Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

D24 tehon lisäys keskustelu

  • 3080 Vastauksia
  • 891549 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jimppaz

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3075 : 10.08.2023, 23:00:53 »
Dodge rameihin näitä on myyty ties kuinka kauan, niissä ainakin toimii.
Normi ve pumpun ennakonsäätö loppuu 3krpm ja tällä palikalla se säätää reiluun 4k asti.
En ole itse kuullut että kukaan olisi laittanut deekuun.


Onkos täällä kenelläkään kokemuksia ennakonsäätimen spacerista? Löysin tämän ihan sattumalta nettiä selaillessa enkä muista, että olisi missään viritystopicissa tullut vastaan. Käsittääkseni alkaa antamaan aikaisemmin ruiskutusennakkoa verrattuna ilman spaceria. 

https://tafmet.pl/english/tuning/895-dynamic-timing-advance-spacer-kit-for-land-rover-volvo-vw-with-bosch-ve-fuel-injection-pump-5902553474343.html



Poissa deekukuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3076 : 31.08.2023, 17:02:16 »
Tarvis vähä konkareilta tai joltain vinkkiä deekun viripunpun kanssa. Eli tosiaan tuli viritettyä pumppua lisää. Pumpussa oli jo 12mm nestepää minkä kanssa ei ongelmaa ollut, mutta nyt tarvitsi lisää syöttöä. Joten laitoin 3.1 nokkalevyn, ja shimmasin 3milliä kuvernöörin sitä isointa jousta. Sekä lisäsin siirtopumpun (facet redtop oiskohan ollu 114l/h tuotto). K-mitta 3.8.

Ja nyt sit siihen ongelmaan, elikkäs saan koneen käymään ihan hyvin paikallaan ja toimimaan hyvin paikallaan, paitsi ei taida kiertää yli 5000rpm, en ole varma kylläkään. Kun lähtee ajamaan ja yrittää ottaa vetoja, ei kierrä yli 4000rpm melkein millään edes 2 vaihteella, ja vedot puuttuu kokonaan, Holsetti puhaltaa vaan 0.2 bar. Eli syöttö puuttuu kokonaan ylhäältä.

Kaasuvivustoa olen kokeillut säätää, ei vaikutusta, ennakkoa olen kokeillut säätää, ei vaikutusta, syötöt jo periaatteessa maksimissa kokeiltu, ei vaikutusta yläsyöttöön.

Mikähän siinä vois olla? Onko kuvernööri kasattu väärin tai jotain sinne päin. Onko nestepäässä kussut joku asentaessa? Voiko lisätty siirtopumppu ahdistaa jos ei ole tarpeeksi tehokas?

Kaikki vinkit otetaan vastaan ;D

Poissa Johannes.N

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3077 : 08.01.2024, 20:34:18 »
Onko porukka kokeillut gt3582 ahdinta deekuun? Minkälaisia ahtoja tuolla voisi olettaa saavansa, suht turvallisesti? Mitoiltaan taitaa olla aika likellä hx35. Sinänsä kiinnostelisi kun noita kiinalaisia gt35 saa ihan pariin sataan.

Poissa J4nne_

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3078 : 06.02.2024, 08:22:40 »
Onko porukka kokeillut gt3582 ahdinta deekuun? Minkälaisia ahtoja tuolla voisi olettaa saavansa, suht turvallisesti? Mitoiltaan taitaa olla aika likellä hx35. Sinänsä kiinnostelisi kun noita kiinalaisia gt35 saa ihan pariin sataan.
Kokeiltu n.puoli vuosikymmentä sitten itseni sekä tuttavien toimesta. Paineita ollut 2-4.5bar käytössä. Nahkeampi heräilemään mitä hx35 mutta tuntuu muuten aika vastaavalle ahtimelle.
Vaatii vaan järeän pumpun, eli vähä muutaki ku pelkän nestepään  :)
rip -940 classic, B230FT+++
Seat leon 1.8t topsport

Poissa Johannes.N

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 3
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3079 : 17.02.2024, 17:00:19 »
Tarvis vähä konkareilta tai joltain vinkkiä deekun viripunpun kanssa. Eli tosiaan tuli viritettyä pumppua lisää. Pumpussa oli jo 12mm nestepää minkä kanssa ei ongelmaa ollut, mutta nyt tarvitsi lisää syöttöä. Joten laitoin 3.1 nokkalevyn, ja shimmasin 3milliä kuvernöörin sitä isointa jousta. Sekä lisäsin siirtopumpun (facet redtop oiskohan ollu 114l/h tuotto). K-mitta 3.8.

Ja nyt sit siihen ongelmaan, elikkäs saan koneen käymään ihan hyvin paikallaan ja toimimaan hyvin paikallaan, paitsi ei taida kiertää yli 5000rpm, en ole varma kylläkään. Kun lähtee ajamaan ja yrittää ottaa vetoja, ei kierrä yli 4000rpm melkein millään edes 2 vaihteella, ja vedot puuttuu kokonaan, Holsetti puhaltaa vaan 0.2 bar. Eli syöttö puuttuu kokonaan ylhäältä.

Kaasuvivustoa olen kokeillut säätää, ei vaikutusta, ennakkoa olen kokeillut säätää, ei vaikutusta, syötöt jo periaatteessa maksimissa kokeiltu, ei vaikutusta yläsyöttöön.

Mikähän siinä vois olla? Onko kuvernööri kasattu väärin tai jotain sinne päin. Onko nestepäässä kussut joku asentaessa? Voiko lisätty siirtopumppu ahdistaa jos ei ole tarpeeksi tehokas?

Kaikki vinkit otetaan vastaan ;D

Itellä täysin samaa ongelmaa nyt tuon gt35 ja 12np kanssa. Maximi ahdot 0.7bar 2 vaihteella hirveällä huudatuksella. Kiekkoja ottaa hyvin mutta veto katkeaa kuin seinään. Ahtokaraa muokattu aikalailla, perussyöttöä lisätty vähän, mutta tuntuu että ei pysty piiruakaan enää lisämään kun ei laske kiekat enää vedon jälkeen.

Poissa deekukuski

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • www.vrcf.fi
Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Vastaus #3080 : 06.04.2024, 20:43:47 »
Itellä täysin samaa ongelmaa nyt tuon gt35 ja 12np kanssa. Maximi ahdot 0.7bar 2 vaihteella hirveällä huudatuksella. Kiekkoja ottaa hyvin mutta veto katkeaa kuin seinään. Ahtokaraa muokattu aikalailla, perussyöttöä lisätty vähän, mutta tuntuu että ei pysty piiruakaan enää lisämään kun ei laske kiekat enää vedon jälkeen.
Juu vaikuttaa täysin samalta mikä Mulla oli. Onkos mitää muuta tehty pumpulle kuin 12mm np? Itellä oli nokka levy kans 3.1 ja sit se 2.8 vai 2.6 kö se nyt on. Nii kummallakin sama homma et loppuu veto ylhäällä, jotenkin kai liittyy k-mittaan. Päätin etten jaksa miettiä joten laitoin vakio nokka levyn ja tein parit viilaukset pumppuun nii nyt ahtaa noin 2.7-3bar hx35, ja siihen nyt tyytynyt kun ei intin aikana ole aikaa ruuvata. Kerro ihmeessä onko pumppu hommat jo kunnossa tai mihin olet päätynyt ;D

 

Proturbo  Autodiagnoosi