KL-varaosat  Race.fi

Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
21
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / S60 lataus pumppaa
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika tänään kello 07:57:19 »
Joo eli alko lataus pumppaamaan ihan tasaisesti. Laturi lataa ei lataa...
Testerillä katoin niin jännitteet käy liian alhaalla ja nousee normaaliin ja taas putoaa.
Tekee varmaan kerran parin sekunnin sisään.
Akkuvalo palaa koko ajan.

Kai se tasasuuntaukseen viittaa vai? Menee arpapeliks ja en tossa parkkiksella saanu säätäjää pois.
On niin pehmeetä ne pikkuruuvit ja vielä ristipääkannalla että nuljaa kun koittaa laturi paikallaan.
Tilaakaan ei oikeen ole kun on se kenkälaatikon kokoinen marellin kotelo siinä vieressä.

Täytynee hakee uus laturi ettei jää vaihto pienestä kiinni kun ei oo varmuutta missä vika.
Vanha laturi on todella vanha.
22
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 Ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut hespa tänään kello 07:18:23 »
Paljonko ruiskutukin päästä mitattuna paine?
23
Pari kesää sitten hajosi omastani kompressori v70 d3 14 .Sanden siinä paikallaan .Lopulta vaihdoin vain poikki palaneen vetokäämin magneettikytkimestä ja laitoin ohuemman shimmiprikan paikalleen.Toistaiseksi toiminut hyvin.Välillä käytettiin paikallaan 2x Nissensin kompressoria mutta se on älyttömän meluisa jota ei kuuntele erkkikään vaikka muuten ei toiminnassa ole valittamista.Nissensin sivuilla on tästä vielä maininta mutta silti niitä vain myydään,en tiedä onko kuinka paljon on eroa eri autoyksilöiden välillä mutta korjausliikkeessäkään tuo ei ollut ensimmäinen tapaus.Nissensin tech bulletin referoi että kyseessä olisi vain 2,4d konetta koskeva ongelma mutta koskee myös 2,0 D5:ttä.Tuo magneettikytkimenkäämi kannattaa tsekata vaikka suoraan 12v syöttämällä tai ohmimittarilla.Käämin tilasin ebaysta n 50eur..hyvin helppo vaihtaa.
24
V50 vm 2011, 1.6D. Eilen irrotin magneettikytkimen etulevyn. Olikin kohtuullisen helppo homma. Mutta, ei tämä etulevy ole ihan samannäköinen kuin esimerkeissä, joissa mm. korjataan tuo välys kolmella nippusiteellä ilman etulevyn irroitusta.. Välys on noin 0.85mm rakotulkin mukaan.
Noh, sisältä löytyi vain yksi prikka, joka oli jo niin ohut kuin mahdollista, joten pistin kaikki takaisin paikalleen sellaisenaan.
Nyt ajattelin tilata uuden magneettikytkimen, siinä on se rulla kanssa. Mutta mitä luulette, pitääkö koko magneettikytkin vaihtaa, vaan olisiko se vaan se etulevy kulunut ja jos sen vaan vaihtaa? Onko kovin hankala homma alakautta vaihtaa se koko magneettikytkin?

Ilmastointihuollossa käytetty kuukausi sitten, ei vuotoja. Ilmastointi ei lähde käyntiin olleenkaan, rele tutkittu ja sieltä jostain alipainehommasta kaksi pinniä yhdistetty, ei vakitusta. Ei mitään virhekoodeja myöskään. Että eiköhän se ole tuo välys nyt mitä todennäköisin?

Tämän näköinen on se etulevy kuin tässä linkissä https://en.aliradar.com/item/4000131534935-ac-a-c-air-conditioning-compressor-magnetic-clutch-pulley-set-for-mazda-3-for-volvo-s40-v50-c30-s60-v60-v40-1928558-1684906

Itsellä V70 samalla 109hv 1.6 dieselillä. Pari päivää sitten lopetti ilmastointi toimintansa. Käytin täyttöhuollossa rengasliikkeessä jossa kaveri sanoi että painetta ja ainetta on normaalisti, mutta kompressori ei käynnisty. Kuinka todennäköistä on että välyksen säädöllä asia korjaantuisi?

