Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Aiheen aloitti: Kojontti - 25.03.2014, 13:01:33
-
Jeps, eli mielen päällä takavetoinen kulmarauta harrastekäyttöön (rata, jäärata ja jos hyvin onnistuu niin kadullekin). Tunnetusti mitään keijukaisia nämä ei ole tehdaskunnossa joten painon pudotus tulee eteen, siispä kysymys kuuluu että kumpi koppa on kevyempi ja miten helppoja keventää ja mistä? Jos vielä yritetään pysyä katuvarusteissa vaikkapa 2 paikkaisena...
Vai pitäisikö kompensoida suuri paino vielä suuremmalla teholla ELK
-
740 keventämiseen vinkkejä, 1340kg-->1150kg
http://www.ovlov.net/page.php?page_name=tips
-
242 painaa 1240kg otteen mukaan...ettei nää nykymittapuulla mitään kovin raskaita autoja ole. Moni uudehko pikkukippo painaa saman.
Toki vähemmän on aina vähemmän :)
-
Toi oma 240 punnittiin vrcf ratapäivillä 1238kg noin puolella tankkia bensaa. Autosta oli silloin jo poistettu kaikki vakiopenkit/niiden kiskot sekä vyöt. Tilalla oli 2 kuppipenkkiä ja nelipiste vyöt. Noi mun kuppipenkit painaa vissiin 9,5-10kg kappale.
Muuten sisusta ja tekniikka oli vielä vakio, mitä nyt joku takatilan matto saatto puuttoa.
Ja laite siis 88vuoden neliovinen b200e + m47.
Painojakauma oli tuolloin 54.4% painosta edessä, eli tankki täynnä oltas oltu aika lähellä 50/50 :D
-
Oma ahdettu 242 täysin katukäyttis kunnossa lastenistuimella ja puolella tankilla 1300kg kaatopaikan vaakaan.
Käsittääkseni 740 on kevyempää ja jäykempää tekoa koriltaan. Varusteista tulee lisä massaa
2-satkuun aika hyvin kuituosia saatavilla jos ei halua vakioita hitsailla
2-satku kevenee näppärästi poistamalla märät vaimennus matot lattiasta
Samalla löytyy usein kevennys/tuuletus reikiä
-
Joo, yllättävän kevyitähän nuo onkin kun vertaa vaikka tuohon omaan seitenkymppiin (mihin se paino onkin saatu piilotettua noin ahtaaseen autoon...) mutta toisaalta joihinkin saman ikäisiin japseihin verrattuna vielä paljon painavampia. Sen eron toki huomaa jos ja kun ruostekorjauksia joutuu tekemään...
-
240 sprintti-kaarilla ja ahdetulla b200:lla, kokonaisella 3" putkella 1149kg.
Kaksi kuppipenkkiä vöineen, 45l:n turvatankki puolillaan, kevennyksiä ei isommin tehty, takapenkin tilalla 1mm alumiinipelti tuliseinänä.
Luokkapaino 1150... ;)
-
240 sprintti-kaarilla ja ahdetulla b200:lla, kokonaisella 3" putkella 1149kg.
Kaksi kuppipenkkiä vöineen, 45l:n turvatankki puolillaan, kevennyksiä ei isommin tehty, takapenkin tilalla 1mm alumiinipelti tuliseinänä.
Luokkapaino 1150... ;)
No yllättävän kevyt se koppa sitten kuitenkin on. Vielä kun akselivälin saisi lyhemmäksi niin sopisi mutkiinkin :D
-
Aikoinaan rokkirallissa oli lada jota oli lyhennetty taka ovien verran
Tee sama Volvoon niin rupeaa mahtumaan kaarteisiin
Tulis vähän erilainen 242 8)
-
No ei se mulla varmaan mikään ongelma ole, jututin vaan viime syksynä Levin Futurecup-kisan yhteydessä volvotiimiä ja vähän meinasivat että pitkä akseliväli ei ole se paras juttu niihin neulansilmämutkiin ;)
-
Aikoinaan rokkirallissa oli lada jota oli lyhennetty taka ovien verran
Tee sama Volvoon niin rupeaa mahtumaan kaarteisiin
Tulis vähän erilainen 242 8)
Tuli välittömästi mieleen TÄMÄ (http://youtu.be/1LuaRtGNsvQ?t=1m8s) :2funny:
-
Kulmapainot muuten parin kilon tarkkuudella samat paitsi oikea etukulma +50kg, yllätti ettei ole etupainoisempi.
-
No ei se mulla varmaan mikään ongelma ole, jututin vaan viime syksynä Levin Futurecup-kisan yhteydessä volvotiimiä ja vähän meinasivat että pitkä akseliväli ei ole se paras juttu niihin neulansilmämutkiin ;)
Oletteko panneet merkille miten vollen pyörät kääntyy, kääntösäde on hel**tin pieni ton pituiseksi autoksi :)
Mulla on 2,5kierr. nopea ohjaus niin en usko että tiukoista kaarteista tulee ongelmaa.
-
Joo mutta kylki edellä autonlevyiseen paalinväliin se ei silti sovi ;D