KL-varaosat  Race.fi

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 537043 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #960 : 04.03.2017, 10:24:21 »
Saakos jostain tänäpäivänä ostettua epäkeskokiiloja nokkapyörälle? Suomesta?


Voisi kokeilla vaikuttaako ajoitus mitenkään.
Kestääkö hiottu nokka kilometrejä hyvin, hinta ainakin edullinen.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #961 : 04.03.2017, 10:37:51 »
Dcoe45:t tulossa kiinni ja kunnon 4-2-1 peltisarja löytyy jo muutenkin paikaltaan. Onpa halpa tehdä tuollainen nokka, A-aihioita löytyy kaksi hyllystä valmiiksi lojumassa.
« Viimeksi muokattu: 04.03.2017, 11:38:29 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #962 : 05.03.2017, 14:27:27 »
Saakos jostain tänäpäivänä ostettua epäkeskokiiloja nokkapyörälle? Suomesta?
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Voisi kokeilla vaikuttaako ajoitus mitenkään.
Kestääkö hiottu nokka kilometrejä hyvin, hinta ainakin edullinen.

Mitäs tuolla epäkeskokiilalla tekee?

Eiköhän ne hiotut nokat kestä ihan samanlailla jos vaan kunnolla tehty.
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #963 : 05.03.2017, 18:20:09 »
Säädetään ajoitusta ;) kun varsinaista säädettävää hihnapyörää hankala toteuttaa. Paremman tekemisen puutteessa voisi kokeilla vaikuttaako pers dynolla suuntaan tai toiseen.

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1112
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #964 : 08.03.2017, 21:27:18 »
Hienosti käyttäytyvää street moottoria on aina kiva käskyttää kun se toimii alhaalta ylös :-D  Vaparimoottorin tahdittamiseen löytyy useita kombinaatioita ja vuosia noita moottoreita rakentaneeni voin suositella legendaarisen Erolan mallia 2C4. 308/310/12,6/12,67/105 (GT Motors 120€ hionta, aihio org.A-nokka )  tuolla nokalla saavutetaan mielekäs käytettävyys. Tosin tämä vaihtoehto vaatii tuplat ja peltisetin toimiakseen oikein, isoventtiilikansi 10.5-11.0 rutuilla ja kakun kruunaa kunnostettu jakaja tai ignition123..

Sitten kun melkein kaikki on tehty niin 195 hv / 248 Nm saatiin koneesta ulos. Kävin aikanaan useasti Legendaarisen Matti Järvisen pakeilla kaivokselassa, tappikonetta virittelemässä. On niissä vaparin tuplissa vaan mahtava ääni  :)

http://www.lintsi.info/wx/volvo/videot/omat/penkki1b.mpg
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #965 : 08.03.2017, 21:36:42 »
Onkos tuolle dynovideon padalle suhteellisen tarkkaa reseptiä muistissa/tallessa/julkaistavaksi ::) Rouhee soundi 8)
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Toni

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1112
  • Still running with LH2.4
    • Tonin Volvosivut
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #966 : 13.03.2017, 18:20:12 »
.
« Viimeksi muokattu: 05.01.2020, 21:19:35 kirjoittanut Toni »
142-74 B230FB Turbo, 945 Classic 531/16T/AW71L, 945 Classic 531/20T/M90, 945-96 D24TIC ZF (2+3 paku), 945-96 D24TIC M90 (2h paku), http://volvo.tonit.org. Myynnissä LH2.4 Virilastuja, OBD-lukijoita.

Poissa 20-VALVE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 182
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #967 : 14.03.2017, 13:42:32 »
Ai ai... tää oli herkkua. Tuli ihan 80-luku mieleen ja omat tappikoneet (2175cc) :pomo:

"Eikö vähän liikaa ole just hyvä"?

Poissa -JS-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 351
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #968 : 14.03.2017, 19:11:49 »
Tuosta monesti mainitusta keinuvipuakselin pulteista, niin onko niitä miten käytännössä korkannut? Millaiset kierrokset/nokan/jouset kestää turvallisesti normipukeilla ja pulteilla. Katkeaako pultti vai korkkaako kannen kierre?

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #969 : 14.03.2017, 20:20:34 »
Itselläni ainakin kestänyt vakiohilut R-nokan nostot ja rajunkin toistuvan rääkin ~7500+ rpm. Alkaa jo kellumaan ilmeisesti niin kovasti ettei moottori enää tee mitään mutta kuullostaa suhteellisen epäilyttävältä ::). Voisin veikata että jos olisi yhtään kireämpi nokka niin alkaisi paukkua jo vähän joka puolelta.


Onko muuten 48 tellervoista vielä normaaliin ajoon, vai onko jo "kisakone", eli ettei vääntöjä ole juuri enää ollenkaan tyliin 1500-3000 välillä.
« Viimeksi muokattu: 14.03.2017, 20:22:34 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa tuomee

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 252
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #970 : 14.03.2017, 23:35:24 »
Onko muuten 48 tellervoista vielä normaaliin ajoon, vai onko jo "kisakone", eli ettei vääntöjä ole juuri enää ollenkaan tyliin 1500-3000 välillä.
Riippunee aika pitkälti sisäkurkkujen koosta suhteessa rungon kokoon ;)
Liian iso sisäkurkku pienessä rungossa toimii huonommin varsinkin alakierroksilla kuin samankokoinen kurkku isommassa rungossa ;)Eli soppelin kokoisilla sisäkurkuilla saattaa toimia ihan suht ok alakierroksillakin...
MM.PV544 -65(ikuisuus projekti),242 B21ET -78(Jäärata).
+useita Vauxeja ja Bedfordeja mm.HC Viva 1256 -74,HC Magnum 2300 -74,CF 250,2.3TD -78,jne.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #971 : 15.03.2017, 00:19:26 »
Minä tilasin 45dcoe settiin 36 sisäkurkut. Toiveena saada alas vähän myös potkua, saa nähdä miten käy.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 1st

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 619
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #972 : 16.03.2017, 09:55:25 »
Nokka-asiaa jälleen.
Kun tuo K ilmeni huonokuntoiseksi, niin nyt sain haltuuni vähänajetun erittäin hyväkuntoisen C-nokan.

Onko noilla miten iso ero käytännössä, tollasessa pikkuviri-koneessa?
Kokoonpanoksi tulossa edelleen B20, Dgv, BMW M10 kärjetön jakaja, sekä kannen lasku ja siistiminen
« Viimeksi muokattu: 16.03.2017, 10:02:33 kirjoittanut 1st »
V70 '01
V70 '00
Chevy '85

Poissa kimisetä

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 444
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #973 : 16.03.2017, 11:32:54 »
Onko noilla miten iso ero käytännössä, tollasessa pikkuviri-koneessa?

Tuolla on ainakin orkkisnokkien arvoja:
http://www.kgtrimning.com/kamB1820.htm
Volvohistoriaa vuodesta -83
144 DL -73, 145 express -71, amazon favorit -68, 360 GL -88, 360 GLT -88, 240 DL jenkkifarkku -88, 440 -94, Amazon -62 edelleen, PV544 -62, V40 -00
Ja pasha 142 museoauto

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #974 : 16.03.2017, 12:59:06 »
Etsi vaan ehjä K-nokka, tai D. Niin ei harmita myöhemmin.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

 

Futurez  Kulkukoira