Samppasport  Futurez

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 540941 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #945 : 26.02.2017, 11:02:53 »
Kyllä heillä paja suljettu, (timos motor) muuttaa kuulema Gotlantiin. Tuskin aukeaa enään

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 445
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #946 : 26.02.2017, 11:23:16 »
Kyllä heillä paja suljettu, (timos motor) muuttaa kuulema Gotlantiin. Tuskin aukeaa enään

Jatkuuko toiminta viritysosien toimittajana jossain vaiheessa Gotlannissa?
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #947 : 26.02.2017, 12:04:37 »
Kyllä heillä paja suljettu, (timos motor) muuttaa kuulema Gotlantiin. Tuskin aukeaa enään

Ok, paja taisi lopahtaa Timon poismenoon. Matti teki vielä jonkin verran hommia mutta kyllähän sekin on pakko olla jo yli 80 v, jos nyt on vielä elossa.

1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa kio

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #948 : 26.02.2017, 13:15:44 »
Kyllä Matti vielä sitä Sun tätä puuhailee, saat kyllä ottaa ainakin 10 vuotta pois tuosta 80pistä:)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #949 : 01.03.2017, 14:15:31 »
Tuli mieleen kun kantta kun madaltaa, ja nokan vaihdon kanssa pitäisi nostimet vaihtaa, niin  mitä jos nostimien alapäästä ottaa tavaraa pois ? Oikaisu ja samalla lyhennys, sekä kiilloitus.

Onko edes teoriassa mahdollista ?
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #950 : 01.03.2017, 15:18:45 »
Tuli mieleen kun kantta kun madaltaa, ja nokan vaihdon kanssa pitäisi nostimet vaihtaa, niin  mitä jos nostimien alapäästä ottaa tavaraa pois ? Oikaisu ja samalla lyhennys, sekä kiilloitus.

Onko edes teoriassa mahdollista ?

Kyllä vanhat nostajat pystyy kunnostamaan hiomalla :-D
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #951 : 01.03.2017, 18:35:22 »
Joo mutta lähinnä ihan lyhentää, ottaa 2-3mm pois, meneekö jo liian ohkaseksi pohjasta, nokkana r ja mahdollisesti tuplajouset tulossa takasin kiinni. Nokaksikin vaihtuu kg5 jos tili antaa myöten.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #952 : 01.03.2017, 19:47:37 »
Pistäisin "jäitä hattuun " noiden nostimen päiden hionnassa ,JOS ei ole mahdollista testata hionnan jälkeistä kovuutta .
On kokemusta useista kymmenistä sarjoista nostimia ,alkuperäisiä ja monenlaisia tarvikkeita .
Aikoinaan hyvät alkuperäiset oli 54-55 HRC kovia ,voi huoletta oikasta ,hioa useamman kympin pois ja kovuus oli vielä  52-53HRC
Huonot tarvikkeet ei ollut uutenakaan 50 kovia , niiden hionta ,pienikin ,laski kovuuden 40 pintaan .Ne  meni roskiin  heti ,
Tarvikkeiden valujälki , sisäpuolta katsoessa on huomattavasti karkeampi kun alkuperäisen .

Samoin yksi keskustelun aihe on ollut näiden keventäminen , alkuperäiset R-Sport nostimet oli kun reikäjuusto ,
,olen nähnyt sellaisenkin hajoavan , jos nyt haluaisin tähän paikkaa keveyttä ,tekisin uudet nostimet kunnon teräksestä ,holkkimalliset , niin että työntötanko menisi nostimen pohjaan asti , ( pitkiä työntotankoja saa nykyään ).



Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #953 : 01.03.2017, 20:30:48 »
Onko tuolla nostajan keveydellä niin kriittinen vaikutus? Jenkkikaseissa rullanostajat on aika helkkarin painavia ja kyllä nekin kiertää siinä missä tappikonekkin.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #954 : 01.03.2017, 23:36:19 »
Omalla kohdalla tämä onkin ajatustasolla oikeastaan. Mutta tuo kuppimallinen nostin oli kyllä hyvä ajatus.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #955 : 02.03.2017, 10:46:04 »
Tuo nostajan hionta sopii vain ja ainoastaan volvon alkuperäisille nostajille, niitä pystyy muutaman satkun hierasta ilman että karkaisu heikkenee.. toki tapauskohtaisesti. 
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #956 : 02.03.2017, 11:46:36 »
Ja jos kaikki ei tätä tiedä,niin noita nostajan seuraaja pintojahan ei sitten hierastakaan ihan tasan suoraan jos meinaa että ne ei hetkessä kulu,aavistus kulmaa pitää olla että ne pyörii kuten tarkoitettu ;)
« Viimeksi muokattu: 02.03.2017, 11:52:02 kirjoittanut tuomee »
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 621
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #957 : 02.03.2017, 12:29:03 »
Siitäkin erotti alkuperäisen ja tarvikkeen ,uudessa alkuperäisessä ISO R ,tarvikkeet suoria .

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #958 : 04.03.2017, 01:30:07 »
Haluaisin kuulla kokemuksia Tehokkaista b20 nokista. Itselläni vaan kokemukset R-nokasta. Mitenkä tuo volvon oma S-nokka, tai KG 5 ? Tai muut merkit ?

R-nokassa on minun mielestä tosi hyvin "ala"vääntöä, vetää kuin juna 2000rpm eteenpäin, vaikka olen aina lukenut että alhaalla ei tee mitään. Vetää tosi rajusti 2000-6500, n.7000 on huiput, johtuuko vakiovenajousista sitten ?. Onko KG5:ssa alavääntöä niinkuin siitä kirjoitetaan, kiertää myös ilmeisesti aika pitkälle lukemista päätellen.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa J.Lunkka

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 238
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #959 : 04.03.2017, 10:13:26 »
Hienosti käyttäytyvää street moottoria on aina kiva käskyttää kun se toimii alhaalta ylös :-D  Vaparimoottorin tahdittamiseen löytyy useita kombinaatioita ja vuosia noita moottoreita rakentaneeni voin suositella legendaarisen Erolan mallia 2C4. 308/310/12,6/12,67/105 (GT Motors 120€ hionta, aihio org.A-nokka )  tuolla nokalla saavutetaan mielekäs käytettävyys. Tosin tämä vaihtoehto vaatii tuplat ja peltisetin toimiakseen oikein, isoventtiilikansi 10.5-11.0 rutuilla ja kakun kruunaa kunnostettu jakaja tai ignition123..
« Viimeksi muokattu: 04.03.2017, 10:15:03 kirjoittanut J.Lunkka »
Amazon -70  2.5T 16v, ZF, 83/4
Amazon -70  2.5T Evo, ZF, 83/4
142 -73 2.3T, ZF
240 -83 320Cdi (Black smoke setup)

 

Race.fi  Puotilan autokorjaamo