Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536929 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #45 : 25.01.2011, 22:15:25 »
Eiköhän noita "isovena" kansiakin ollut erikorkuisia , mutta palotila muistaakseni n 50 ml

Mistä sä olet noita eri steg:ejä katellu ? KG:ltä ?
Kopioi tänne mitä haluat tietää , en ainakaan jaksa/osaakkaan  kaikkia suomentaa   :P

Esim tuolla kun on Notes niin sielä että stage 2, stage 3 jne.

Jos vaikka Stage 2, Stage 3 ja stage 4 sais tietoon ni varmaan riittäis..

http://www.turbobricks.org/resources.php?content=camspec
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #46 : 26.01.2011, 08:27:27 »
Steg 2 kansi = 44/37 venttiilit , avarretut imu- ja pakokanavat , muotoiltu palotila nakutuksen  :nohnoh estämiseksi .
suositellut kaasuttimet 36/36 DCD tai 2x45 tuplat . Nokka vaihtoehtoja D,K,F,R TAI KG10/17/19 . Riittää n 170 hv
Steg 3 ja 4 kansi 46/38,5 venttiilit , avarretut imu- ja pakokanavat , tupla venajouset teräs jousilautasilla .
Suositellut kaasuttimet 2x45 tai 2x48 tuplat . Nokka-akseliksi KG5/6/19 , MR3 ,R jne
steg 4 kannessa kiillotetut venttiilit
Steg 3 riittää n 185 hv ja steg 4 n 200 hv  :o
Näistä en mitään ymmärrä , ja käännöksestä en ota vastuuta  ;)
Tiedot täältä http://www.kgtrimning.com/KGTRIMNING162005web.pdf
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #47 : 26.01.2011, 09:07:09 »
Steg 2 kansi = 44/37 venttiilit , avarretut imu- ja pakokanavat , muotoiltu palotila nakutuksen  :nohnoh estämiseksi .
suositellut kaasuttimet 36/36 DCD tai 2x45 tuplat . Nokka vaihtoehtoja D,K,F,R TAI KG10/17/19 . Riittää n 170 hv
Steg 3 ja 4 kansi 46/38,5 venttiilit , avarretut imu- ja pakokanavat , tupla venajouset teräs jousilautasilla .
Suositellut kaasuttimet 2x45 tai 2x48 tuplat . Nokka-akseliksi KG5/6/19 , MR3 ,R jne
steg 4 kannessa kiillotetut venttiilit
Steg 3 riittää n 185 hv ja steg 4 n 200 hv  :o
Näistä en mitään ymmärrä , ja käännöksestä en ota vastuuta  ;)
Tiedot täältä http://www.kgtrimning.com/KGTRIMNING162005web.pdf

Kiitos.. Tää riittää tarpeeks hyvin.. :P Pystyyko muuten noita kanavia muotoilla ite millään?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #48 : 26.01.2011, 09:36:50 »
Tuossa laskin juuri puristussuhteen.. Tuli 9,25:1 joka on luultavasti aika lähelle oikeaa, kun en ole varma männän montusta paljonko se tekee.. Mutta iskutilavuudeks tuli vain 62,47 cc eli ei voi pitää paikkaansa edes 1 sylinteriä kohden  ???

Tällä siis laskin..

http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #49 : 26.01.2011, 09:58:14 »
Tuossa laskin juuri puristussuhteen.. Tuli 9,25:1 joka on luultavasti aika lähelle oikeaa, kun en ole varma männän montusta paljonko se tekee.. Mutta iskutilavuudeks tuli vain 62,47 cc eli ei voi pitää paikkaansa edes 1 sylinteriä kohden  ???