Paikallinen lämmityslaitteisiin erikoistunut huolto antoi säädölle 200-300e hinta haarukan ja kompuran vaihdolle 600-900 :buck2:

Nyrkkipajassa vaihtaisivat kompuran 550euron korvauksella...
25
S80 (vm.-07>), V70 (vm.-08>), XC60, S/V60 (vm. -11 ->) / Vs: 2.0D 2008 päästöt yli 2.5
« Uusin viesti kirjoittanut janne81 tänään kello 05:06:25 »
Sylinterit lasketaan Ranskalaiseen tyyliin vauhtipyörän päästä alkaen.
26
S60, V70 (vm.00-07), S80 (vm. -> 06), XC90 / Vs: S60 Ei käynnisty
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 15.05.2024, 23:55:49 »
Katkaiseeko viallinen anturi virran pumpulta?

Pem yksikkö on ehjä.
Viallinen anturi ei ehkä anna pemmille käskyä pumpata toivottu määrä. Sitä vartenhan se siellä on.
27
850, V/S70 (vm.<-00), C70 (vm.<-05) / Vs: 850 nokan hammashihnapyörän reijät
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 15.05.2024, 23:51:08 »
Tuo on kyllä noissa ihan pepusta tuo kiristinrullan kiinnitys torxi. Ei oo sitten yhtään syvempää avaimenpaikkaa osattu tehdä ja kun kone on autossa niin melkeinpä joku oma kikostus tehtävä avaimeksi jota voi samalla painaa kun koittaa vääntää auki.
Mullakin on hand made special tool tuohon jolla uskaltaa vääntää ja vartta löytyy.

Joku kuitenkin on keksinyt laittaa siihen ruuviin lukitetta...
28
D24 / Vs: D24 tehon lisäys keskustelu
« Uusin viesti kirjoittanut Johannes.N 15.05.2024, 23:49:54 »
Lykkäskö harmaata vielä sillonki ku toimi aluks, se voi pomppia periaatteessa pois se ennakko, esim 2.8 nokka levyllä tapahtuu aika helpostikin jos ei tarpeeks kireälle laita kiinni sitä nokkaan tulevaa pyörää, nii sit se pomppii sieltä väärille ennakoille jotenki nii käy just tollee sa et sit taas tuloo harmaata yms, voihan se toki muuallakin olla mut suosittelen chekkaamaa  nyt kans että se ennakko minkä laitoit nii jäi

Siis se on kokoajan lykännyt harmaata, ihan sama mikä ennakko,kylmä vai kuuma kone yms. Se millin ennakko siellä nyt on kun tarkistin vielä useaan kertaan nokkapyörän kiristyksen jälkeen.

Helvetinmoinen työmaa saada tulille nyt tuolla ennakolla, saa sahata akun melkein tyhjiin kaasu pohjassa ennen ku lähtee pyörimään itekseen. Ja alaväännöt katosi tyystin, liekköhän koko kone vaan nii väljä että ei vedä  ::) Toisaalta sillä 0.6mm ennakolla lähti yhellä hehkutuksella ja ekalla pyöräytyksellä tulille.

Noh kokeillaan vielä suuttimet huoltaa ja nokan ajotus kattoa, puristuksetkin samalla mitata. Periaatteessa vois kokeilla pumppuakin pyöräyttää puoli kierrosta jos jostain kumman syystä olis kokoajan ollut pumppu sen verran väärillä ajotuksilla.
29
Offtopic / Vs: Kysy&vastaa -OFFtopic (Muut kuin Volvo-aiheiset kysymykset)
« Uusin viesti kirjoittanut laatikkovika 15.05.2024, 23:43:21 »
En tiä miten sen siihen saa. Mulla oli normaali mittarit misonipullossa. Paine ja virtaus, siihen sai tökättyä sopivan kumiletkun ja toiseen päähän se muoviputki.
30
Myydään renkaat ja vanteet / S60/V70R 17" Pegasus Hankook kesärenkailla
« Uusin viesti kirjoittanut Lankku 15.05.2024, 23:25:06 »
Alkuperäiset 17x8" alut, käyvät toki moneen muuhunkin. Suorat, vasta tasapainotettu. Päällä Hankook Ventus Prime4 225/45/17 97W, ostettu viime vuonna. Pintaa 5,5-6mm. Yhdessä vanteessa reilummin kanttariosumaa, muissa vähäisempiä kolhuja.







Noudettavissa Juvalta tai Mikkelistä.

750e.

Yksityisviesti tai soitto.
0505621989
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Futurez  Kulkukoira