Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Iskunvaimentimet ja jouset XC70 Volvoon

  • 6 Vastauksia
  • 4410 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa diver58

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Iskunvaimentimet ja jouset XC70 Volvoon
« : 02.07.2018, 11:36:27 »
Moi!
Joku viisas varmasti pystyy auttamaan minua pulmassani. Mun volvossa on takana noi nivomat tasosäätöiset iskarit ja toinen vuotaa. Haluaisin korvata nuo tavallisilla jousilla ja iskareilla. Täällä Porissa ei oikein nuo varaosapaikat tahdo käsittää asiaa, että nuo nivot ovat lisävaruste ja kun ne katsoo osaa vaan rekkarin perusteella nii ne sanoo, sorry emme voi toimittaa..
Eli millaiset iskunvaimentimet ja jouset voisin laittaa autoon jotta perä pysyy samassa korkeudessa ja pitääkö iskarin yläpöön kuppi vaihtaa myös ja vaikuttaako automaattinen valojen säätö (ksenonit) jotenkin siihen hommaan eli mistä se tunnistaa perän asennon?. Olisin todella kiitollinen hyvästä vastauksesta.
XC70 3,2 Aut

Poissa sofronieva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 214
  • www.vrcf.fi
Vs: Iskunvaimentimet ja jouset XC70 Volvoon
« Vastaus #1 : 02.07.2018, 23:51:23 »
En nyt ihan tarkkaan tätä ketjua lukenut mutta ainakin asiaa käsiteltiin;

https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=121.0

Poissa diver58

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 29
  • www.vrcf.fi
Vs: Iskunvaimentimet ja jouset XC70 Volvoon
« Vastaus #2 : 06.07.2018, 09:05:17 »
Tuntuu ainakin täällä Porissa olla noilla varaosatoimittajilla vaikeuksia löytää oikeanlaisia jousia ja iskareita nivojen korvaajaksi, kun ne vaan tuijottaa koneesta sitä rekisterin antamaa varaosatietoutta...
Voisiko joku joka on XC70:een vaihtanut nuo jutut mahdollisesti antaa osanumerot noille jousille ja iskareilla sekä pitääkö se yläpää vaihtaa, kun toiset sanoo, että pitää ja toisen sanoo ettei tarvitse. Onko siinä muuta eroa kuin sen iskunvaimentimen akselin vahvuus joka vissiin nivoissa on suurempi kuin tavallisissa, mutta senhän saa jollakin puslalla pienennettyä jollei muuta ehdotonta vaadetta vaihtoon ole.
Kusyy epätietoinen  :)
XC70 3,2 Aut

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2905
  • "Noku mä haluan"
Vs: Iskunvaimentimet ja jouset XC70 Volvoon
« Vastaus #3 : 06.07.2018, 09:25:42 »
Ilmeisesti kyseessä vähintään kakkoskoppainen, koska autossa xenonit?

Poissa kenppi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • www.vrcf.fi
Vs: Iskunvaimentimet ja jouset XC70 Volvoon
« Vastaus #4 : 06.07.2018, 10:17:43 »
Siinä yläpään tuessa on sellainen ero, että nivot kun ovat paljon paksummat halkaisijaltaan niin se tukikumi vastaa iskunvaimentimen varteen yläpäästä. Normaaleissa iskareissa on erillinen lautanen yläpään tuentaa varten. Normaali iskari voi päästä nivon tukikumista kokonaan läpi(ilmeisesti vaimentimen valmistajasta riippuen?) jos se tukikumi hajoaa, koska ovat ihan erilaiset rakenteeltaan.

Itse vaihtaisin nekin yläpäät kun eivät kuitenkaan kalliita ole.

Poissa paku97

  • :hello:
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2607
  • www.vrcf.fi
Vs: Iskunvaimentimet ja jouset XC70 Volvoon
« Vastaus #5 : 06.07.2018, 11:04:12 »
Siinä yläpään tuessa on sellainen ero, että nivot kun ovat paljon paksummat halkaisijaltaan niin se tukikumi vastaa iskunvaimentimen varteen yläpäästä. Normaaleissa iskareissa on erillinen lautanen yläpään tuentaa varten. Normaali iskari voi päästä nivon tukikumista kokonaan läpi(ilmeisesti vaimentimen valmistajasta riippuen?) jos se tukikumi hajoaa, koska ovat ihan erilaiset rakenteeltaan.

Itse vaihtaisin nekin yläpäät kun eivät kuitenkaan kalliita ole.
Sinne voi laittaa prikan,toiminu n. 100tkm.
...eipäs hättäillä, niin kuin köyhät

V70 2.4D5 man. n.220hp/460nm. 1.4bar. -02

Poissa TerMer

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 19
Vs: Iskunvaimentimet ja jouset XC70 Volvoon
« Vastaus #6 : 14.07.2018, 20:39:10 »
Tuolla on juttua minun Nivojen poistosta.
https://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=88417.msg1061217477
ex: V40 2,0T 2003 (305000)
nykyinen: XC70 2,5T 2003 (380000)

 

Kulkukoira  Proturbo