RallyBaron  Samppasport

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536922 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #420 : 24.03.2013, 15:33:12 »
On varmasti tiedossa , kysy tuolta http://www.timosmotor.com/ , voivat tietää vaikka herra ei enää
itse pystykkään kertomaan .                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                               
Ei kannata tuolta kysyä mitään noin vaikeaa. Itsellä oli asennuksessa Timo 840 nokka jossa oli mukana hieno"cam card" jossa kerrottiin kaikkia arvoja esim.nostoja kolmen desimaalin tarkkuudella. Ongelma vaan oli että arvot täyttä puppua=Inlet lift at TDC 2.752 mm sekä Inlet opens 91.21 BBTC. Puolen tusinaa sähköpostia ei tuonut vastausta seuraava vaihe oli saman verran puheluita pienen kielimuurin kanssa-tuloksena Jimmyltä sieltä päästä yhteenveto ettei ymmärrä mikä sun ongelma on. Ei pystynyt kertomaan miksi yläkuolokohdassa imu on 2.752 auki vaikka alkaakin aukeamaan 91.21 astetta ennen alakuolokohtaa heidän hienon cam cardin mukaan. Ei auttanut vaikka yritin rautalangasta vääntää että Volvon A-nokkakin avaa imua kovasti ennen yläkuolokohtaa.Valitettavasti taisi mennä tietotaito mullan alle siitä yrityksestä.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #421 : 24.03.2013, 16:03:49 »
Timolta jos saa Matin langan päähän voi tulla tarkempia neuvoja...
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa hyvoneju

  • Ex ahdistaja
  • Valvoja
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1143
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #422 : 30.03.2013, 20:11:09 »
Mää aattelin jotain reilusti isompaa ku 2453cc  :juhau:

Btw: Onko kukaan kokeillut vinokoneeseen tarjolla olevia pitkäiskuakseleita tappikoneeseen?
Mitenkä mahtuu pyörimään iso ( taka-ajatuksena saisiko sellaisesta tehtyä ettei
tarvitsisi hitsata akselia). Voi laittaa vaikka yv jossei tänne halua kirjoittaa  :)


No mulla on tossa vinokoneeseen tehty Datsun akseli , joka on nyt sovitettu tappikoneeseen  :idiot2:
Eli 2453 cc 90,2 mm männällä  ???
Ja näillä pähkäilyllä mitä mä olen tehnyt , paljon pidemmällä iskulla , kuin tuo 96 mm , ei kampura
ihan heittämällä B20 koneessa pyöri  :-[
Recycle Racing # 04
1970 Amazon Eight Valve Only ! Member of B20 +600 KW club
2010 V70 2.4D
Ex:2012 V60 D3  Ex: 2007 S80 2.4D

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7967
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #423 : 30.03.2013, 20:34:34 »
Ja näillä pähkäilyllä mitä mä olen tehnyt , paljon pidemmällä iskulla , kuin tuo 96 mm , ei kampura
ihan heittämällä B20 koneessa pyöri  :-[

Saa kyllä olla tosiaan todella pienellä säteellä olevat vastapainot ja todelliset linnunluu kiertokanget jos iskua haluaa lisää.

« Viimeksi muokattu: 30.03.2013, 20:47:18 kirjoittanut JuHaU »

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #424 : 13.04.2013, 10:15:27 »
Kannattaako b20 kanteen heittää täyspronssiset imu- ja pako-ohjurit ? Ipd:ltä saisi noita nyt reilu 4e/kpl.  Vai onko parempi laitattaa k-linerit vanhoihin ohjureihin ?  Kannessa on tuplajousitus, jos sillä tiedolla on vaikutusta.

Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #425 : 14.04.2013, 18:28:59 »
Mites tämmösen koneen kanssa: B20, nokka D tai K, laskettu kansi, Weber 32/36. Kannattaako tuohon hommata vielä teräsjakopää, vai onko turvallista ajaa normaalilla?

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #426 : 14.04.2013, 21:58:35 »
kyllähän se omakin kestää todella hyvin, eli on turvallista ajaa vaikka on vakio jakopää.

Poissa Nahkahansikas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #427 : 18.04.2013, 01:31:33 »
Kilpuriin hankittu flektiä ohjaamaan US Partsista Hayden 3647 ohjausboksi,säädettävä lämpötila ja tunnistin asennetaan jäähdytinripojen väliin eli ei tarvitse tehdä nestepuoleen ylimääräisiä liitoksia.Ei vielä käyttökokemusta kun odottaa pöydällä asentamista....

