuja lähiajoilta mitä ei ole vielä tullut kirjattua.

Nii se katsatushan tuossa taas pukkasi yllättäin ajankohtaiseksi niin kuin sen tapana on, "autohan on aina katsatuskunnossa" niin eipä muuta kuin aika varaten ja auto tutkittavaksi 23.5.2023 185856km ja hylätty lappu kouraan.

    Päätarkastuskohde
    Akselistot, pyörät ja jousitus
    Komponentti
    (5.3.2) Heilahduksenvaimennin
    Sijainti
    Vasemmalla takana
    Vika
    Vaimennuskyky riittämätön
    Vakavuus
    Hylätty


Lisäksi oli toinen etuparkki, tai siis etuvalo niin kuin se kirjataan, pimeänä. Eipä persdyno eikä mikään muukaan huomaa tuollaista ajan kanssa hiipuvaa iskarin kuolemista. Toki kyllähän sen on huomannut että pikku hiljaa on alkanut perä roikkumaan hieman, mutta on vaan jyskytetty menemään kun ei hirviväistöäkään ole onneksi tarvinut suorittaa niin onnellisen tietämätönhän minä tuosta viasta olin. Onnellisuus meni menojaan kun aloin arvailemaan mitä automaattisen tasonsäädön tolpat maksaa tähän.

Mutta eipä hätiä, Subarutorissa tuli vastaan ilmoitus jossa laukaalainen firma (Leiskart) ilmoitteli toimittavansa näihin valmiiksi kasattuja asennusvalmiita tolppia jousineen ja yläpäineen. Sellaiset sitten tilaten ja asentamaan kunhan kiireiltä joudin.

1.6.2023 Moottoriöljynvaihtokin tuli tehtyä ja niin kuin mekaanikon asusteista voi päätellä niin tyypillisessä kesäsäässä puuhasteltiin.
Öljy Neste Pro C2 5W-30, suodatin Hengst H97W06 185990km.














Että sellainen ryhtiliike tällä kertaa ja sitten pitäisi vielä käydä siellä jälkitarkilla.

Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #61 : 12.06.2023, 19:00:17 »
Eli oli tason säätö takana, ei ole enään  :o

Mä tuohon omaan outbackiin oijoin ja tilailin ruottin puolelta perkaamolta käytetyt koko tolpat huokeesti ja onne rapiat vuoden kestänyt :P

Ei sil tosin puoleen vuoteen oo ajettu  :D
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4085
  • www.vrcf.fi
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #62 : 19.06.2023, 15:04:08 »
Eli oli tason säätö takana, ei ole enään  :o

Mä tuohon omaan outbackiin oijoin ja tilailin ruottin puolelta perkaamolta käytetyt koko tolpat huokeesti ja onne rapiat vuoden kestänyt :P

Ei sil tosin puoleen vuoteen oo ajettu  :D

Joopa, tasonsäätö sai lähteä. Eikö OB kelpaa pojankaan ajokiksi kun on seisokkiin joutunut?

Mutta se päivitys tähän muistiin:

Jälkitarkastus suoritettu 16.6.2023 187756km ja hankitut takatolpat läpäisivät tarkastuksen.

Kaikkin jarruihin vielä askarreltiin uudet liukutapit muina töinä.
« Viimeksi muokattu: 19.06.2023, 15:05:43 kirjoittanut Slowman »
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4085
  • www.vrcf.fi
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #63 : 15.08.2023, 08:49:59 »
"Pitkästyneenä" piti kehitellä jotain puuhattavaa, niin valoja päätin sitten vähän entrata.

Vanhempien muovilamppuisten autojen omistajat saattavat tuntea tämän veemäisen ominaisuuden, jossa ajovalon pinta alkaa muuttaa olotilaansa pikkuhiljaa laikukkaaksi / sameaksi / harmaaksi, no yleensä ottaen kuluneeksi.

Niin kuin vaikka näin:




Jotain pitäisi tehdä ja helpointahan olisi ostaa uudet umpiot ja kas taas on kirkkaat tuikut keulalla... Mutta mutta, entäpä jos onkin kyseessä hieman harvinaisempi valaisinmalli, joita nyt ei niin vaan joka puodista ehkä löydykään, tai jos löytyy niin pitää miettiä että kumpi tai kenen munuainen pitää muuttaa rahaksi hankinnan mahdollistamiseksi.

