Autoracing  KL-varaosat

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536920 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa porttari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #765 : 09.04.2015, 02:40:45 »
Mitä mahtaa tarkoittaa ns. normaaliasennus k-linereille? Kyllä sen välyksen pystyy tekemään pakopuolelle aivan huoletta 0,0250, eikä leikkaa kiinni lainkaan. Ja imulle 0,0200 välys.

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #766 : 09.04.2015, 17:32:06 »
Sitä meinasin jotta mikä välys sinne esim.perus 8mm. K-line asennussetillä setillä tehtynä jää ilman lisä avarrusta,onko se just tuo 0,025?Ite en oo niitä koskaan laitellu jotta sen tarkemmin en niiden asennuksesta tiedä,mutta joku aika takaperin meinasin niitä yhdessä koneistamossa laitattaa erääseen(ei Volvo) valukanteen missä ei irto-ohjaimia niin koneistaja vaan tuumasi ettei vaatimani 0.04mm. välys pakopuolelle  linereillä onnistu,sen tarkemmin en sit kyselly miksei kun mulla sattui olemaan yhdet uudet ylikokovartiset venat jemmassa niin avartivat röörit haluamilleni välyksille niille,eikö se holkki muka kestäs tuon vertaa kalvaa isommaks vai miksei muka onnistu?
Tommosessa katu vaparissa tuo 0.025 pakovälys saattaa ehkä just just rosterivenoillakin riittää mutta aika hilkulla olevalta kuulostaa.
Turbovehkeessä en ainakaan uskaltas kyllä noin pientävälystä koittaa lyöpi pian jumiin tai lähtee linerit mukaan?
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa porttari

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 34
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #767 : 09.04.2015, 22:32:17 »
Tappikoneen vakio valuteräs ohjain ei meinaa kestää k linerin asennusta, koska materiaali menee niin ohueksi porakalvaimen jäljiltä ( esireikä tehdään sillä k linerille), että se useinmiten tuppaa halkeamaan viimeistään siinä vaiheessa kun pallotuurnaa lyö siitä läpi. Pallotuurnalla holkki pakotetaan asettumaan paikoilleen.

Ja holkki täytyy jättää vähän nahkeaksi sen vuoksi, että se lopuksi hoonataan oikeaan mittaan. Silloin siitä tulee suora ja pyöreä. Ja olen kyllä tehnyt +1000hp laitteisiin pakopuolen rosterivenoilla ja k linereilla 0,0250 välyksellä. Koskaan ei ole leiponut kiinni, eikä irronnutkaan. Jos näin käy, silloin syynä on todennäköisesti jokin virhe holkin asennuksessa tms. Venavarren kumista otan pois sen kiristysrenkaan pakopuolelta, että saa paremmin voitelua. Tämä siis ahdetuissa.

Ja samaa välystä olen laittanut laidasta laitaan käyttötarkoituksesta riippumatta hyvin tuloksin. Imupuolelle sen 0,0200 välys. Istukan koneistus onkin sitten tarkkaa puuhaa, jotta tulee just keskelle. Pieni välys kun ei anna mitää anteeksi.

Ja jos sen holkin tekee niin isoksi, että venttiili menee hyvin läpi, siitä ohjaimesta tulee normaalisti sen 0,0150 kartio. Johtuu usein siitä, että välys on siitä kohtaa erilainen missä materiaalia enemmän ohjurin ympärillä, kuin vastaavasti esim. kanavan puolella, tai venakoneiston puolella missä ohjainta enemmän vapaassa tilassa.

Eikä voi tietysti liikaa korostaa laadukkaita voiteluaineita. Tappikoneeseen itse laitttaisin Kendalin Brad Pen öljyä( seassa paljon sinkkiä, joten pintapaineen kesto hyvä) ja vielä lisäaineeksi X1R:ää.

