Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536823 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #750 : 29.03.2015, 21:22:11 »
Mistä voisi hommailla tappikoneen kanteen pronssiohjurit ? Vai kannattaako asentaa k-linerit ? Vanhat ohjurit on niin kuluneet että ei niitä voi enää käyttää, ovat myös syöneet venttiilejä sen verran että koko setti pitää uusia.

Mistä voisi saada edukkaasti isoja (46/40) venttiilejä samaiseen kanteen ? Olen jotain paikkoja löytänytkin mutta jos porukka tietää kauppoja niin vinkatkaa :)

Onko venttiilimateriaalilla kuinka paljon väliä muuten ? Ostaako jotkut kalliit hipo venat vaiko tavalliset edullisemmat ? Painoako tuossa katsotaan vai kestävyyttä ??? vai miten..
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #751 : 30.03.2015, 13:16:36 »
Kyllä suosittelen kunnon teräsventtiileitä ja venttiilin seetipuolen muotohan on tosi tärkeä tekijä joka vaikuttaa virtaukseen todella paljon. K-linet on todella hyvä ratkaisu kuluneille ohjureille. Ensimäisenä tulee kaupoista mieleen KG Trimning ja tietenkin kannattaa kysyä tarjousta kansitöitä tekevältä firmalata työstä osineen. Suosittelen myös tarkistamaan venttiilijousista jousipaineet jos muut osat on jo noin kuluneita niin voi olla jousipaineissakin jo heittoja.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #752 : 30.03.2015, 16:48:30 »
Oma kokemus halvoista viriventtiileistä on sellainen että eivät tulleet ohjurista läpi 20 tkm jälkeen.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #753 : 30.03.2015, 16:59:52 »
Mulla on vissiin halvat venttiilit kun ne lukkourien välit on jotenkin lässähtäny eikä tullu vena enään ohjurista läpi, meneeköhän ne poikki jossain vaiheessa? Ainakaan venttiilivälykset ei ole enää viime kertaisen säädön jälkeen korvakuulolta muuttunu vaikka oon yrittäny parhaani mukaan rääkänny tota konetta. ::)

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #754 : 30.03.2015, 17:19:57 »
Tollai mun kisapelissä meni venttiili poikki urasta ja mäntä paino sen kannen kupeesta ulos ja oli muistaakseni rosterivena. Olin just huudattanu jäällä pari tuntia ja seisoin paikallaan liikennevaloissa tyhjäkäynnillä, kun korkkas :idiot2:


Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #755 : 30.03.2015, 22:01:26 »
 :o kiva.. Itsekin havainnut samaa että nuo lukkourat pykii jotenkin, viilan kanssa hellä sipaisu niin kuulee mistä rouhasee ja sitten saa venat pois ohjureista.

Eli annanko noiden rosterivenojen olla vai semmoisetko juuri ??? Kyllä kone johon nämä uusin, tulee saamaan kenkää ajoittain rankasti :P (b20 2.1l kevennetty ja tasapainotettu. Kansi 46/40, tuplajouset, rankasti portattu, vaakatuplat).

Siksi ajattelin että tekisi kunnon osista, kone (kansi) ollut työn alla jo kauan, nyt kun sain ton alakerran hommattua niin pitää alkaa pikkuhiljaa rakentelemaan pakettia.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #756 : 31.03.2015, 15:05:01 »
Rosterivenojen kanssa olisi hyvä käyttää pronssi ohjureita parempien liukuominaisuuksien takia,ja rosterivenojen kanssa kannattaa muistaa myös että se laajenee paaljon enempi kuin tavanteräs lämmöstä,eli niille ei tavan venttiilin parin satkun ohjuri välys varsinkaan pakopuolella piisaa leikkaapi laajentuessaan kine ja senhän tietää mitä tuosta seuraa,varsinkin k-linejä asennettaessa tuo välys jää normaali asennuksen jäljiltä liian pieneksi jotta toimisi rosteri venojen kanssa,rosterivenoilla kannattaa varsinkin pakopuolella käyttää jopa tuplavälystä ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #757 : 06.04.2015, 23:36:03 »
Niin noista ohjureista ja venttiileistä. Kun en ota oikein selvää näistä, ja eriäviä mielipiteitä riittää, että minkälaiset ohjurit ja venttiilit (materiaali) kannattaa laittaa ? Kannessa näyttäisi olevan ilmeisesti jotkut pronssiohjurit valmiina paikallaan, mutta ovat kyllä tosi väljät. Venttiileistä ei ole mitään tietoa mitä materiaalia ovat. Kansi on purettuna tällä hetkellä.





Kansi on siis tulossa 92mm poratun b20:n päälle, ja minimissään R-nokalla, haaveena olisi KG5 nokka, eli suhteellisen isolla nostolla jo. Ja kenkää tulee kone saamaan, toki auto on katukäytössä ihan, mutta painavat kaasutuskengät ;) Kansi oli joskus paikallaan, R-nokan kanssa naukui jo yli 9000rpm.