Joko asennettu? Toimiiko?

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #428 : 27.04.2013, 00:11:57 »
Asennettu on 3 rallia takana toimii täydellisesti.Hyvää tässä mallissa on että on säädettävä eli tunnistimen paikka voi vaihdella ja toiminta pysyy samana kun vaan kerran säätää kohdalleen.Itse tein säädön auton käydessä paikallaan ja kun lämpö alkoi lähestyä 90 astetta nin ruuvia kääntäën hitaasti niin että flekti alkoi pyöriä.Tämän jälkeen ei ole tarvinut koskea.EI sit kannata työntää sitä tunnistinta jäähdytysripojen välistä......lohdutuksena jäähdytinkorjaaja kyllä sanoi että et ole eka....
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa Nahkahansikas

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 16
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #429 : 27.04.2013, 11:19:53 »
Jees, hain itse keskiviikkona tuon US-partsista. Hyllystä löytyi hintaan 45,5e.

Mille korkeudelle asensit anturin?

Onko sulla anturin lisäksi vielä pakkokytkin kabiinissa? Itelläni tällähetkellä pelkästään napin takana.

"onks kuvii?"

Kiitti  -H-

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #430 : 27.04.2013, 21:08:48 »
Tunnistimen paikka löytyi alavesiletkun ja jäähdyttimen välistä,vähän vaikea selittää mutta kun alavesiletkua ei painanut aivan pohjaan saakka jäähdyttimen runkoon vaan vähän vajaaksi niin jäi juuri sopiva väli työntää se tunnistin ylhäältä alaspäin.Jäi siihen tosi tukevasti kun yksi sivu siitä tunnistimesta tuli jäähdyttimen pystykanttia vasten.On lisäksi myös katkaisin sisällä,tulee usein pidettyä lähtöviivalla ennen erikoiskoetta flekti päällä niin jäähdyttimessä viileät vedet valmiiksi sisällä kun termari(72 astetta)aukeaa.
Muutenkin tuo tappikoneen rakenne tuppaa lämmittämään kaasareita. Täytyy katsoa onko kuvaa siihen flektiin liittyen.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #431 : 28.04.2013, 12:51:25 »
Onkos muuten vinokoneessa jäykemmät venttiilijouset kun pystykoneessa? Mulla kun on tohon amazonin kanteen laitettu vinokoneen jouset..



Tuo kiinnostais vielä kun ei ole vastausta tullut..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #432 : 02.05.2013, 22:07:27 »
Tunnistimen paikka löytyi alavesiletkun ja jäähdyttimen välistä,vähän vaikea selittää mutta kun alavesiletkua ei painanut aivan pohjaan saakka jäähdyttimen runkoon vaan vähän vajaaksi niin jäi juuri sopiva väli työntää se tunnistin ylhäältä alaspäin.Jäi siihen tosi tukevasti kun yksi sivu siitä tunnistimesta tuli jäähdyttimen pystykanttia vasten.On lisäksi myös katkaisin sisällä,tulee usein pidettyä lähtöviivalla ennen erikoiskoetta flekti päällä niin jäähdyttimessä viileät vedet valmiiksi sisällä kun termari(72 astetta)aukeaa.
Muutenkin tuo tappikoneen rakenne tuppaa lämmittämään kaasareita. Täytyy katsoa onko kuvaa siihen flektiin liittyen.

Oisko pistää kuvia tosta anturin asennuksesta..?

Poissa Ralli B 20

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 71
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #433 : 05.05.2013, 20:05:11 »
Täytyy muistaa ottaa kuva kun ei juuri siitä kohtaa löytynyt koneelta.
Aika erikoista on jos joku hullu laittaa moottoriin nokka ja kampiakselin pyörimään samaan suuntaan!

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #434 : 05.05.2013, 21:40:12 »
Mikä mahtaa olla kipuraja ton isoventtiili kannen madallukselle? Kestääkö vetää 83mm korkeuteen ilman pelkoa kannen heikkenemisestä? Millä korkeudella pitäisi vaihtaa lyhyemmät tönärit? Nokkana KG19.

Nyt jää puristukset 84.8 korkeudella liian pieneksi, enkä rupea enää lohkoa irrottaan ja purkaan, että ottais dekistä pois. Siks tuota kipurajaa kyselen...

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy