Kulkukoira  Proturbo

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536878 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #585 : 20.12.2013, 13:49:51 »
Onks sulla muotoiltu tosta kannesta palotiloja? Niistähän voisi ottaa terävät reunat pois niinkun edellisen sivun jossakin viestissä luki..
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #586 : 20.12.2013, 20:20:41 »
Viilaa vielä venttiiliseetien takaa noi ahistukset pois ja kiillota pakokanavat niin on ihan hyvä. Weberillä ei sitten kauheesti rekkoja ohitella, eriasia jos tarkoitus on ajaa vaan maitokauppaan ja takaisin ja mun mielestä turhaa laittaa teräsjakopäätä ulisemaan keulille jos tehoja ei ole yli 150hp. Meillä oli käyttiksessä b20 jossa 140hepoa ja fiiberi ratas kesti loppuun saakka.
« Viimeksi muokattu: 20.12.2013, 20:25:15 kirjoittanut Automasentaja »

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #587 : 20.12.2013, 20:59:19 »
Viilaa vielä venttiiliseetien takaa noi ahistukset pois ja kiillota pakokanavat niin on ihan hyvä. Weberillä ei sitten kauheesti rekkoja ohitella, eriasia jos tarkoitus on ajaa vaan maitokauppaan ja takaisin ja mun mielestä turhaa laittaa teräsjakopäätä ulisemaan keulille jos tehoja ei ole yli 150hp. Meillä oli käyttiksessä b20 jossa 140hepoa ja fiiberi ratas kesti loppuun saakka.

Jeps, pitääpä vielä ottaa vielä kanavasta vähän tarkemmin. Minulla on dremeliin semmosia hiekkapaperikärkiä, arvelin semmosella kokeilla kiillotusta. Fiiberiratas oli jo vähän kulahtaneen oloinen ja muutamasta hampaasta lohennut kulmista palat, niin arvelin teräksisen nakata tilalle. Auton myynti ei ole mielessä, joten lisäviritys tulevaisuudessa on todennäköistä, joten sama laittaa teräksinen paikalleen.

Pittääpä tuota palotilojen muokkausta vielä opiskella, saattaa tosin olla että parempi aloittelijana jättää ne rauhaan  :2funny:

Poissa Zebe

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2171
    • Lisää kuvia laitteista instagramista.
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #588 : 20.12.2013, 22:30:58 »
Mielummin laittaa juuri sen teräksisen rattaan tulevaisuutta ajatellen, ei ainakaan itseä haittaa yhtää teräsjakopään "ulina" kun ei tuo kone muutenkaan mikään hiljainen ole.. ;)
Amazon 122Sport 4d '67 2009->, 740GL '91 2018->, PV544 Sport  '64 2017->

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #589 : 21.12.2013, 14:38:49 »
Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee ;). Palotilat kannattaa muotoilla niin mahtuu enemmän tavaraa sylinteriin poltettavaksi ja on tehokkaampi, googlettamalla löytyy kuvia ja juttua siitä miten kannattaa tehdä. Tuosta weberistä vielä sen verran että kesällä kulkee todella laiskasti nakuttaen herkemmin ja nyt kylmällä ilmalla sutii ja kiihtyy yllättävän hyvin vaikka on vaan viilattu B18B kone K nokalla ja ralliputkella. Isännän pyhimyksessä on B20 koneessa 45 tuplat ja viilattu kansi isoilla kanavilla ym. niin se kulkee kesällä hyvin mutta syksyllä kun on kylmää niin se on ihan tuhnu laite. Näin siis meillä, kaasarit on säädöis aika hyvin joten se on varmaan se kuuluisa ilman lämpötila joka vaikuttaa asiaan.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #590 : 22.12.2013, 16:24:40 »
Jokainen tekee niinkuin parhaaksi näkee ;). Palotilat kannattaa muotoilla niin mahtuu enemmän tavaraa sylinteriin poltettavaksi ja on tehokkaampi, googlettamalla löytyy kuvia ja juttua siitä miten kannattaa tehdä. Tuosta weberistä vielä sen verran että kesällä kulkee todella laiskasti nakuttaen herkemmin ja nyt kylmällä ilmalla sutii ja kiihtyy yllättävän hyvin vaikka on vaan viilattu B18B kone K nokalla ja ralliputkella. Isännän pyhimyksessä on B20 koneessa 45 tuplat ja viilattu kansi isoilla kanavilla ym. niin se kulkee kesällä hyvin mutta syksyllä kun on kylmää niin se on ihan tuhnu laite. Näin siis meillä, kaasarit on säädöis aika hyvin joten se on varmaan se kuuluisa ilman lämpötila joka vaikuttaa asiaan.