Tällä siis laskin..

http://www.kolumbus.fi/badluck/puristussuhde.htm

Jos on normaali männät ,ei ole monttua . Toi "iskutilavuus" on varmaan kokonais palotila  ???
Mikä kansipahvi siellä on , ja mitä laitoit arvoksi yli tai ali dekin ?
Pystyy kanavia muokkaamaan itsekin , mutta valurauta on aika v-mäinen avarrettava , pölyää tosi paljon  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 26.01.2011, 10:00:10 kirjoittanut hyvoneju »
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #50 : 26.01.2011, 10:12:08 »
Pikku vingulla niitä kanavia avarretaan. Laitoin kannen ylösalaisin vaakatasoon ja lorautin 'huumeruiskulla' bensaa palotilaan = 46ml + b19 monttumäntä (2,2ml) + kansipahvi 0,8 mm (kannesta laskettu 2,5mm) mäntä 0,1mm yli dekin laskurilla puristussuhde n11


Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #51 : 26.01.2011, 11:13:05 »
Pikku vingulla niitä kanavia avarretaan. Laitoin kannen ylösalaisin vaakatasoon ja lorautin 'huumeruiskulla' bensaa palotilaan = 46ml + b19 monttumäntä (2,2ml) + kansipahvi 0,8 mm (kannesta laskettu 2,5mm)

No ei se mun muistikuva 50 ml vakikannessa kovin paljoa taida olla mettässä  :-[
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #52 : 26.01.2011, 12:52:17 »
Jos on normaali männät ,ei ole monttua . Toi "iskutilavuus" on varmaan kokonais palotila  ???
Mikä kansipahvi siellä on , ja mitä laitoit arvoksi yli tai ali dekin ?
Pystyy kanavia muokkaamaan itsekin , mutta valurauta on aika v-mäinen avarrettava , pölyää tosi paljon  :buck2:

Ei ole normaalit männät.. Tai ainakin niissä on monttu.. 92,975 mm männät, iskua 86 mm, oliskohan se 1,2mm kansipahvi ??? Ainakin se ohuempi mitä noihin saa 2 vaihtoehdosta, paksumpi on 2mm.. Tais olla 0,1 yli dekin mitä laitoin tohon..

Tos viel kuva männistä.. (älä kysy tuosta yhestä männästä :D)

Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #53 : 26.01.2011, 12:55:40 »
Pikku vingulla niitä kanavia avarretaan. Laitoin kannen ylösalaisin vaakatasoon ja lorautin 'huumeruiskulla' bensaa palotilaan = 46ml + b19 monttumäntä (2,2ml) + kansipahvi 0,8 mm (kannesta laskettu 2,5mm) mäntä 0,1mm yli dekin laskurilla puristussuhde n11

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Lähteekös valuraudasta helposti tavaraa irti? Minkähän kokoset kanavat viittis noille tehdä ku venttiilit on 44/ 35?37?.. Tietenkin silleen ettei tule porrasta sarjan ja kannen väliin..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa kilikali

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 265
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #54 : 26.01.2011, 21:52:18 »
Valurautahan on aika pehmeää ja kun terä on vielä hyvä niin kyllä siitä helposti saa lähtemään. Itse otin imupuolelta vain vähän pois, mutta pakopuolelta useita millejä; pakokanava noissa ahdistaa. Venttiilien seetin reunoihin ei tarvi jättää juuri mitään tavaraa, ehkä puoli milliä ja siitä sitten kanavaa muotoillen koko matkan tavaraa pois. Pakopuolelta sitten reilusti venttiilin ohjurin kohdalta pois ja ohjurikaan ei tarvi tulla sinne kanavaan ollenkaan ja ulostuloltaan kanava ylhäältä leveämmäksi ja ylemmäksi. Alapuolelta ei tarvi vinguttaa kuin venttiilin seetin läheltä. Sitten sovitus imu/pakosrj tiivisteelle ja reijät vingulla siitäkin kohdilleen. sen jälkeen tiivisteen avulla varmistaa imusarjan reijät ja pakosarjan reijät kohdilleen työstämällä nekin ettei jää paljetta. Venttiileihin hyvä tehdä myös 30 ast lisäviisteet seetiviisteiden viereen. = Kotivirittäjän ohjeet ;D


Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #55 : 26.01.2011, 23:39:22 »
Valurautahan on aika pehmeää ja kun terä on vielä hyvä niin kyllä siitä helposti saa lähtemään. Itse otin imupuolelta vain vähän pois, mutta pakopuolelta useita millejä; pakokanava noissa ahdistaa. Venttiilien seetin reunoihin ei tarvi jättää juuri mitään tavaraa, ehkä puoli milliä ja siitä sitten kanavaa muotoillen koko matkan tavaraa pois. Pakopuolelta sitten reilusti venttiilin ohjurin kohdalta pois ja ohjurikaan ei tarvi tulla sinne kanavaan ollenkaan ja ulostuloltaan kanava ylhäältä leveämmäksi ja ylemmäksi. Alapuolelta ei tarvi vinguttaa kuin venttiilin seetin läheltä. Sitten sovitus imu/pakosrj tiivisteelle ja reijät vingulla siitäkin kohdilleen. sen jälkeen tiivisteen avulla varmistaa imusarjan reijät ja pakosarjan reijät kohdilleen työstämällä nekin ettei jää paljetta. Venttiileihin hyvä tehdä myös 30 ast lisäviisteet seetiviisteiden viereen. = Kotivirittäjän ohjeet ;D

[img]http://kuvablogi.com/nayta/prev/img2386139.jpg[/img

Millähän noiset lisäviisteet saa tehtyä? :P Ei ihan smirgelillä viittis ;D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #56 : 27.01.2011, 00:00:45 »
koneistamolla  :'(
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa _Simppa_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 45
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #57 : 06.02.2011, 11:31:30 »
osaisko joku sanoa että huomaanko ton kärjettömän sytytyksen vaikutusta verrattuna kärjelliseen? siis lähinnä tehojen puolesta?

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #58 : 22.02.2011, 21:58:49 »
Kysynyt tätä varmaan museon puolella.. Mutta paljonko sanotte tehoarvioksi seuraavalle kokoonpanolle..

lohko b20 92,975 ylikoko 82mm iskua
"isoventtiilikansi" 44/35 venttiilit
puristussuhde 9,9:1
45 tupla vaakaimu weberit 36 kurkuilla
joku peltisarja ja 60mm putki
r- tai vastaava nokka
vakio / 6kg vauhtipyörä

koneen jatkeena sitten m46 loota amazonin kytkinasetelmalla ja 700-sarjan 215mm kytkinlevyllä jos sillä on merkitystä..

Ja sitten vielä että mihinkä kaikkeen vaikuttaa jos esim laittaa -4kg vauhtipyörän? Kyllähän se kierroksia ottaa herkemmin, mutta mitäs tarkalleen se vaikuttelee? Ei viitti lainata tän takia mitään kirjaa kirjastosta kun täällä on ihmisiä jotka tietää.. ::)

Kiitän jo etukäteen jos joku jaksaisi vastailla. :D
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Huikkoster

  • VRCF Ry jäsen 2023
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5751
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #59 : 22.02.2011, 22:04:43 »
Kysynyt tätä varmaan museon puolella.. Mutta paljonko sanotte tehoarvioksi seuraavalle kokoonpanolle..

lohko b20 92,975 ylikoko 82mm iskua
"isoventtiilikansi" 44/35 venttiilit
puristussuhde 9,9:1
45 tupla vaakaimu weberit 36 kurkuilla
joku peltisarja ja 60mm putki
r- tai vastaava nokka
vakio / 6kg vauhtipyörä

koneen jatkeena sitten m46 loota amazonin kytkinasetelmalla ja 700-sarjan 215mm kytkinlevyllä jos sillä on merkitystä..

Ja sitten vielä että mihinkä kaikkeen vaikuttaa jos esim laittaa -4kg vauhtipyörän? Kyllähän se kierroksia ottaa herkemmin, mutta mitäs tarkalleen se vaikuttelee? Ei viitti lainata tän takia mitään kirjaa kirjastosta kun täällä on ihmisiä jotka tietää.. ::)

Kiitän jo etukäteen jos joku jaksaisi vastailla. :D
Tehot alkaa varmasti 1xx.

Kevyt vauhtipyörä ja jyrkkä nokka aiheuttaa sen että jos yrität lähteä liikkelle alle 2000-3000rpm niin sammuu. Alakierrosten käytettävyys huononee mutta ohituskaistalla on ihan eri murina :).
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

 

Carcom Oy  Ateho