Proturbo  Autodiagnoosi

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 537082 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa eke

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 620
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #210 : 06.12.2011, 22:04:14 »
"Kopioitu vakiokannesta" hyväksi havaitut imusarjan ohjausholkit myös tuplakaasareiden imusarjaan ,helpottaa asennusta . Rosteriputkesta isompi holkki ,koneistukset kanteen ja imusarjaan .

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #211 : 07.12.2011, 11:48:03 »
Juu näitä tuollaisia kuvia löytää kyllä googlesta,
ihan irtonaisesta sarjasa kuvia haluaisin nähdä.

Tosin mahollisuus on päästä näkemään yks imu/pakosarja b20b:stä ihan livenä.






Ota YV:llä yht jos kiinnostaa

Poissa 1.4.2

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 9
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #212 : 17.12.2011, 20:44:20 »
Eli ois tollane B20A(?) kone jota pitäs viritellä. Paljonko M40 laatikko kestää, onko 200-250heppaa liikaa?
Minkälaista reseptiä suosittelette että pääsis noille tehoille? Turbo vai vapari, eli mikä ois se halvempi ja helpompi?

Niin ja konetta olisi tarkotus virittää niin paljon kuin tuo M40 laatikko kestää koska mulla on 2 hyväkuntoista Mnelikymppistä..

ja köyhän miehen putjetilla pitäs onnistua ...  :)

E: niin ja ruisku vai kaasari?

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #213 : 17.12.2011, 21:09:05 »
200 - 250 hv vaparina tulee maksamaan todennäköisesti paljon enemmän kuin saman verran ahdettuna.

Jos sulla on 8 pulttinen akseli, niin B19ET:n kanget ja männät alkuperäisten tilalle, niin alakerta kestää kutakuinkin tuplasti tehotavoitteesi verran voimaa.

Omatekoinen pakosarja ahtimelle ja vaikka T5 / T5R / S60R ahdin, niin pääset 250 hv tehoalueelle ahtimen puolesta.

Sähköruisku / ohjelmoitava ruisku olisi passeli tuollaiselle setille.

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #214 : 22.12.2011, 22:17:12 »
Tosiaan, sai lukea ne ketkä ehti.

Eli lyhykäisyydessään,
tällä hetkellä tulossa tavaraa niin freetechniksiltä ( toimitus kuulemma tammikuun
lopun paikkeilla), kuin tilaus odottamassa laskua KG:lta.
Mä veikkaan et toi KG:n tilaus on jopa kalliimpi rahteineen kuin Freetechniksin tilaus.. :-[

Sitten onki enää männät, paremmat kiertokanget, imu- ja pakosarja,
sekä koneistukset jäljellä.

Hyvä ku kirjotin tähän, unohin tilata venttiilit, vielä onneks ehtii  ;D

E: Nonni tuli KG:lta lasku, muutakun maksamahan ni päästään etehenpäin->
« Viimeksi muokattu: 28.12.2011, 21:06:53 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #215 : 04.01.2012, 21:48:42 »
Tuli tuossa mieleen että onko B18 ja B20 kannet saman paksuisia? Tai onko "isoventtiilikansi"(44/35venttiilit) yhtä paksu kun tavallinen (42/35venttiilit) B20 kansi?

Ja jos sais noiden oikeat mitat.. Ei satu juuri olemaan yhtään omassa (ei lasketussa) paksuudessaan olevaa kantta irrallaan..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #216 : 05.01.2012, 11:18:36 »
Kannen vakiopaksuudet löytyy korjausoppaista.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #217 : 05.01.2012, 11:33:33 »
Tuli tuossa mieleen että onko B18 ja B20 kannet saman paksuisia? Tai onko "isoventtiilikansi"(44/35venttiilit) yhtä paksu kun tavallinen (42/35venttiilit) B20 kansi?

Ja jos sais noiden oikeat mitat.. Ei satu juuri olemaan yhtään omassa (ei lasketussa) paksuudessaan olevaa kantta irrallaan..

Ihan hatusta std B20A 87 mm
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa leka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 692
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #218 : 05.01.2012, 12:25:51 »
Googlesta löysin B20 kansien korkeudet 15 sekunnissa... ::)

http://www.v-performance.com/articles/volvo_b20_head_identification.html

Hyvin sä Juha vedät hatusta!
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012, 12:28:10 kirjoittanut leka »
144-70

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5700
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #219 : 05.01.2012, 17:35:33 »
Hyvin sä Juha vedät hatusta!
Itse veikaisin kokemuksen syvää rintaääntä  :D

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #220 : 05.01.2012, 18:14:09 »






Pitäis saaha yks museointiprojekti pysymään tien päällä
sen aikaa kun matching numbers-kone on kunnostuksen alla..
.. Voi vaan venähtää sen koneen valmistuminen..  V:>

E: Lähettivät muuten sitten yhden ylimääräisen spesiaalikansipahvin,
eli yhden voin käräyttää, vai miten se oli  ;D

Moottorinohjauskin pitäis tulla vielä tässä kuussa mulle..  :P
« Viimeksi muokattu: 05.01.2012, 18:22:59 kirjoittanut InlineFour »
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #221 : 05.01.2012, 20:25:10 »
Vielä vähän pikku teaseriä.





Edellytykset noilla kaiken muun onnistuessa ja natsatessa on siihen tavoitteeseen,
eli b230ft:n vakiotehoihin.
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #222 : 05.01.2012, 22:38:15 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Pitäis saaha yks museointiprojekti pysymään tien päällä
sen aikaa kun matching numbers-kone on kunnostuksen alla..
.. Voi vaan venähtää sen koneen valmistuminen..  V:>

E: Lähettivät muuten sitten yhden ylimääräisen spesiaalikansipahvin,
eli yhden voin käräyttää, vai miten se oli  ;D

Moottorinohjauskin pitäis tulla vielä tässä kuussa mulle..  :P

Kyl on hyvää tavaraa ... ;)
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #223 : 05.01.2012, 22:40:00 »
Kyl on hyvää tavaraa ... ;)

Joo mistä lienee noi jousetki peräsi, ei mulle tollasia pitäny tulla ekaks..  :idiot2:

Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #224 : 05.01.2012, 22:47:27 »
Tilasit puukon KG:lta?

Minkä kokoiset venttiilit 46/38,5 ?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

 

RallyBaron  Samppasport