Samppasport  Futurez

Tappikoneen viritys

  • 1467 Vastauksia
  • 536844 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Amanssi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 561
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #645 : 25.09.2014, 22:36:11 »
Miten kansi on helpoiten tunnistettavissa, myyjä puhui isoventtiilikannesta ja ruiskusta kun huonolla ruotsin kielen taidolla yritin latinan kautta ranskaksi kääntää?



Isoventtiilikannessa on noissa ympyröillä merkityillä kohdilla tuollaiset tasaiset kohdat (klikkaamalla kuvaa kuva suurenee). Ruiskun kannessa on suuttimien reiät noilla samaisilla kohdilla. Eli molemmat näistä ovat siis isoventtiilikansia.

"Pikkuventtiilikannessa" ei ole tuollaisia selkeitä tasaisia kohtia valussa.
« Viimeksi muokattu: 25.09.2014, 22:37:58 kirjoittanut Amanssi »

Poissa AAI

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 7
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #646 : 26.09.2014, 21:19:19 »
Ei ollu reikiä, mutta tupla SU kaasari löyty, mihinkähän asti tuolla päästään vai onko nykyseen Strömppään muuta eroa ku kulutuksessa?

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #647 : 02.10.2014, 08:47:39 »
Itsellä ei ole mitään tutkittua tietoa, mutta jossain vaiheessa tätäkin ketjua huhuillaan, että tupla-Su:t olis riittänyt jonnekkin 170 hv. tienoille. Mutta itse sanoisin, että maksimi on kyllä jossain 150 hv. tienoilla ja samoilla linjoilla tuntui olevan useita B20 myllyjä historic:kiin rakentanut koneistaja.

Eli jos tavoitteena on yli 150 hv. suosittelisin jotain toisia kaasuttimia.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #648 : 02.10.2014, 09:00:10 »
Tavoitteena 200+ hp  ;D tosin dhla tuplat vaihtuu ensikesäksi. kyllä niistä SU:ista saa sen 160hp irti kun oikein säätää ja oikeat neulat jne.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2388
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #649 : 02.10.2014, 12:56:46 »
200 hp vaparitappikoneesta? Toivottavasti lompakossa on painetta tarpeeksi, koska lähes kaikki osat menee uusiksi. Vakio-osista kelpaa lohko ja ehkä kiertokanget ja parit tiivisteet.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #650 : 02.10.2014, 13:31:22 »
Lompakko on jo rutistettu tyhjäksi :D Mutta on tuota palikkaakin jo varalla jonkunverran. 92mm lohko tulee, kansi on räyhäräyhä 46/40, madalettu 4.5mm, kanavat isoimmat mitä pystyy. Putkisto uusiksi, tosiaan tuplat tulee, löytyy valmiina 40dhla:t, jos ei riitä niin vaihtuu 45:iin. Sähköistä bensapumppua ja flektiä. Nokka on r, jos ei riitä/ei ole enää kunnossa niin hommaan jonkun uudemman paremman. Kevennetty vp tulee myös. Kyllä noilla pitäisi alkaa jo 200hp raja häämöttää :pomo:

Iskua olisi mukava pidentää, muttei taida enää siihen budjetti riittää. Olen noita palikoita tässä pari vuotta jo haalinutkin, pikkuhiljaa.

Niin ja löytyy kevennetty ja tasapainotettu alakerta. Kone on jo laulanut 9500rpm vanhalla kokoonpanolla su:illa, yhtä nätisti se myös hajosikin sitte... :buck2:
« Viimeksi muokattu: 02.10.2014, 13:33:20 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa J.V

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 270
  • Volvo 142DL -73, 164-73, & 240 GLI -87
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #651 : 02.10.2014, 14:39:12 »
Jos meinaat 200hp rajan rikkoa niin nokka olisi syytä vaihtaa ja epäilen että 40mm kaasarit ei riitä koska 40 runkoon ei kannata laittaa yli 34mm sisäkurkkua koska rungon ja sisäkurkun suhde menee heikoksi...45 runko alkaa olla jo rajoilla tossa 200hp tienoilla ja jos meinataan mennä yli 200hp niin suosittelen 48mm runkoja.
Volvo 142 DL -73
Volvo 164 -73
Volvo 240 GLI -87

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #652 : 02.10.2014, 15:10:57 »
Ruotsin pojat ottanut 48 webereillä sen 230hp. 45 tuplat riittää kyllä helposti. Luulen myös että nuo 40:set on liian pienet noille lukemille, tehot tulisi johonkin 5000-6000 väliin, mitä olen noita pähkäillyt. Mutta kyllä jos näillä pääsee edes 160+ niin olen jo melko varmasti tyytyväinen :)

Tosin harvemmin sitä konetta laulatetaan tonne yli 7000-8000rpm, joten voihan nuo 40:set loppujen lopuksi olla mukavemmatkin, käyttöalue tulee lähemmäksi järkeviä kierroksia, kun kyseessä ei ole kilpa-auto vaan käyttöauto :D kaiken lisäksi aina välillä perheauto  ;D
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa 142

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 305
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #653 : 02.10.2014, 15:37:30 »
200hv vaparitappikone ja käyttöauto ei mahdu samaan lauseeseen...
suomenvolvokerho.com

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #654 : 02.10.2014, 16:59:05 »
Niinhän tuo emäntä sanoo jo nytkin  ;D ei paljon täysveristä kilpa-autoa häpeä amukka. Vaihteet huutaa suoraan sisään, tärinät tulee suoraan sisään, koneen meteli tulee suoraan sisään. Erittäin epämukava ajettava ja raju melu, -joku voisi ajatella :P

Mutta itse tykkään S*

Eikös se ole urheiluauto sillon kun ajaessa tulee hiki ;) Tätä ajaessa tosiaan olet kuin punttisalilla :D
« Viimeksi muokattu: 02.10.2014, 17:00:50 kirjoittanut luchadore »
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa VahuJ

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 493
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #655 : 20.10.2014, 14:27:16 »
Mitenköhän tuollaiseen Amazonin B20A-moottorista mihin on laitettu B20B moottorin tupla-kaasuttimet saisi halvalla vähän lisätehoa ulos?

