Autodiagnoosi  Carcom Oy

SeaBrick (Volvokoneinen vene)

  • 66 Vastauksia
  • 15786 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: SeaBrick (Volvokoneinen vene)
« Vastaus #60 : 14.08.2022, 18:16:42 »
90° kansi pielessä?
Mikä siinä niin ahisti? :o

En kyllä keksi mikä, joko toi vika on ollu kauan, mutta en oo huomannu tms. Kannen epätasanen kiristys vissiin saattaa aiheuttaa tota. Mäntä ei laskenu ihan alas asti ja jumitti siihen. Tos asennos liikkuu hyvin, eikai sillä väliä niin oo kunhan liikkuu?

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: SeaBrick (Volvokoneinen vene)
« Vastaus #61 : 15.08.2022, 11:33:21 »
Noniin, jotain edistystä! Painekotelo pitää ja nyt meni seokset vahvasti rikkaammalle, eli tuo kohokammion ylipaineistaminen on tehokas tapa! Laskin jo neulaaki, mutta silti mennään paksulla, nyt vois koittaa vakio r-sportin neulaa ja lähtee siitä hieromaan sopivaa jos tarpeen.

Bypassin laitoin kiinni, liian jäykkä jousi, ei tainnu aueta ollenkaa, harmi vaan johki hukannu muut jouset.

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: SeaBrick (Volvokoneinen vene)
« Vastaus #62 : 17.08.2022, 17:10:22 »
Koitin vakiolla r-sport neulalla, nyt näytti seokset niin hyvältä eri alueilla ku varmaan voi strömpällä saada, toimii lähestulkoon täydellisesti. 0.8 ahdoilla meni 50.5kn ja 1bar 51.5kn. Tämän kesän ennätys 5kmh olis vielä 100kmh tavotteeseen. Harva kone ei varmaankaa auta asiaan ja ihan tosissaan painoa tarvis saada siirrettyä taakseppäin, on vaan melko hankalaa. Kevyempi kone tietty auttas, tai raakavesijäähdytyksellä sais painoa pois.

Nyt voi olla jo melko tyytyväinen!

Bypassiin löysin toisen jousen, nyt sakkaa ja sitte vasta suhauttaa. Täytyy jousi tilata.

Jos joku on niin tyhmä  ;D, että strömppäturboa vielä rakentelee, niin voin lämpimästi suositella tota kohokammion ylipaineistusta, hyvä lähtökohta ja sitte vasta neulaa hiomaan. Periaattees tostahan vois tehdä jopa säädettävän.

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5080
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: SeaBrick (Volvokoneinen vene)
« Vastaus #63 : 17.08.2022, 17:22:36 »
Videota ny ku alkaa kulkemaan! *taavih->
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa Scraab

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 790
  • www.vrcf.fi
Vs: SeaBrick (Volvokoneinen vene)
« Vastaus #64 : 19.08.2022, 12:05:06 »
Juuri näin! Aika vapaata puuhaa, vähä tuo trafi nykyään häiritsee, mutta sen kans pärjää. Näillä ihan lähivesillä on 2 nopeusrajoituskylttiä joista kumpikaan ei oo lainvoimanen  :D
Eiköhän ne tätäki keksi pian verottaa, täytyy yrittää nauttia joka hetkestä sitä odotelles!

Venevero ei vielä iskenyt, vaikka yritystä siihen on jo ollut. Eiköhän silläkin vielä vajetta yritetä tilkitä, polttoaineen verotus oli hyvä avaus.

Ilmeisesti puuhailet mielenkiintoisen kulkuneuvosi kanssa jossain sisävesillä? Ainakin meillä Raja olisi saapunut paikalle luultavasti heti ensi testeihin. Sisävesiin -tai pääkaupunkiseutuun- viittaa nk merimiestaitojen puuttuminen: aaltoja ja kohellusta satama-alueella. Mahtoiko olla pelastusliivejä, selkäpanssarillisista puhumattakaan?

Omavalmiste on jossain määrin säännelty eikä projektia kannata mennä myymään viiteen vuoteen ensirekisteröinnistä. Huvivenenormisto on hyvä lähdeteos projektin arvioimiseen ja Traficom (https://www.traficom.fi/fi/liikenne/veneily/rakennan-itse-veneeni) antaa hyvät yleisohjeet puuhailuun.