Niin vielä noista venttiilien koosta. Omasta mielestä 44mm lautanen on melkein maksimi, koska kanavaa täytyy tehoja haettaessa kasvattaa melkoisen paljon. 46 mm lautasella tahtoo sisäkurvista loppua materiaali ( puhkeaa helposti vesitilaan). Virtauspenkki heppoja 44mm lautasella tulee 197-210 12mm riippuen tekijän rohkeudesta  :)
« Viimeksi muokattu: 09.04.2015, 22:47:00 kirjoittanut porttari »

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #768 : 09.08.2015, 12:53:51 »
Kertokaahan mitä eroa on noilla  tavan-, kromi- ja moly-männänrenkailla ??? Minkälaiset kannattaa tilata 92mm kairattuun tappilohkoon ?

Ja samoin että onko 93,7mm reijällä oleva elringin kynsitiiviste passeli ?

Auttaakaa niin pääsen tilaamaan :-[
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #769 : 11.08.2015, 22:15:35 »
Kertokaahan mitä eroa on noilla  tavan-, kromi- ja moly-männänrenkailla ??? Minkälaiset kannattaa tilata 92mm kairattuun tappilohkoon ?

Ja samoin että onko 93,7mm reijällä oleva elringin kynsitiiviste passeli ?

Auttaakaa niin pääsen tilaamaan :-[

Muistelen että olis saatavilla 92,5mm reijällä olevaa tiivistettä.. Ite käytin tuota 93,7mm kun oli 93mm poraus..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #770 : 03.09.2015, 21:15:55 »
Mistä voisi hommailla tappikoneen kanteen pronssiohjurit ? Vai kannattaako asentaa k-linerit ? Vanhat ohjurit on niin kuluneet että ei niitä voi enää käyttää, ovat myös syöneet venttiilejä sen verran että koko setti pitää uusia.
Lainaus


Mitä etuja k-liner ohjureiden asentamisesta on verrattaen omiin uusiin ohjureihin? onko volovon omat ohjurimateriaali pronssia?
« Viimeksi muokattu: 04.09.2015, 20:17:57 kirjoittanut wille10 »
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa Terhonaattori

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #771 : 06.09.2015, 11:52:27 »
Täytyy ihan hehkuttaa että tuli tehtyä paras viritys vuosikausiin, vaikkakin niin sanotusti tekemällä väärin. Tässä jo pidemmän aikaa tuskaillut noitten tuplien kanssa kun ei toimi kunnolla, yskii, rykii ja paukkuu vaikka miten säätää. Jostain sitten luin uhmapuheen että heittää vesilintua niillä kaasarin ja imusarjan välissä olevilla muoveilla ja o-renkailla. Mietin että näinköhän kun aikaisemminki ollut tarkka etteivät vaan ole liian tiukalla. Päätin sitten kuitenkin perjantai-iltana samalla lämpimillä kun pakosarjan vaihdoin että piruvie kokeillaan tehä paperitilkkeet niin sittenhän tietää....elämäni paras päätös. Voi video että toimii nyt hienosti, ei yski, ei pauku, ei pätki, ei rötää. Muuttui käytettävyydeltään lähes normaaliautoksi ja toimii koko vetoalueen nätisti.

Eli jos tunnistit itsesi tuosta niin suosittelen kokeilemaan
Radical Garage

Amazon -67, Amazon -69 B20 turbo, 740 turbo -86 , Omega 3000 -90

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #772 : 06.09.2015, 12:06:05 »
onko volovon omat ohjurimateriaali pronssia?

Ei ole.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa -masaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #773 : 06.09.2015, 14:56:42 »
Onkos kellään ollut volvossa tota "f" nokkaa? Aika vähän tietoa oon niistä löytäny eri foorumeilta ni kiinnostais kokemuksia kuulla.
Itteä kiinnostais hommata tollane omaan volvoon, ympärivuotisena käyttöautona toimii niin siksi ei tuo "r" oikeen kiinnosta, jonkinlainen tyhjäkäynti sais vielä autossa olla. Tupla su:t ja joku peltipakosarja löytyy jo, vielä aattelin isoventtiilikannen hommata tai sitten portata ja madaltaa tuollanen perus kansi vakio venttiileillä.
Volvo 142 '71