Sitten voisi tietysti miettiä uusien muovilinssien tilaamista umpioihin, kunhan ensin selvittelee mistä löytyy polykarbonaatista valetut että niissä olisi jonkinlainen iskunkestävyys mukana. Mutta työmäärä taas ei houkuttele yhtään, teoriat on luettu ja youtuubit kateltu kuinka homma hoituisi, silti helpommalla mieli tekee päästä kun laiska olen  :-[

Loput arvaattekin, netistä kunnostussetti josta hyviä kokemuksia, sitten hinkkaamaan linssejä uuteen kiiltoon ja koska sisäpuoliset pinnat olivat vielä välttävässä kunnossa niin homma oli siinä.
Vesihiottu:

Hartsi pinnassa:






Niin tai siis melkein siinä, vielähän tuo ahkio pitäisi kasailla jos vaan löytyisi sitä motia jostain..
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4108
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #64 : 16.08.2023, 06:44:07 »
Oho, kylläpä muuttu  8)
Mikä tuo hartsi juttu on? Mikä setti kyseessä?

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4085
  • www.vrcf.fi
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #65 : 16.08.2023, 09:09:32 »
Oho, kylläpä muuttu  8)
Mikä tuo hartsi juttu on? Mikä setti kyseessä?

Tässä siis höyrystetään lämpiävässä nokkamukissa jotain helkutinmoista myrkkyä hiotun umpion pintaan. Jossain puhutaan hartsista, toisaalla asetonista, varmuutta ei ole eikä siitä liiemmälti missään julki tuoda. Myrkkyä jokatapauksessa - siis joku kiinalainen koktaili, suojaimia kannattaa käyttää.

Eli kiinalaisten myymiä juttuja, aliexpressistä kun kaivaa vaikka hakusanoilla "Car Headlight Polish restoration Kit" niin saa kymmenittäin erihintaisia vaihtoehtoja.

Netistä pöllitty havainnekuva.


Youtubesta löytyy videoita, jopa kotimaassa kuvattuja niin en itse alkanut tallentamaan omaa rytäämistäni :D


Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4085
  • www.vrcf.fi
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #66 : 29.08.2023, 10:22:43 »
Reilu viikko sitten alkoi mittaristossa välkehtimään kolmen varoitusvalon sikermä aika ajoin, eräässä merkin faseryhmässä siitä vähän kyselin ja jonkin verran vihjeitä tulikin mitä voisi tutkia. No auto toimi kuitenkin kunnes tuli aika poiketa tuolla Riksussa aikataulutetuilla asioilla, auto lopetti lataamasta just kun pääsin tien päälle ::)

Vettä alkoikin siinä sopivasti sataa melkolailla, kurkkasin kuitenkin pellin alle ja näytti että moniurahihna
olisi jotenkin pois paikaltaan. Akun varassa sitten ajoin kaupunkiin ja kun ehdin niin poikkesin ostamaan uuden hihnan.

No eihän siinä mitään vikaa ollut loppujen lopuksi kun aloin sitä siellä parkkiksella vaihtamaan, hätäpäissäni kiireessä olin tuijotellut yhtä tukirautaa siinä mottorinsuojamuovin alla luullen sitä hihnaksi. Voi saatanan sokia kotitarvemekaanikko :-[

Takaisin päin ajellessa alkoikin sitten seuraavat haasteet, alkoi pahimmoilleen kunnon ukkoskuuro, näkyvyys nollissa, vaimon piti päästä töihin ja akku alkoi hiipua. Edessä harmaa vesiseinä ja niin kovasti vettä tiellä että porukka alkoi ajella parkkiin pientareelle. Ei voinut oikein pitää sähkölaitteita päällä ja ilmastointikaan ei kytkenyt kompuraa enää käyntiin niin harmaa oli myös ikkunan sisäpinta. Pyyhkijät toimi niinkuin kaikki videot ig:ssä silloin kun Apple julkaisi iphonen slo-mo videoiden kuvausominaisuuden :idiot2:

Parkit ja sumarit oli mun valinta valaistukselle varoitukseksi muille siitä että tässä purossa liikkuu vielä yksi auto määrätietoisesti eteenpäin. Omaa kaistaa pitkin melkein kuulon varassa, mutta perille vaimon työpaikalle ehdittiin ajoissa. Siitä vielä kotiin ja siihen loppui sähkö.