Joo tuossa enemmänkin virityksiä tehnyt kaveri kävi kattelemassa tuota minun kantta, muuten ihan ok mutta ne palotilan särmät pisti hänellekin ensimmäisenä silmään. Hän tuumaili, että ainakin se terävin kulma ois hyvä saada ainakin vähän tylpämmäksi, semmoseks että ei sormeen tunnu enää terävältä. Dremelin hiekkapaperipäällä sai aika hyvin kiilloteltua kanavat. Venttiilit arvelin ensin itse vaan läpätä, mutta samainen kaveri suositteli jättämään venttiilityöt koneistamon harteille, ja niin arvelin nyt tehdäkin. Samalla jos venttiileihin sen 30 asteen lisäviisteen teettäisi.

Juu tuo Weber oli jo viime kesänä kiinni. Helteellä tosiaan tykkäsi vähän kiihdytellessä nakutella. Kulutus tosin maltillinen, ja kone lähti kuumanakin hyvin käyntiin, toisin kuin vakio strömpällä. Suattaahan se olla että tuplat tulee tähänkin hommattua myöhemmin, jos ensi kesän tuolla Weberillä kuitenkin ajelisi. Nyt on nimittäin volvoon ängetty meikäläisen mittapuulla riittävästi euroja vähäksi aikaa  :D

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #591 : 22.12.2013, 20:19:28 »
Jeah. Onkohan alumiinisille venttiilijousen lautasille pitkää ikää tiedossa vai venyykö ne käytössä? Jouset ja lautaset on kuplan koneesta ja ne jouset ei ole mitenkään erityisen jäykkiä.

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #592 : 13.01.2014, 21:55:51 »
Kannattaako korottaa öljynpainetta laittamalla prikkaa öljypumppuun? Vai onko ihan turhaa hommaa?

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #593 : 07.02.2014, 12:30:57 »
^Olikos tuota kärjetöntä olemassa bolt-on-mallina? B20E-koneessa? Muistanko väärin että jostain Saabista kävisi pienin muutoksin?

Jostain lueskelin että bmw neloskoneen e30 korista otetusta jakajasta saa tehtyä pienin muutoksin kärjettömän.

Oliskos kellään tähän mitään lisättävää?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa skipi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 312
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #594 : 07.02.2014, 21:21:41 »
Jostain lueskelin että bmw neloskoneen e30 korista otetusta jakajasta saa tehtyä pienin muutoksin kärjettömän.

Oliskos kellään tähän mitään lisättävää?

n. 40-50 egee postareineen ( en enää muista tarkkaan) tulee tuolta kärjetön sytty-yksikkö boschin jakajiin. 3kpl jo ite tilannu eri vehkeisiin ja hyvin toimii.

http://www.hot-spark.eu/webshop/

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #595 : 08.02.2014, 18:54:27 »
n. 40-50 egee postareineen ( en enää muista tarkkaan) tulee tuolta kärjetön sytty-yksikkö boschin jakajiin. 3kpl jo ite tilannu eri vehkeisiin ja hyvin toimii.

http://www.hot-spark.eu/webshop/

Sinua tiedustelin YVllä miten homma toimii, ja homma toimii kuulemma erittäin hyvin, näin muillekkin tiedoksi.

Oisko ideaa, jos jonkun kimpan tuolta ottaisi?
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #596 : 08.02.2014, 19:16:52 »
Voisin olla ehkä mukana.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #597 : 08.02.2014, 19:44:22 »
Eli ei oo mitään syytä ostaa tämmöstä näin kallista, kun tuommosen "muutossarjan" saa noinkin edullisesti? Vai onko tuo Skandixin vehje jotenkin erityisen spesiaali, kun on noin hemmetin kalliskin? Tuo skipin kehuma sarja on siis ihan bolt on -kamaa? En ole juuri virranjakajien kanssa ikinä kikkaillut, niin pitää kysästä.

Tallista löytyy -69 aman (B20) jakaja, ja 244:n (B20) jakaja.

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #598 : 08.02.2014, 20:30:23 »
Tuo jakaja jonka linkitit on tehty billet alumiinista ja on täysin elektroninen eli ei mitään muita liikkuvia osia kuin pyörijä ja se akseli. Perusversiossa on useita eri ennakkokäyriä vakiomoottorista virikoneisiin ja esim. E85:lle tehty käyrä. Ja noissa jakajissa on kipinänbalansointi, automaattinen kosketuskulman säätö yms. Tune versiossa voi itse säätää ennakkokäyrät ,rajottajan ja ennakoita voi säätää vaikka ajossa läppäriltä. Nuo muutossarjat on toimivia kunhan jakaja on muuten kunnossa ettei ole klappia akselissa, keskipakosäädin on kunossa ja alipaine säädin toimii.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #599 : 08.02.2014, 21:42:17 »
Tuo Skandixin vehje maksaa itsensä takaisin nopeasti, meinaan että kyläpyörityksessä bensankulutus tippu noin 50% ja tehojakin tuli varmaan saman verran 8) Tosin vanhat kipinävehkeet oli jo ihan finaalissa.

 

Proturbo  Autodiagnoosi