Samppasport  Futurez

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536878 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #900 : 29.02.2016, 00:46:15 »
Ihan kiinankopio pysty kaasuttimet on ja käsittääkseni nuihin pystyihin ei ole niitä värinän vaimentimia olemassa?? Korjatkaa jos väärässä.
Ja laajakaistan kans sääjetty aikanaan seokset kohilleen ja hiukan jäi vielä paksun puolelle. Täytynee alkaa ruuvvaan motti irti niin saapii vian esille.

Poissa Lietso

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 61
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #901 : 01.03.2016, 20:19:09 »
No nyt se b20 otti ja hirtti kiinni kisoissa ::) ei ole vielä purettu et mikä tuli mut öljynpaineet pysy viimeseen asti. Olisko veikkauksia mikä tuli?
Männänrenkaiden katkovälys liian pieni? Liian pieni männän välys? Kerro mitä löytyi avatessa.

Poissa mikkoko

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #902 : 01.03.2016, 23:26:58 »
Kasaksen jälkeen ajettu vajaa parikymmentä lähtöä niin en oikein usko männänrenkaisiin. Eiköhän se vika löydy laakereista vaikkakin öljyt oli hyvät ja paineetki pysy. En oikein keksi muuta ite mutta laittelen kuvaa tai tekstiä sitte ku saa aikaseksi purettua.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #903 : 04.03.2016, 10:46:31 »
Kertokaapas miten pitkälle pärjää vakiokuntoisella koskemattomalla kampuralla, ja veivejä löytyy koskemattomat M-veivit, B20 veivit sekä vakiona että sorvattuna. Tarkoitus saada nopeasti ja paljon kiertävä tehokas kone.

Jos kuka tuota minun prokkista tuolla seuraa niin tietääkin jo, että se kevennetty ja työstetty alakerta oli sitten kuitenkin p**kana :-\

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #904 : 07.03.2016, 20:44:57 »
Kyllähän vakiokampura ja m-veivit kestää jotain 500hp kevyesti. Jos kierrosherkkää konetta suunnittelet niin laittaisin jotain kevyempää kuin m veivit, ne perus 22mm tapilla olevat veivit on kevyemmät.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #905 : 07.03.2016, 23:00:21 »
Paljonko vakioveivit kestää tehoja ja kovaa polkemista, vai onko edes vaaraa ? Vapari kuitenkin kyseessä ::)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #906 : 08.03.2016, 11:33:18 »
Paljonko vakioveivit kestää tehoja ja kovaa polkemista, vai onko edes vaaraa ? Vapari kuitenkin kyseessä ::)

Todistetusti ainakin 151hv/220nm  ;D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #907 : 08.03.2016, 16:50:49 »
Entisaikoina kun rakennettiin tosi kireitä B20 niin kanget haettiin 69-70 B20 koneesta. Tunnisti siitä että niissä oli jumalagtoman pitkä numerosarja. Sitten niitä kevennettiin kiillotettiin ja kuulapuhallettiin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #908 : 29.03.2016, 00:44:16 »
Täällä puhuttiin noista vesipumpuista aiemmin jonkunverran ja jossain vissiin sanoinkin laittavani kuvia noista erilaisista. No, nyt kun on sopivasti varmaan kuukausi mennyt aikaa niin sainpa otettua kuvatkin niistä ;D

Täältä löytyy nuo vertailukuvat. Mitä raati on mieltä ???
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #909 : 29.03.2016, 16:25:03 »
Onkohan kaikki valmiit tuplien imusarjat 45-48mm reijillä (kaasarin päästä) Kiinni 40mm tuplat niin jää ikävä porras. Liekkö tällä sitten mitään käytännönmerkitystä vähävireisessä koneessa. Kestäisihän tuossa varmaan esim http://www.speceng.fi/carboline.php kanavakitti mutta liekkö vaivan väärti siloitella.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #910 : 29.03.2016, 16:36:35 »
Olen lukenut että portaasta ei ole mitattu mitään tehohäviötä. Ellei toki imusarja ole pienempi kuin kaasarin kurkku. Kunhan ei kannen aukot ole imusarjaa pienemmät niin älä vaivaa päätä asialla.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Juha_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 51
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #911 : 02.04.2016, 18:25:54 »
Moi

Kysymys vaakaimujen imusarjoista. Miten pitkien misabin imusarjojen päädyissä olevien pinnapulttien mutterit on suunniteltu kiristettäväksi ilman, että avain kairaa imusarjaa puhki?

Onko lyhyt, yksiosainen imusarja paremmin suunniteltu? Ainakin vivuston kanssa voi hyödyntää alkuperäistä, korissa olevaa kiinnikettä?
Pitkissä kaksiosaisissa ei ainakaan ole läheskään linjassa. Amazonista kyse siis.

Kiitti. -H-


Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #912 : 06.04.2016, 14:41:49 »
Itehän sain sillä linjaan kun otin alemman pultin irti korin kiinnikkeestä ja käänsin vähän sivuun..  ::) avopäällä pitää kääntää mutterit kiinni.. ei siinä paljoa vaihtoehtoja ole.. ei se niin paljoa siihen kairaa että puhki menis.. :idiot2:
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 620
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #913 : 07.04.2016, 21:58:47 »
Entisaikoina kun rakennettiin tosi kireitä B20 niin kanget haettiin 69-70 B20 koneesta. Tunnisti siitä että niissä oli jumalagtoman pitkä numerosarja. Sitten niitä kevennettiin kiillotettiin ja kuulapuhallettiin.
näistä
http://aijaa.com/fahWUf

Tällasia....
  http://aijaa.com/u68R1F http://aijaa.com/BxdDAJ

Näistä puuttuu kuulapuhallukset vielä


Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #914 : 08.04.2016, 00:41:28 »
Taisihan siellä olla tuommoisetkin veivit jemmassa. Tuli jo kasattua M-veiveillä se niin ei kyllä kehtaa enää purkaakkaan :( Nyt on myös 8-bolt kampura ja sorvissa käytetty vauhtis, painoa jäi 6kg. Toivotaan että johonkin päästään tuolla paketilla, ainakin pitäisi olla luja paketti jossei muuta ??? R-nenän työnsin paikalleen kun muuta ei ole tähän hätään.

Kansi on juuri koneistamolla madalluksessa, siihen voisi itse koneistaa paikat tuolle vahvistetulle keinuvipupukille sekä tuplajousille, onko kannattavaa/järkevää/hyödytöntä ? Kaasarit 45 dcoe:t. Jos vakiovenat pärjää siihen reilu 7000 asti, ja kaasarit tuottaa noilla nurkilla myös parhaansa ???

Tämmönen "hyvin" tehty budjettipaketti nyt tulee, katotaan miten se potkii. Onhan tuo lohko sentään 2.1 litranen. Alkaa olemaan autolle tarvetta sen verran että enään ei jouda seisottamaan sitä sen vuoksi että osiin tarvitsee kerätä rahaa, kg5 tai 6 nokka olisi ollut kiva, mutta näin tällä kertaa :-\
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Samppasport  Futurez