"Rallipolttimoilla", eli näillä suurtehopolttimoilla (80W, 100W, 120W) polttaa nopeasti umpion pilalle.
Kaveri vaihtoi linssimallin lähivaloihin 80W polttimot, kun olivat liian himmeät ja linssit yksinkertaisesti mustui. Perinteisemmässä "heijastinkuppi ja rihlattu lasi" -ratkaisussa heijastinpinta ensin tummuu, sitten halkeilee/hilseilee ja lopulta alkaa varisemaan pois. Tämmöisiä on tullut todella paljon vastaan ja usein näistä on löytynyt ne "rallipolttimot" ihan merkkiin katsomatta.
Vakiojohdotuksilla se suurempitehoinen polttimo ei välttämättä edes tuota sen enempää valoa, kuin vakiopolttimo. Tämä ihan sen takia, että lisävalon saamiseksi täytyy langan lämpötilaa (hehkua) ja pinta-alaa (suurtehoissa isompi/paksumpi lanka) nostaa, mitä ei välttämättä vakiojohdot tarjoa. Pahimmassa tapauksessa valoteho jopa laskee ja johdotukset alkavat lämpeämään/sulamaan.
Ihan automerkkiin katsomatta.