Proturbo  Autodiagnoosi

Pakettiautot, isot ja pienet

  • 38 Vastauksia
  • 10140 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mustalaatikko

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6021
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #30 : 20.12.2021, 20:47:46 »
Juu mulla Hiacessa d4d vm. 06 ei ole ollut vielä 230tkm kohdalal muuta kuin yksi hajonnut abs-anturi ja loppuun kulunut lohkolämmityksen vastus. Kori noissa kyllä tarvii hoivaa pikkuhiljaa, mut ainakaan ei ole muoveilla sitä peitetty. Äänieristystä olen saanut parannettua itse, ilman sitä on kyllä kova melu. Henkilöautolla ajamiselta ei kyllä sillä tunnu.
v70 D5 -03 AT (käyttis), Toyota Hiace D4D 65kw -06, V70 2.5 10v -98, 855 2.5 10v -94 (ex), Renault Clio RN1.2 -95 (ex)

Poissa Dimefield

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 360
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #31 : 22.12.2021, 00:52:22 »
Volvon tekniikalla saat ostettua pakettiauton vaikka heti

Minua ei niin paljon kiinnosta että kenen tekniikka autossa on kunhan on Volvon turvallisuus.
Volvo V40 T2-A 2019
Volvo V40 T2-A 2020

Poissa TOK

  • Hallituksen jäsen - Rahastonhoitaja - Prinssi Rohkea
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8956
  • Kartanoita kartano täynnä
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #32 : 22.12.2021, 11:14:31 »
Volvon tekniikalla saat ostettua pakettiauton vaikka heti
https://levc.com/electric-van/vn5-facts/
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Taikka sitten henkilömalli samalla tekniikalla
https://levc.com/tx-shuttle/overview/
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Hmm, ainakin Ruotsissa ilmeisesti jälleenmyyntiä eli kaiketi saa eurooppalaisena versionakin, jossei sitten postiautoiksi mene...

Poissa mheguli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 364
  • www.vrcf.fi
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #33 : 23.12.2021, 09:24:50 »
Paras hinta laatusuhde on ranskalaisissa pakuissa, koska kaikki "tietää" että ne on ihan paskoja.

Huonon hinta laatusuhde on hiacessa, ja sen perään heti transportteri ja vito.

3000e ei saa kuin todella väsyneitä porttereita tai hiaceja, kun taas samalla hinnalla saa ihan kohtuukuntoisia traficeja.

Opel Vivaro on 2019 asti sama kuin renault Trafic, sen jälkeen Pösö Expert. Vivaroon pätee siis sama kuin Traficiin (tai Nissan Primastar). Vaihdelaatikko on heikko. 5 pykäläinen jopa vielä heikompi kuin 6 vaihteinen, mutta jos pykälät menee päälle rutistelematta ja se ei pidä rahinaa, niin ei se välittömästi hajoa, kunhan nyt ajaa jotenkin tolkullisesti. Etupää syö paljon halpoja niveliä ja takapää jarruja. Siinä nuo huonot. Hyvää on kopan ruostesuojaus. 2l moottori on paras, 2,5l heikoin, 1,9l epämiellyttävin. 2,5l jakopää on melko kallis rempata koska todella ahdas, joten jos tuon hankkii, niin kannattaa tarkistaa sen jakopään tilanne. 1,9l ei kuulemma ole niin piha, 2l ketjulla. Pitkä on todella hyvä ajaa, mutta ei käänny.

Joo, pitkälti samoilla linjoilla. Näitten remonttiystävällisyydestä ei ole oikein käsitystä, sen takia en tohtinut suositella. Ohjaamossa on ranskalaisia erikoisuuksia, kuten penkinlämmittimen katkaisijan sijoitus, mutta ei mitään, mihin ei pystyisi sopeutumaan.

Kaikkia mainittuja koneita olen ajanut, ja 1,9 on järkyttävän laiska. Ruostesuojaus on näissä tosiaan pakettiautomaailman parhaimmistoa omien havaintojen mukaan. 2,0 on käyttöominaisuuksiltaan hyvä kone.

Firman Traficiin, joka on 2,0 on vaihdettu mm. ilmastoinnin lauhdutinkenno hapertumisen takia, mutta muuten ei mitään yllättäviä remontteja. Ja pitkä malli on todella kankea, kuten Jule kirjoitti.

Huhu kertoo, että takapyöränlaakerit ovat myös noissa ranskattarissa heikot. Kuulemma samat kuin Lagunassa tmv.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #34 : 23.12.2021, 12:51:19 »
Huhu kertoo, että takapyöränlaakerit ovat myös noissa ranskattarissa heikot. Kuulemma samat kuin Lagunassa tmv.

Ne ovat heikot, mutta koska tuo syö takajarruja muutenkin, niin ne takapyörän laakerit vaihtuvat takajarrulevyn kanssa aina ~120tkm välein joka tapauksessa..

Tuo takajarrujen heikkous on jossainmäärin kyllä mysteeri, koska muistaakseni T4 portterissa on samat takajarrut.. Ehkä se vaan käyttää niitä paljon agressiivisemmin ja eivät siksi kestä. Etujarrut menee 200tkm..
« Viimeksi muokattu: 23.12.2021, 13:04:43 kirjoittanut Jule »

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #35 : 23.12.2021, 14:56:36 »
Hintalaatu ehkä tällä hetkellä paras w639 vitossa. Niitä tosi läheltä katteltuna v6 cdi ja om646 on aika pomminvarmoja. Vähiten ajetulla on n. 600tkm tällähetkellä.
Yhteen uusittu laturi ja toiseen virtalukko. Jotain pikku juttuja ja kuluvia osia, muttei yhtäkään hitsattu (kiitos ekojen omistajien että pessyt edes joskus ja ehkä metallivärien).

Ducato kyllä menee pienemmällä sopalla kun kummallakaan moottorilla oleva, tosin manuaali ja sitä saa koko aika remontoida jostain.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1873
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #36 : 23.12.2021, 15:32:02 »
Varmaan joku lapinvito voi olla vielä kopaltaankin ok, mutta yleisesti ottaen ne on kyllä aivan toivottoman mätiä.

Hyviä yksilöitä ja huonoja yksilöitä löytyy ihan kaikissa autoissa, ei vanhat pakut siinä mikään poikkeus ole.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #37 : 23.12.2021, 16:35:18 »
Varmaan joku lapinvito voi olla vielä kopaltaankin ok, mutta yleisesti ottaen ne on kyllä aivan toivottoman mätiä.

Hyviä yksilöitä ja huonoja yksilöitä löytyy ihan kaikissa autoissa, ei vanhat pakut siinä mikään poikkeus ole.

Metskuväri ja yksityisilt omistajilta kaikki. Selittää aika pitkälle kuntoa, mädät on mätiä kaikissa. Mutta tosi moni on ehjäkin.
Nämä myös kyllä vähän ennen faceliftiä/faceliftejä, tainnut aika parannus tulla vuosien varrella.

Joka paikassa huonoilla renkailla sellasella ykspyöräisellä on kiinni kylläkin.

Ruoste oli w638 todella iso ongelma, ei enään noissa w639, vähemmän melkeen kuin muissa.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa tj86430

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 243
Vs: Pakettiautot, isot ja pienet
« Vastaus #38 : 23.12.2021, 18:14:48 »
Ruoste oli w638 todella iso ongelma, ei enään noissa w639, vähemmän melkeen kuin muissa.
Kyllähän W639 vähemmän ruosteherkkä on kuin W638, mutta kyllä nekin silti ihan kiitettävän hyvin ruostuu.

 

Samppasport  Futurez