1
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: V70 2006 apukuskin puolen ovisähköt
« Uusin viesti kirjoittanut jjjupiter tänään kello 18:24:32 »Apukuskin oven katkaisijaboxi vaihdettu, ei silti toimi keskuslukko, ikkuna eikä peili.
2014 tai uudempi V70 hakusessa.Riippuu pitkälti siitä, mitä olet hakemassa, kuinka pidät autoa ja kauanko ajattelit pitää autoa. Noissa VEA-moottoreissa on tuota öljynsyöntiongelmaa ollut yllättävänkin pienillä kilometreillä, kiitos EGR:n. Mutta jos kiikarissa olisi hypoteettisesti esimerkiksi 180 000km ajettu VEA-moottorilla oleva V70, jonka edellinen omistaja on ohjelmoinut EGR:n pois, ajanut pidempää siivua ja huoltoväli on pidetty vaikkapa siinä 15-20tkm tuntumassa, niin tuollaisen itse ainakin uskaltaisin ostaa ilman suurempia huolia ja hyvää huolenpitoa jatkamalla tuossa olisi autoa vielä pitkäksi aikaa. VEA:n yhteydessä oleva 8-lovinen vaihteisto on myös huomattavasti modernimpi ja mukavampi matkakumppani kuin vanhempi 6-lovinen. Kylmä fakta kyllä taitaa olla se, että 5-sylinterinen on luotettavampi kone ja sietää ei-niin-tarkkaa huolenpitoa paremmin, mutta ei tuo VEA huono ole, jos siitä on pidetty huolta.
D4 etuvetoisia näyttää olevan paljon tarjolla ja myös nelivetoisia. D5 koneisia aika vähän. Mittalukemat näissä 180-280tkm välillä.
Onko merkittävää eroa moottorin luotettavuudessa D4 etuveto 4syl, vs D4 neliveto 5syl.
Etuvedon pienempi kulutus houkuttaisi, mutta mitenkä on kestävyyden laita? Toisaalta olisihan neliveto hieno
Juu vaikuttaa täysin samalta mikä Mulla oli. Onkos mitää muuta tehty pumpulle kuin 12mm np? Itellä oli nokka levy kans 3.1 ja sit se 2.8 vai 2.6 kö se nyt on. Nii kummallakin sama homma et loppuu veto ylhäällä, jotenkin kai liittyy k-mittaan. Päätin etten jaksa miettiä joten laitoin vakio nokka levyn ja tein parit viilaukset pumppuun nii nyt ahtaa noin 2.7-3bar hx35, ja siihen nyt tyytynyt kun ei intin aikana ole aikaa ruuvata. Kerro ihmeessä onko pumppu hommat jo kunnossa tai mihin olet päätynyt
Aika raskas prosessi tuo tikulta autoon lataaminen.
Itselle asensin pari kk. sitten. kun oli pidempi reissu. Riihimäellä aloitin ja Mikkelissä oli valmista.