Tuli eteen pieni vastoinkäyminen kaverin projektissa, nimittäin b5234t lohkon putket osoittautuivat yläpäästään sen verran kuluneiksi, että alettiin pohtia jatkotoimenpiteitä.
Kun monesti näkee puhuttavan tuosta D5 lohkon käytöstä viritetyissä bensakoneissa, niin miten paljon lohko oikeasti eroaa?
Mikä on D5 poraus, onko dekkikorkeus sama? Mitkä osat sopii ja mitkä ei? Yhtäkkiä en löytänyt oikein mitään infoa ja ruotsin kieli ei oikein taivu.
Jos kuitenkin käytetään bensan lohkoa, onko väliä onko lohko vaparista vai bensasta?
Männät oli kuitenkin todella hyvät, h-profiilitkanget jo hommattuna ja noilla 81mm männillä kuitenkin kestäisi sylinteriputketkin, mutta onko vaparin lohkossa muita eroja kuin öljynkierto turbolle? Löytyykö öljyruiskut vapareista? Ja onko lohkoissa vuosimallin mukaan eroja?
Tavoitteena vähintään 100hv/sylinteri ja moottori tulee kilpakäyttöön, joten sen pitäisi kestää melko kovaa kuormitusta, välillä pitkänkin matkaa.