Volvo Racing Club Finland - Koko Suomen Volvofoorumi
Tekniikka, Viritys, Veteraanit ja Projektit => Viritys => Mekaaninen moottorin viritys => Aiheen aloitti: Dife - 27.10.2011, 17:55:52
-
mahtaako tulla oikeaan paikkaa.. no mut..
Tarkotus olis laittaa toi nurkissa lojuva K nokka talvirassiin.. josko joku viisaampi vois kertoo mitä nyt kokemattoman ja tietämättömän pitäis tietää..? pitääkö pelata sytkän tai nokan ajotuksen kans että saa pelaamaan kunnolla..ja jotain iloa irti.. entä mikäs venttiilin välys olis tossa kohtaa hyvä.. ??
kaikki neuvot tervetulleita.. :)
kiitosta etukäteen..
-
Venttiilivälyksenä ihan ohjearvo on sopiva. Löytyy esim. korjausoppaasta.
-
Koneistamolla säädettiin vinokoneiden venttiilivälykset 0,4mm.
Itse käytän sellaista mittaustapaa että 0,3mm rakotulkki pitää mennä jokaiseen mutta 0,5mm ei yhteenkään
-
Tulee noin 2 heppaa lisää, btw. Ohuempi alavääntö saattaa luoda illuusion parantuneesta suorituskyvystä..
-
kiitosta.. jos tosiaan niinkin hurja vaikutus ni voipi olla vaihtuu talven jälkeen takas vakio nokka.. harjotus mielessä siis koitetaan.. :P
-
Eikös noissa ollu vakiona v-nokka?
Se on varmasti tarpeeks kireä tuohon pienempään myllyyn ilman että hävittää kaikkea alarekisteriä...
Muistaakseni joku sanoi että k-nokalla ja muuten vakio b200:lla kun painaa kaasun pohjaan, kestää hetken ennenku tapahtuu mitään. Turbolagia ilman turboa...
-
Tässä taulukko minkä arvoon kannattaa koitaa saada se K-nokka:
(http://crazyracing.pp.fi/Kuvat/B19_B23_nokanajoitus.JPG)
-
Tänää tuli vaihdettuu K keppi.. 2h men jai aika kivuttomasti kävi.. komeesti rupes pelaa vaikka en oo ennen moista tehny.. ja tuntuu ainakin vetävän "paremmin" kuin A nok alla.. :idiot2:
-
Laitetaas nyt tähän kun on samasta koneesta (b200e) kyse.. On tuossa yks 530 kansi ylimääräsenä niin aattelin että saisiko siitä mitään irti jos sitä laskisi hieman (1,5-2mm) ja avartaisi kanavat mutta muuten vakio kone.. Onko kellään kokemusta kyseisestä hommasta onko järkeä vai ei? Ei siis ole mitään tehotavotteita.. Saako yhtään potkua lisää kyseisellä kansihommalla?
-
Laitetaas nyt tähän kun on samasta koneesta (b200e) kyse.. On tuossa yks 530 kansi ylimääräsenä niin aattelin että saisiko siitä mitään irti jos sitä laskisi hieman (1,5-2mm) ja avartaisi kanavat mutta muuten vakio kone.. Onko kellään kokemusta kyseisestä hommasta onko järkeä vai ei? Ei siis ole mitään tehotavotteita.. Saako yhtään potkua lisää kyseisellä kansihommalla?
Jos tehoo häviää alle 30% alkuperäsestä, niin sillon viritys on onnistunu sanoo isot pojat ;D