Jos joku voisi rautalangasta vääntää, mitä kannattaa tommoiseen pakettiin laittaa, että kestäisi edes hetken ehjänäkin.

Samoin männänrenkaat, niitäkin on niin monenlaisia, että en tiedä yhtään mitkä olisi hyvät :-[ Olen koittanut lukea noista, mutta en saa minkäänlaista johtopäätöstä tehtyä :buck2:
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #758 : 07.04.2015, 13:11:10 »
Ohjurit näyttäs kyllä pronssisilta mitä niitä vähän tuolta jousien välistä näkee(rosterivenoille aina mielellään pronssiohjuri tai K-Liner vaikka olisikin kromatulla varrella ja jos ei oo kromivarrella niin tuo pronssiohjuri tai K-Line on välttämätön),senpuoleenhan rosterivenat on hyvät kun ovat yleensä jo valmiiksi suht hyväksi muotoillut kun jos taas jostain vakiovenoista tekee niin niitä joutuu aikaspaljon työstään,materiaaliin en kyllä osaa sanoo mikä paras ois mutta monet halvemmat rosterivenat on kyllä melko pehmosia(nopeempia kulumaan ja lukkourat levii) verraten alkuperäisiin teräsventtiileihin.
Eli rosterivenat jos laittaa kannattaa ostaa jotkut vähän laadukkaammat kovemmat kromatuilla varsilla olevat,joku niistä enempi tietävä osaa varmaan suositella valmistajaa?
Paljonko ne venttiilit lotkaa kun lautasesta kokeilee?
« Viimeksi muokattu: 07.04.2015, 13:18:45 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #759 : 07.04.2015, 17:59:08 »
Lautamäeltä ja Osatuonnilta näkyy saavan valmiita kromatuilla varsilla olevia 117mm. pitkiä joissa lukkourat valmiina ja päät karkaistu ;)
Blankoista jos pätkäsee ja koneistaa niihin urat niin päät tuppaa pehmosuuttaan kuluun ja tyssääntyyn ilman LashCappeja ;)
Luulisin männänrenkaina piisaavan ihan normi (laadukkaat) tarvikerenkaat?
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #760 : 07.04.2015, 21:47:02 »
Mä ehkä alan muistuttamaan rikkinäistä Lp-levyä, mutta 44 mm imuventtilillä on 200 hp:n raja lähellä kun kanava on hyvä....
« Viimeksi muokattu: 07.04.2015, 22:08:25 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #761 : 07.04.2015, 22:51:38 »
Pitää tutkia nuo venapaikat. Ite oon löytänyt, hemimotorsilta, KG:lta, janicol:lta ja raak:lta jotain venoja, mutta kun en tiedä sitten mitkä on hyvät ja mitkä ei. Kyllähän tuohon pitää hyvät saada, ettei heti hajoa.

Mä ehkä alan muistuttamaan rikkinäistä Lp-levyä, mutta 44 mm imuventtilillä on 200 hp:n raja lähellä kun kanava on hyvä....

Kyllä totta se on, mitä olen tutkinut, mutta kannessa nyt vaan sattuu olemaan jo valmiiksi 46mm venoille kairatut kanavat :) Niin Pakkohan sitä on sitten semmoiset siihen laittaa uudetkin.

--------

Onko tuolla muuten mitä merkitystä, kun monessa paikassa sanotaan että "tehty parhaasta mahdollisesta pakoventtiili aineesta 21 4 n", onko ne ainoastaa pakovenaksi, vai meneekö ne myös imukanavissa ? Anteeeksi jos tyhmä kysymys :-[
« Viimeksi muokattu: 07.04.2015, 23:20:40 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #762 : 08.04.2015, 12:57:26 »
Tottakai ne kelpaa imupuolellekin ;),imuventtiileiden ei vaan tartte välttämättä olla niin hyvää tavarata kun pakosten(eivätkä alunperin oo) kun niissä kestää huonompikin aines kun ei niitten tartte kestää sellasta lämpökuormaa kun pakosten ;)
Jos tuo aines vaan pitää paikkansa ja on kromattu varsi ja karkaistu pää niin ite ainakin semmoset uskaltaisin kyllä laittaa kestoa epäilemättä ;)
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #763 : 08.04.2015, 17:24:23 »
http://www.osatuontiracingshop.fi/category/85/ss-terasventtiilit

Tää on paras.  ;) Tämmösii ollu ja kestäny.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #764 : 08.04.2015, 22:28:39 »
Ei muuta kun säästämään/odottelemaan rahapäivää :D

Sitten varmaan venojen kanssa koneistamolle teettämään ne k-linerit, kaiketi halvemmatkin kuin uuden pronssiohjurit.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

RallyBaron  Samppasport