Nyt sitten vaan olen raapinut korvallisia kun ei tullut tuota autosähköpuolta aikanaan opiskeltua, mutta kai tämä menee samalla kaavalla niin kuin nykyaikaisella korjaamolla, otetaan komponentti tai -kokonaisuus kerralla ja vaihdellaan. Kai se jossain kohtaa vikakin tulee vastaan ;D

Joo-o vaari on vähän väsynyt nyt näihin kikottimiin.

Niin, sumuvalot tuli kuitenkin jossain kohdin asennettua ja nythän niitä tuli käytettyäkin ekaa kertaa :buck2:




« Viimeksi muokattu: 12.09.2023, 07:54:36 kirjoittanut Slowman »
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6023
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #67 : 30.08.2023, 21:30:50 »
Kuulostaa vähän mun kolmosauton touhuilta, ootko mitannut miten laturi lataa? Omissa vielä vesikeleillä hihna voi kastua ja luistella
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4085
  • www.vrcf.fi
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #68 : 31.08.2023, 11:28:10 »
Kuulostaa vähän mun kolmosauton touhuilta, ootko mitannut miten laturi lataa? Omissa vielä vesikeleillä hihna voi kastua ja luistella

Täysin mykkä, ei anna mitään ulos.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4085
  • www.vrcf.fi
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #69 : 01.01.2024, 00:06:19 »
Havahduin tässä, kun joutoaikaa on ja vuottakin vielä jäljellä, että tämä laturijuttu on valllan jäänyt kertomatta loppuun.

Eli tuli tilattua sitten ensimmäistä kertaa Skruvat nimisestä puljasta tavaraa kun löytyi laturi tuohon Foreen jokseenkin kohtuulliseen hintaan. Tilaus sisään 26.8.2023 ja sitten odottelemaan, mainos lupaili nopeaa toimintaa, no paketti saapuikin jo runsaan viikon kuluttua 4.9.

Paketti auki ja innolla asentamaan uutta laturia kun tässä oli saanut kärvistellä ilman kulkupeliä jo hetken aikaa. Vanhan laturin olin purkanut jo pois tieltä että saan uuden nopeammin sitten asennettua.

Into tyssäsi kuitenkin aika pian kun olin saanut uuden asennettua hollilleen ja pyöräytin hihnapyörästä ja huomasin että sehän vipattaa oudosti. Aloin tarkastelemaan hihnapyörää hieman tarkemmin ja totesin että solmussahan se oli.

Tsekkasin sitten pakkaustarvikkeet ja kyllä, sisältäpäin niissä oli selkeät jäljet josta pystyi suunnilleen päättelemään mitä tuossa oli kenties tapahtunut. Pakkaushan oli kaksi pahvilaatikkoa sisäkkäin ja vähän silputtua aaltopahvia niiden välissä.
Ilmeisesti jossain kohden kuljetuslogistiikka pettänyt sen verran että paketti oli ilmeisesti pudonnut niin päin että laskeutuminen oli tapahtunut tuo hihnapyörän puoleinen pääty edellä jollekin sopivan kovalle alustalle. Eipä siinä sitten muuta kuin samana iltana tatti otsikossa reklamoimaan lähettäjälle löydöksestä.

Sitten alkoi hiljaisuus.

Siinä odotellessa aloin tutkimaan sitten ohjaustehostimen pumpun kiinitystelinettä (tässä on samassa osassa tuo laturin hihnansäätö) tarkemmin kun tuon laturin asennushommassa tipahti jostain välistä sellainen ohuehko kaareva metallikappale joka oli alumiinivalua. Sen paikka löytyi kun hetken zoomailin rakennetta. Olin särkenyt tuon kyseisen osan, kun tietämättömyyttäni olin sohlannut lukituspultin vastakappaleen väärin päin paikoilleen. Tämä siis selvisi kun lueskelin joltain amerikkalaiselta sivustolta että näitä on särkynyt tuolla maailmalla muiltakin. Korvaavan osan metsästys sai surkuhupaisia piirteitä kun sain yhden ko. merkin harrastajan toimittamana käytetyn osan joka sitten myöhemmin osoittautuikin muuten samanlaiseksi mutta sittenkin erilaiseksi. Mutta siitä hetken päästä.

Päreet kärysi kun reklamaatio ei ollut aiheuttanut 11.9 mennessä vielä minkäänlaista reaktiota skruvatin suunnasta ja kaivoin sitten aspan puhelinnumeron josta sainkin elävän ihmisen luurin päähän ja esitin tilanteen hänelle rauhallisin sanankääntein. Tämä sitten auttoikin asian etenemisessä sen verran että sain viimein latauslinkin josta voi tulostaa palautukseen tarvittavat kaavakkeet. Ei sekään nyt ihan helppo juttu ollut kun ei taloudessa ole toimivaa tulostinta ja lähin piste missä tämä tulostus olisi mahdolinen suorittaa on kirkonkylällä vajaan 10 kilometrin päässä.

Ei vaan puuttunut enää kuin se auto millä sinne pääsisi kun tuo oma kulkemispuoli on hiukka hankalahkoa, mutta eipä hätiä. Poika nimittäin ilmoitteli että piipahtaa ulkomailla ja voi tuoda oman autonsa mulle lainaan muutamaksi päiväksi joten jo 18.9.2023 sain tarvittavat tulosteet hankittua ja laitettua palautusprosessin vihdoin viimein käyntiin heittämällä paketin postin huomaan.

Taas siis odottelua.

Tällä aikaa sitten päätin vaihtaa tuon rikkoutuneen kiinitystelineen ja kas kun sain vanhan irti ja ehjän siihen viereen niin havaittiin että tässä ehjässä olikin eri mitoitus nimenomaan tuohon hihnansäätöön littyen. No ei kun jälleen uutta osaa etsimään... Sellainen löytyikin 25.9. Ovoko.fi kautta purkaamolta  Latviasta ja ostin sen samantien.

Laturin paluupaketti Skruvatilta saapuikin sitten jo 27.9 ja sehän yllättäin ei ollutkaan mahtunut tuohon lähilokerikkoon joten oli kiikutettu seitsemän kilsan päähän. Eipä ollut enää mulla laina-autoa käytössä mutta onneksi kaveri pystyi jeesimään niin että sain paketin kotiutettua. 

Paketti oli ihan yhtä helvetin huonosti pakattu kuin se ensimmäinenkin, tällä kertaa se ei vaan ollut kulkenut osaa matkasta tahattomana lentopostina, joten sain laturin käsiini ainakin ulkoisesti ehjänä.

Eipä tässä sitten puuttunutkaan enää kuin se kiinitysteline :D

Teline toimitettiin käteen 3.10.2023 ja samana päivänä auto siis takaisin ajoon, ihan pikkuisen meinasi vastustaa tämän kanssa jumpatessa.  ;D

Jaa, ehtipä se vuosikin jo vaihtua <Kippis> sille sitten.








Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5038
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #70 : 01.01.2024, 10:59:31 »
Aika nopeetahan sitten Skruvatilta sait. :)
Mullakin muutama tilaus ollut sieltä. Pakoputken kokonaisuudessaan joskus tilailin ja piti olla varastossa. Paketteja alko tuleen tippumalla. Yks osa melko nopeeta sitten ooteltiin. Koko putkisto oli mulla suunnilleen kolmen viikon päästä tiivisteineen klemmareineen kumeineen päivineen.
Ainoo että katin jälkeistä tiivistettä en saanu sopiin kun piti olla tämmönen
https://vparts.se/fi/avgaspackning-katalysator-avgasror-till-volvo-c30-c70-s40-s60-s80-v50-v60-v70-21091002.html
Mutta oli suunnilleen tommonen
https://www.skruvat.fi/Tiiviste-pakoputki-P12065.aspx

Olihan sekin 60 vollesta mutta 360 sellasesta. :idiot2:

S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4085
  • www.vrcf.fi
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #71 : 01.01.2024, 14:11:28 »
Mulla taisi tuolla kokeilulla olla ne perinteiset kerrat, eka ja vika. Saatan olla liian lyhytpinnainen mutta itse kun työskentelin aikoinaan erään huollon asiakasrajapinnassa, niin yhteydenpito jo pettyneeseen asiakkaaseen koettiin jonkunkin verran tärkeäksi. Tästä ei jäänyt sellainen tuntuma. Tietysti itsekin sössin asioita mutta en kuitenkaan tuon toimituksen suhteen.
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13509
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #72 : 01.01.2024, 15:38:15 »
Suosittelen lämpimästi aeromotorsia myös forestrien hoidossa muotitalon asukkaat on heillekkin tuttuja.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #73 : 02.01.2024, 18:51:17 »
Mulla taisi tuolla kokeilulla olla ne perinteiset kerrat, eka ja vika. Saatan olla liian lyhytpinnainen mutta itse kun työskentelin aikoinaan erään huollon asiakasrajapinnassa, niin yhteydenpito jo pettyneeseen asiakkaaseen koettiin jonkunkin verran tärkeäksi. Tästä ei jäänyt sellainen tuntuma. Tietysti itsekin sössin asioita mutta en kuitenkaan tuon toimituksen suhteen.
Tilailin taannoin Skruvatista juttuja Audiin. Ei tartte tilailla enää koskaan mitään. Alennukset jäi saamatta vaikka ne kaikissa sähköposteissa näky, laskulla ei. Arvatkaas vastaus kun kyselin . . . juu, odotan sitä vastausta edelleen. :D

Poissa make s70

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 187
  • www.vrcf.fi
Vs: Subaru Forester XT 2.5 -06
« Vastaus #74 : 02.01.2024, 20:00:29 »
"Pitkästyneenä" piti kehitellä jotain puuhattavaa, niin valoja päätin sitten vähän entrata.

Vanhempien muovilamppuisten autojen omistajat saattavat tuntea tämän veemäisen ominaisuuden, jossa ajovalon pinta alkaa muuttaa olotilaansa pikkuhiljaa laikukkaaksi / sameaksi / harmaaksi, no yleensä ottaen kuluneeksi.

Niin kuin vaikka näin:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Jotain pitäisi tehdä ja helpointahan olisi ostaa uudet umpiot ja kas taas on kirkkaat tuikut keulalla... Mutta mutta, entäpä jos onkin kyseessä hieman harvinaisempi valaisinmalli, joita nyt ei niin vaan joka puodista ehkä löydykään, tai jos löytyy niin pitää miettiä että kumpi tai kenen munuainen pitää muuttaa rahaksi hankinnan mahdollistamiseksi.

Sitten voisi tietysti miettiä uusien muovilinssien tilaamista umpioihin, kunhan ensin selvittelee mistä löytyy polykarbonaatista valetut että niissä olisi jonkinlainen iskunkestävyys mukana. Mutta työmäärä taas ei houkuttele yhtään, teoriat on luettu ja youtuubit kateltu kuinka homma hoituisi, silti helpommalla mieli tekee päästä kun laiska olen  :-[

Loput arvaattekin, netistä kunnostussetti josta hyviä kokemuksia, sitten hinkkaamaan linssejä uuteen kiiltoon ja koska sisäpuoliset pinnat olivat vielä välttävässä kunnossa niin homma oli siinä.
Vesihiottu:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
Hartsi pinnassa:
(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Niin tai siis melkein siinä, vielähän tuo ahkio pitäisi kasailla jos vaan löytyisi sitä motia jostain..
Tulipas muuten tosi hyvät nuista umpion "laseista".Itse joskus v70:een hioin ja kiillotin kanssa ne muovit mutta oli jo sisäpuoleltakin menny sameaksi niin joutu sit lopulta vaihtamaan koko muovit. Noista tuli hienot O0

 

Elekma  Autoracing