Samppasport  Futurez

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536810 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #435 : 05.05.2013, 23:23:32 »
Täällä on ainakin B30E:n kansi pelannut josta höylätty 2 mm.
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #436 : 05.05.2013, 23:44:54 »
Täällä on ainakin B30E:n kansi pelannut josta höylätty 2 mm.

Onko se alunperin ton 84.9mm? Eli nyt n. 83mm? Mitä muuta koneelle on tehty?

Poissa TD Power

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Mutu, mutumpi, öljykeskustelu
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #437 : 05.05.2013, 23:51:05 »
Ainiin, B30E:ssä taisi olla aavistuksen paksumpi kansi kuin B20E:ssä, puristukset kun ovat hiukan matalammat (10 vs 10,5), mutta aika lähelle se tuota 84.9 milliä kai oli alunperin. Yhdessä aikaisemmassa topikissa lisää kokoonpanosta:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=30574.msg555802#msg555802
Volvo 164 Turbo -74
Volvo 760 Turbo -89
Volvo S80 D5 -05

Poissa jukka300

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 137
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #438 : 07.05.2013, 23:00:15 »
olisi yksi kysymys,

mahtaisiko tappikoneeseen sopia b19,b21,23 tai b200 tai 230 öljypumppu. hieman ovat erillaisia "jalka on vain pitempi" ja sitten vielä että käykö b19,b21 tai b23 kampi b20 lohkoon jos laittaa rattaan kampeen??

kiitoksia jo etukäteen.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #439 : 10.05.2013, 15:16:07 »
Mikähän nokka mulla on koneessa? Nostoa nokalta 8mm ja takapäässä stanssattu 878.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #440 : 11.05.2013, 00:00:19 »
Onko volvon omat virinokat kuten R, merkitty niin että jakopäässä tulee pisteet kohdakkain? Luulisi ainakin olevan..?
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #441 : 11.05.2013, 00:02:23 »
Onko volvon omat virinokat kuten R, merkitty niin että jakopäässä tulee pisteet kohdakkain? Luulisi ainakin olevan..?

Kyllä. Omiin merkkeihin menee.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #442 : 11.05.2013, 09:01:52 »
Voi mitata tai olettaa. Miksi yrittää oikaista noin pienessä asiassa?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #443 : 15.05.2013, 23:13:42 »
Mikä mahtaa olla kipuraja ton isoventtiili kannen madallukselle? Kestääkö vetää 83mm korkeuteen ilman pelkoa kannen heikkenemisestä? Millä korkeudella pitäisi vaihtaa lyhyemmät tönärit? Nokkana KG19.

Nyt jää puristukset 84.8 korkeudella liian pieneksi, enkä rupea enää lohkoa irrottaan ja purkaan, että ottais dekistä pois. Siks tuota kipurajaa kyselen...

Kestänyt jo parisataa kilsaa 83mm korkeudella. B30 tönärit teki gutaa.

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #444 : 24.05.2013, 23:56:29 »
Kaikenlaiset kokemukset KG19 nokasta tervetulleita  -H-

Itse itselleen vastaa hän: Aika kuollut alle 3400rpm mutta niillä nurkilla ottaa piikin ja sysää oikein kivasti. Silti 5. vaihteella 60, 80 ja 100km/h marssivauhdit taittuu ihan hyvin ilman suurempia röpellyksiä eikä ylämäkeen pieni kaasunlisäyskään tuota vaikeuksia. Mutta kuten totesin meno alkaa vasta 3400rpm.

Tiedä ketä kiinnostaa mutta lisää infoo ainaki...

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #445 : 01.06.2013, 18:16:43 »
Paljonkos teillä on ollut yleensä öljynpaine näissä kireissä vapari B20:ssä?
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa sopanja

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 225
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #446 : 02.06.2013, 08:13:40 »
Taitaa olla 2-3 kiloa kuumana tyhjäkäynnillä mun koneessa. Kierroksilla menee jossain 4 kilon tuntumassa.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #447 : 06.06.2013, 00:36:18 »
kyllä taisi niin käydä, että joku laakeri on moottorissa ottanut itseensä, kolinaa pitää. Taidanpa uusia lähes kaikki , kun nyt kone pois täytyy ottaa. Minkäslaisia ohjeita annatte tällaiseen projektiin? aikomus on uusia laakerit, männänrenkaat, hoonata pytyt ja uusia alakerran tiivarit.täytyy myös vilkaista öljypumpun kunto
Volvo Amazon Favorit 67

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #448 : 06.06.2013, 07:41:59 »
kyllä taisi niin käydä, että joku laakeri on moottorissa ottanut itseensä, kolinaa pitää. Taidanpa uusia lähes kaikki , kun nyt kone pois täytyy ottaa. Minkäslaisia ohjeita annatte tällaiseen projektiin? aikomus on uusia laakerit, männänrenkaat, hoonata pytyt ja uusia alakerran tiivarit.täytyy myös vilkaista öljypumpun kunto


Eipähän siinä mitään ihmeellistä, jos on joskus aiksemmin moottorien kans pelannu. Kampi tarkistaa, ettei ole jälkiä. Mahdollisesti joutu hiotuttamaan alikokoon, jos on jälkiä.ja kiertokangen alasilmien tarkastus.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa JVeij

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 200
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #449 : 26.06.2013, 05:49:59 »
no niin. olen nyt pienen ajan sisään joutunut avaamaan aman kantta useaan kertaan. eka kansiremppa jonka jälkeen alkoi tuo kolina. kolinan syy oli pieni prikka joka oli päässyt nelospytyn päälle. kansi oli jälleen auki ja kansi työstettiin uusiksi samalla vaivalla. uusi kansi paikalleen ja autohan kävi hienosti. valitettavasti yksi pultti katkesi jälkikiristyksessä ja kansi jälleen pois. pultin jämä pois ja jälleen uusi tiiviste. nyt rempan jälkeen auto ei käynisty millään. heikosti yritti ja ja sammui. mitä olen tehnyt väärin ? onko synkrot mennyt esim sekaisin, kun nuita kaasareita on saanut aina irti repiä? käytässä on siis 45 dellorton tuplat ja kansipahvi on 2 mm
Volvo Amazon Favorit 67

 

RallyBaron  Samppasport