Eronahan noissa koneissa on lisäksi matalampi kansipahvi ja eri nokka-akselit. Kansipahvin voisin vaihtaa varmuuden vuoksi matalampaan kun ei paljoa maksa kun nykyisen korkeudesta ei ole tietoa ja samalla voisin nokka-akselinkin päivittää.

Mihin asti nuo tupla-su:t vai strömpät mitkä lie ovatkin riittävät? Mikä olisi hyvä nokka-akseli niiden kanssa? Onko noi vapareiden peltipakosarjat ihan huuhaata vai tuleeko tehoa todistetusti lisää?

Toinen vaihto-ehto olis tehdä r-sport turbotus, kaasareita ja t03 ahtimia onkin tarjolla vaikka millä mitalla mutta mistä mahtaisi löytää b20:piin turbopakosarjan? Saako kiinasta vastaavia kuin vinokoneisiin?? Vai jatkaakko alkuperäistä?

Tehotavoite voisi olla vaikka 120-150hv. Budjetti muuteman satasen..
« Viimeksi muokattu: 20.10.2014, 14:29:19 kirjoittanut VahuJ »
R/T 0,221     
60' 2.073      
1/4 13.996    
km/h 154.99

Poissa Kojontti

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1393
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #656 : 20.10.2014, 14:57:13 »
Mitenköhän tuollaiseen Amazonin B20A-moottorista mihin on laitettu B20B moottorin tupla-kaasuttimet saisi halvalla vähän lisätehoa ulos?

Eronahan noissa koneissa on lisäksi matalampi kansipahvi ja eri nokka-akselit. Kansipahvin voisin vaihtaa varmuuden vuoksi matalampaan kun ei paljoa maksa kun nykyisen korkeudesta ei ole tietoa ja samalla voisin nokka-akselinkin päivittää.

Mihin asti nuo tupla-su:t vai strömpät mitkä lie ovatkin riittävät? Mikä olisi hyvä nokka-akseli niiden kanssa? Onko noi vapareiden peltipakosarjat ihan huuhaata vai tuleeko tehoa todistetusti lisää?

Toinen vaihto-ehto olis tehdä r-sport turbotus, kaasareita ja t03 ahtimia onkin tarjolla vaikka millä mitalla mutta mistä mahtaisi löytää b20:piin turbopakosarjan? Saako kiinasta vastaavia kuin vinokoneisiin?? Vai jatkaakko alkuperäistä?

Tehotavoite voisi olla vaikka 120-150hv. Budjetti muuteman satasen..

Noihin tehotavoitteisiin orkkistuplat varmaan riittää jos ne vain ovat hyväkuntoiset. Minusta tuo peltisarja on suunnilleen ensimmäinen tehtävä asia tuolle moottorille... Nokaksi K oli ihan kiva käyttikseen suunnilleen samanlaisessa kokoonpanossa.
V70 D5A AWD -08, S60 2.5Ta -03
142 -71 (wannabe something...)
Purkurivissä 940-91 ,855 Tdi -96, 855 2,5 20v
ex:V70 Classic 2,4D -07, V70-98, 142-69

Poissa Automasentaja

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 424
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #657 : 20.10.2014, 15:07:51 »
Orkkis pakosarja on riittävä noille tehoille jos se on se 4-2-1 mallinen.

Poissa luchadore

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2448
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #658 : 20.10.2014, 16:15:28 »
Itse suosittelen halvan viripaketin, että hommaat peltipakosarjan (4-2-1), Nokaksi K tai R, kumpikin toimii oikein nätisti SU:iden kanssa, SU:ille pitäisi olla vaan se alumiininen imusarja, kanavien kohdistus ja vähän madallettu kansi. Kärjetön sytytys.

Ja hyvin vääntää. SU:t itse riittää 160-170hp tienoille.
Amazon '69
Volvo S40 '98
-Rock'n'Roll-

Poissa Pikku-Matti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 355
  • www.vrcf.fi
Vs: Tappikoneen viritys
« Vastaus #659 : 25.10.2014, 11:06:34 »
B20:n kaasariversiossahan imu- ja pakosarja ovat kiinni toisissaan, mutta kannen kohdalle laippojen välissä on reilut ilmaraot - ilmeisesti ettei lämpöä siirtyisi tolkuttomasti pakopuolelta imupuolelle.

Miten olette toimineet peltisarjojen ja Misabin imusarjojen kanssa, oletteko pyrkineet näissäkin järjestämään laippojen väliin hieman tyhjää tilaa?

Tämmöinen tyhmä kysymys ...  :-[
Dont mess with grey bearded men!

 

Carcom Oy  Ateho