Vesillä nopeusrajoitukset eivät ole yhtä yksiselitteisiä, kuin maanteillä. Merkkejä kannattaa pääsääntöisesti noudattaa, ei epäillä niiden lainvoimaisuutta. Voipi tulla ratsiassa suru.

Surua ja mittavia korvausvelvolvisuuksia voi tulla myös esimerkiksi törmäilystä arvoveneen kylkeen tai jonkun perheBusterin upottamisesta lasteineen. Jos Trafin kanssa pärjää, käräjäoikeudessa voi olla vaikeampaa.

Ilonpilaajan ilmaisia vinkkejä :nohnoh.


Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: SeaBrick (Volvokoneinen vene)
« Vastaus #65 : 22.08.2022, 21:45:24 »
En puuhastele sisävesillä, vaan saaressa meren ympäröimänä. Liivit luonnollisesti on päällä ja veneestä löytyy lain vaatima varustus, on ihan rekisterissäkin, mutta tarroja ei vielä ole, joutuu vielä maalata.

Eipä tässä kummempaa satama-aluetta ole, mutta ymmärrän pointin. Tällä vaan on pakko lähteä rannasta normaalia kovemmalla vauhdilla, kun heti laiturin jälkeen niin paljo ahvenvitaa. Kokemuksella likimain mahdoton putsata levät potkurista venettä nostamatta. Veneenlaskupaikka laitureiden välissä. Tottakai toisten omaisuutta arvostaen kuljetaan, ne aallot mitä tästä lähtee, on hyvin pientä tämän saaren normikeleihin verrattuna :)

Rajavartiosto on tullu tutuksi, on tässä erilaisilla ja eriskummallisilla veneillä tullu viimeset n20v veneiltyä. Sakkoja ei oo tarvinnu ikinä antaa, eikä nuhdella. Pitivät ennen täälä majapaikkaa, nyt harvemmin näkyy.

Tosiaan, vielä n.3 vuoteen tätä ei saa myydä ilman CE-merkintää. Ei tosin ole tarkotustakaan. Tosin helppo pykälä sinänsä kiertää, jos poistaa rekisteristä ja uus omistaja rekisteröi uudestaan. Erittäin vaikea, ellei mahdoton pitää kirjalla omavalmistetta, kun ei tietysti valmistajan numerosarjoja tms ole olemassa.

Täältä löytyvät 2 nopeusrajoitus kylttiä ei ole trafin hyväksymiä, ns omin lupinensa laitettuja ja toinen vielä vr- rata alueella, kyltin laittaja voisi sakot saada täs tapaukses. Eli tämä sillan kupeessa, kapea silta, eihän tuosta nyt täysiä kukaan muutenkaan kaahaisi, ellei vallan ilman järkeä ajele. Toinen rajoitus löytyy vierasvenesataman kohdilta, jostain syystä tämäkään ei ole lainvoimainen. Tässäki tapaukses luonnollisesti kunnioitetaan muita veneilijöitä. Molempien laillisuudesta on puitu muiden toimesta asiaa ja rajavartiolaitos todennut asian olevan myös näin.

Vaikka saaressa asun, niin hyvin hiljaista on vesillä, mutta jos kanssaveneilijöitä on, silloin myös sen mukaan ajetaan. Jotenki ilmeisesti sain hyvin vastuuttoman veneilijän kuvan annettua, joten pientä lisäselvitystä.

Poissa juhal

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: SeaBrick (Volvokoneinen vene)
« Vastaus #66 : 22.08.2023, 08:19:19 »
Päivitetäänpäs tätäkin!

Eli viime talvena ostin tähän öljysumuilla olevan b230. Talven aikana perus läpikäynti koneelle ja uuden pakosarjan teko.
 Kesällä on muut projektit vieny sen verta aikaa, että vasta viime sunnuntaina pääsi testilenkille. Hyvinhän se toimi, tehoa tuntu olevan, eikä seoksetkaa pahasti pieles.
 Nooooh... Sellasta puolirauhallista sisäänajoa ja vartin jälkeen katos ahdot. Turbosta laakerit hajalla, pakosiivestä pala pois. Kompurasiipi onneksi ehjä.
Tämähän ei ollu millään tavalla yllättävää  ;D Saksasta uus kiinanturbo tulos, eiköhän vielä päästä testaileen.


 

KL-varaosat  Race.fi