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #774 : 06.09.2015, 16:51:10 »
Ympärivuotinen= timos motor 717

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

The moose

  • Vieras
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #775 : 06.09.2015, 17:06:02 »
Täytyy ihan hehkuttaa että tuli tehtyä paras viritys vuosikausiin, vaikkakin niin sanotusti tekemällä väärin. Tässä jo pidemmän aikaa tuskaillut noitten tuplien kanssa kun ei toimi kunnolla, yskii, rykii ja paukkuu vaikka miten säätää. Jostain sitten luin uhmapuheen että heittää vesilintua niillä kaasarin ja imusarjan välissä olevilla muoveilla ja o-renkailla. Mietin että näinköhän kun aikaisemminki ollut tarkka etteivät vaan ole liian tiukalla. Päätin sitten kuitenkin perjantai-iltana samalla lämpimillä kun pakosarjan vaihdoin että piruvie kokeillaan tehä paperitilkkeet niin sittenhän tietää....elämäni paras päätös. Voi video että toimii nyt hienosti, ei yski, ei pauku, ei pätki, ei rötää. Muuttui käytettävyydeltään lähes normaaliautoksi ja toimii koko vetoalueen nätisti.

Eli jos tunnistit itsesi tuosta niin suosittelen kokeilemaan

kaasarin kiinnitys pultteja kannattaa sitten kiristellä aika ajoin ettei löysty tai putoa pois itekseen.

Poissa wille10

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 47
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #776 : 06.09.2015, 21:30:28 »
Täytyy ihan hehkuttaa että tuli tehtyä paras viritys vuosikausiin, vaikkakin niin sanotusti tekemällä väärin. Tässä jo pidemmän aikaa tuskaillut noitten tuplien kanssa kun ei toimi kunnolla, yskii, rykii ja paukkuu vaikka miten säätää. Jostain sitten luin uhmapuheen että heittää vesilintua niillä kaasarin ja imusarjan välissä olevilla muoveilla ja o-renkailla. Mietin että näinköhän kun aikaisemminki ollut tarkka etteivät vaan ole liian tiukalla. Päätin sitten kuitenkin perjantai-iltana samalla lämpimillä kun pakosarjan vaihdoin että piruvie kokeillaan tehä paperitilkkeet niin sittenhän tietää....elämäni paras päätös. Voi video että toimii nyt hienosti, ei yski, ei pauku, ei pätki, ei rötää. Muuttui käytettävyydeltään lähes normaaliautoksi ja toimii koko vetoalueen nätisti.

Eli jos tunnistit itsesi tuosta niin suosittelen kokeilemaan

Miksi vaaka kaasuttimissa pitää käyttää näitä värinäkumeja yleensäkkään? mihin se värinä näissä vaikuttaa, jos niitä ei käytä?
Amazon combi -65 . PV 544 -66

Poissa Divi

  • Takki & Ovipahvi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2090
  • Myydään mainostilaa!
    • Instagram: @buildingbrick240

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #778 : 10.09.2015, 20:47:44 »
Ei ainakaan mulla oo noista kokemusta mutta suosittelen 123tune virranjakajaa, mul on semmonen ja oon ihan tyytyväinen. Aircooled.fi sivulta löytyy, hinta 359€ ja seuraavana päivänä tilauksesta haettiin postista.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #779 : 10.09.2015, 23:08:10 »
http://www.hot-spark.com/

Oisko peräti sama yksikkö kun toi Powerspark..?

Hot-spark:in sarjoja asentanut muutaman ja jokainen alkanut toimiin todella hyvin. Hintalaatusuhde ON kohdallaan. Virranjakajan akselin ja tuon magneettikehän väliin olen joutunut laittaan tipan kemiallista metallia tms. kun on akselit ollu sen verran kuluneita ettei oikei mene jämptisti paikalleen. Hyvin ovat  kyllä sitten pysyneet ja pari kertaa irrottanutkin ja liimannut uudestaan kiinni.

Paras muutos/korjaus mitä olen tappikoneen sytkäpuolelle ikinä tehnyt.

Voin suositella.

 

Ateho  Elekma