KL-varaosat  Race.fi

700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset

  • 2749 Vastauksia
  • 883433 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2370 : 25.05.2017, 11:22:40 »
B4 on bilsteinin "vakio"iskari, samaan hintaan saa jo B6. Taakse oli 80€/pari.
.
Muuten varmaan kuormajouset ja pätkäsee niistä mieleisekseen.

Poissa Jambo

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2381
  • Vikakoodin lukua iCarsoftilla ja Delphillä
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2371 : 25.05.2017, 16:06:13 »
B4 on bilsteinin "vakio"iskari, samaan hintaan saa jo B6. Taakse oli 80€/pari.
.
Muuten varmaan kuormajouset ja pätkäsee niistä mieleisekseen.

No laitappas linkkiä, sillä itse en löydä muita kuin B6 Sporteja, mitkä maksaa sen +150€ tsipale... Ja juu, tiedän että se on eri iskari kuin karvalakki-B6  ;)

Käyttiksenä - VW Caddy 1.6TDI '13
Pyhä lehmä - 740 B6284T/M90 '87
Ugly Duckling - 242 B230FT/GS6-37 '80
Winterbeater - 740 B5234T/GS6-37 ' 88 - Myyty

Poissa eskim0

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 38
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2372 : 25.05.2017, 18:46:57 »
Ite ainakin maksoin paikalliseen fixus liikkeeseen b6 sporteista taakse 200€ pari ja eteen 360€ pari

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2373 : 25.05.2017, 20:00:59 »
No laitappas linkkiä, sillä itse en löydä muita kuin B6 Sporteja, mitkä maksaa sen +150€ tsipale... Ja juu, tiedän että se on eri iskari kuin karvalakki-B6  ;)

http://www.autoluettelo.fi/wls/view_article_info.do?articleIdNo=810691&nodeIdNo=1270715

Duunin kautta tuolta tilasin, tosin siitäkin jo pari vuotta. Ylimääräsenä ne pyörii tällä hetkellä kun BC:n alusta vaihtui alle

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2374 : 25.05.2017, 21:41:15 »
http://www.autoluettelo.fi/wls/view_article_info.do?articleIdNo=810691&nodeIdNo=1270715

Duunin kautta tuolta tilasin, tosin siitäkin jo pari vuotta. Ylimääräsenä ne pyörii tällä hetkellä kun BC:n alusta vaihtui alle

Minkälainen BC ja millainen on ajettavana se alusta?.

Poissa Raimo-Raato

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2375 : 28.05.2017, 22:42:44 »
Löytyykö kartanomallin 940:iin jousia jolla peräpäätä sais muutaman sentin korkeemmalle? Käykö jonkun toisen mallin jouset? Auton nykyinen habitus vaatisi ehdottomasti kasarityylin etukenoa perä pystyssä.  ::) Autossa on edellisen omistajan mukaan kuormajouset mutta aika vaaterissa tuo kulkee kuormaamattomana.


The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2376 : 28.05.2017, 23:22:46 »
Löytyykö kartanomallin 940:iin jousia jolla peräpäätä sais muutaman sentin korkeemmalle? Käykö jonkun toisen mallin jouset? Auton nykyinen habitus vaatisi ehdottomasti kasarityylin etukenoa perä pystyssä.  ::) Autossa on edellisen omistajan mukaan kuormajouset mutta aika vaaterissa tuo kulkee kuormaamattomana.


Ota etujousista 1 ja puol kierrosta pois. Rälläkällä vaan naks poikki. Tietenki kannattaa tolppa ja jousi irrottaa enste. Pohjaanlyöntikumista puolet pois. Sit pyöränkulmat kuntoo ni kasarikesä odottaa.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2377 : 29.05.2017, 07:27:52 »
Karavaanarien käyttämä kikka on kuulemma laittaa jääkiekko jousen yläpäähän väliin. En ole testannut.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2378 : 29.05.2017, 07:57:03 »
Karavaanarien käyttämä kikka on kuulemma laittaa jääkiekko jousen yläpäähän väliin. En ole testannut.
Toi toimii.

Toinen on sit 245 farkun jouset, vahvistettuna jos oikein taivaisiin haluaa.

Varo kardaanin liikoja kulmia...
Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

Poissa Raimo-Raato

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2379 : 29.05.2017, 13:40:42 »
Keulan tiputtaminen on työlistalla. Rälläkällä jos edukkaita madallusjousia ei tule vastaan. Eiköhän se noilla ehdotetuilla kikoilla peräkin nouse.

Tuossa vielä kuva koko komeudesta:



Poissa Raimo-Raato

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2380 : 29.05.2017, 18:20:37 »
Karavaanarien käyttämä kikka on kuulemma laittaa jääkiekko jousen yläpäähän väliin. En ole testannut.

Oisko kenelläkään tietoa millasella pultilla yläjousilautaset on alunperin kiinni? Tarttee varmaan jääkiekkojen kanssa vaihtaa pidempiin?

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2381 : 29.05.2017, 18:35:06 »
Olikohan joku 10mm tai vähän paksumpi, en muista tarkkaan. Ei taida alkuperäinen riittää, vaikka aika pitkä onkin.

The moose

  • Vieras
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2382 : 29.05.2017, 19:09:50 »
Riippuu vähä onko joku jo pidellyt vai ei. Pinnapultti tulee yleensä mutterinsa kanssa aukastessa.. jousen kiinnityskupin takia siä on sellane pitempi mutteri ja taitaa olla alunperin 17mm kantanen vai jopa 15? Itellä on ollu kiekot jousien päällä ilman sitä volvon omaa muovikiekkoa. Kiinnitykseen pitempi pultti ja kannan alle prikkoja jotta voi tuon kupin muodon takia kiristää loppuun asti.

Poissa Raimo-Raato

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • www.vrcf.fi
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2383 : 01.06.2017, 11:09:59 »
Homma oli kyllä varsin simppeli. Tuossa ei mitään pinnapultteja enää ollut vaan M10x25 pultti yhdellä prikalla. Kävin ennakkoon hakemassa mututuntumalla M10x60 pultin joka passasi kiekon kanssa. Pitkän hylsyn ja räikän kanssa sai kirittyä sieltä poterosta ihan yhdellä prikalla.




Mutta mutta... Kiekkojen lisäämisen jälkeen huomasin että auto on takaa 2,5 senttiä kallellaan kuskin puolelle. Kuskin puolella lokasuojan kaareen 67,5 cm ja vänkärin puolella 70 cm. Edessä kuskin puoli oli sentin alempana. Vaihdoin takajouset keskenään ja tilanne ei muuttunut mihinkään. Tönärillä jousien kierrosten välistä mittaamalla kuskin puolen jousi on enemmän painunut. Mistäs tuollainen voisi johtua??? Mitä luultavammin takapää oli jo ennen kiekkojakin kallellaan. Parkkipaikka viettää aavistuksen kuskin puolelle niin pistänyt kallellaan olon aina vaan sen pikkiin ja muuten ei oo tainnut tulla niin tarkkaan katsottua.

Poissa HembalanD

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3337
  • Boxy, but good
Vs: 700/900 alustasarjat, jousi- ja iskarimuutokset
« Vastaus #2384 : 01.06.2017, 11:13:46 »
Tankki täynnä ja putkisto mallia sivuputki?

Taitaa tuo jousi muuten olla jokin vakiota vahvempi, paksuus vähän näyttäisi..?

Kantti on kaunista - volvolasit päässä.

Kotkot

 

Kulkukoira  Proturbo