Futurez  Kulkukoira

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536807 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #915 : 24.04.2016, 19:33:08 »
Kummat pakoventtiilit kannattaisi asentaa B20 kanteen, 37 vai 38,5?. Imu pysyy 44mm. Kanavat suunnilleen niin, että imut vain putsattu/isonnettu imusarjan puolelta rinkulat poistamalla. Pakosista kaivettu ohjurin pahka kokonaan pois ja isonnettu kanavaa alareunaa lukuun ottamatta noin 2mm/sivu. Sen sata sivua ulkomaalaisiakin foorumeita selanneena imupuoli ihan ok, pako ahdistaa (mikä kyllä maalaisjärjelläkin todettavissa kun katsoo kanavan lähtöä). 40 tuplien/peltisarjan kanssa tulee, nokka vielä auki mikä tulee. Käytännön eroa paljonkin Kirjain nokan/"oikean" viritys nokan välillä?

Toinen asia, onko noista kokemuksia. http://www.aircooled.fi/tuote/2328/dellorto-update-kit-40mm-cb  Hitto kun kerkesin viimekesänä ostaa tiivistesarjat, ei olisi jäänyt paljoa hintaeroa noihin. Mukana tulee 36mm sisäkurkku. Ainakaan suomenkielellä en noista juuri kokemuksia löytänyt. Jos oikein ymmärsin niin ei huonompaan suuntaankaan toimivuus noilla mene jenkki kupla foorumeita selatessa.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #916 : 24.04.2016, 20:58:20 »
Ite oon käyttäny 44mm imu ja 38mm pako venoja, ihan hyvin on pelittäny. Joku puoli milliä koko eroa tuskin tuntuu missään.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #917 : 26.04.2016, 19:52:22 »
Pakokanavat: Lähinnä pahkaa pois, ohjurit voi vielä vaihtua (jos koneistajan mielestä kuluneet), tiedä sitten ajanko niitä noin.


Imut: miltei vakiot, kunhan imusarja irti kohdistan vielä

Kannattaisiko noista tuo ohjurin pahka vinguttaa muun kanavan kanssa muotoon vai onko turhaa. Tuo ohjurin kavennus noin +5mm matkalla, mietin jos sen verran lyhentäisi ja lopun kaventaisi ja madaltaisi pahkaa, mutta kun sormi toimii "virtauspenkkinä" niin en tiedä onko hyötyä.

Omasta mielestä nyt kanavat valmiit sen mitä osaan tehdä, mutta teen muutoksia jos viisaammat kertoo :P

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #918 : 30.04.2016, 22:45:00 »
B20 kone työn alla - mahdollisuus turbottaa

vakio isku
h-profiilit
takomännät
K nokka
teräsjakopää















Poissa AntSil123

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 39
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #919 : 21.06.2016, 01:35:43 »
Kysytään näin suoraan.. tehotavoite n.170hp ja lohkona b20 ja budjettia noin 1500e. Onnistuuko?

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #920 : 21.06.2016, 09:58:51 »
Kysytään näin suoraan.. tehotavoite n.170hp ja lohkona b20 ja budjettia noin 1500e. Onnistuuko?
Ruiskulla ehkä , kaasareilla ei (Mutu)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #921 : 21.06.2016, 13:57:09 »
Aika haastavaa voi olla tuolla budjetilla jos joutuu koneistukset jne teettämään ulkopuolisella ja käyttää uusia osia.

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #922 : 21.06.2016, 21:41:20 »
Kysytään näin suoraan.. tehotavoite n.170hp ja lohkona b20 ja budjettia noin 1500e. Onnistuuko?

Onnistuu, mutta ei uusilla osilla. Ja voi olla, että osia pitää jokunen vuosi metsästää, että saa ne "oikealla" hinnalla...
suomenvolvokerho.com

Poissa lauripaan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #923 : 08.07.2016, 00:09:21 »
terve
mikähän mahtaa remmiahetussa b20:ssä olla vikana kun pakosarja rupeaa hehkumaan punaisena(ei tarvi kovin pitkääkään vetoa),thermotecin välistä loistaa.Nokan ajoitus ja sytkä on kohdillaan,moottorin lämmöt pysyy normaalissa ja kone toimii muutenkin kuin pitää
Moottori
8 pult kampura,b19 männät ja kanget,vähän vingutettu iso reikäinen kansi,alu jäkopää,a-nokka  :-[  ,kms ruisku hukka kipinällä.
mitenköhän tämmöisessä toimisi r nokka?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #924 : 08.07.2016, 09:11:36 »
Paljonko siellä on ennakkoa ja mikä on seossuhde AFR?

Poissa lauripaan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #925 : 08.07.2016, 11:24:13 »
ennakko 30 ast  seos suhde pysyy vedossa 12-13 arf.

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #926 : 20.07.2016, 14:21:53 »
Putki/vaimentimet?
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa lauripaan

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 26
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #927 : 24.07.2016, 21:10:37 »
2,5"putki läpivirtaavilla pöntöillä,pakolämmöt nousee 700 asteeseen ennakoilla saatiin pippumaan noin 800 asteesta.eilen säädettiin uudestaan.
150hp/4900
250nm/3090

Poissa 164

  • Luxe
  • *
  • Viestejä: 1
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #928 : 08.09.2016, 19:02:13 »
Tietääkö kukaan mikä on B20 venttiilin lukon astekulma?

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #929 : 15.09.2016, 16:13:56 »
Tämä lienee lähimpänä valmiina aiheena kysymykselleni.

Kaasutinta tappikoneelle(b20) miettinyt, tarkoituksena ei oo huipputehoja ottaa vaan lähinnä taloudellisuutta ja toimintavarmuutta juuttuvakurkkuiseen nähden?

Noh mulla löytyy B200K-koneen solex cisac-kaasutin jemmasta, joka toimi oikein hyvin kun oli 360:ssa paikallaan(n.10v sitten).

Pystyweberissähän taitaa olla aikalähelle sama jako, eli sellaisen imusarjaan lienee tuo ois sovitettavissa(imusarjakin on tiedossa)?

Onko kukaan aiemmin ko. kombinaatiota tappikoneeseen tehnyt, saako helpolla säätöihin?

Ja että käy aiheeseen, nii oisko moisen kaasarin ja esim peltisarjan, pienen kannen siistimisen ym hipostelun jälkeen odotettavissa edes 90hv konetehoa vai onko jo liian optimistinen ajatus tehonsuhteen?  :D
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

 

RallyBaron  Samppasport