Futurez  Kulkukoira

B200k lisää tehoa

  • 43 Vastauksia
  • 19901 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 240 volvo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 13
  • Ilo alkaa kilosta.
B200k lisää tehoa
« : 29.05.2016, 00:47:37 »
Elikkäs tarvis kilpuriin saada lisää potkua HALVALLA. kone on b200k, 530 kannella. Mites kaasarit, jotkut tuplat, mutta mitkä? V nokka on hommatu mut ei ole vielä kiinni.
« Viimeksi muokattu: 17.10.2016, 20:42:47 kirjoittanut 240 volvo »

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #1 : 29.05.2016, 12:54:33 »
B230 ja turbo HALAVALLA
Kilometreillä ei ole juurikaan väliä näissä koneissa

Poissa lassii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1289
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #2 : 07.07.2016, 14:10:21 »
Jos et konetta vaihda niin nokaks K tai H.

Jos on mahdollisuus säätää sytkää niin ennakkoo vaan lisää niin saa vähän lisää heposia yläkierroksille.

Viritysaihiona olet valinnu huonoista huonoimman.
V70 TDI

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #3 : 09.08.2016, 13:44:02 »
Tätä mä en oikeen ymmärrä. Aina etsitään just se B200K ja ruvetaan siitä romuläjästä virittämään. Koneessa ei ole yhden yhtäkään hyvää osaa tehtaalta viritystä silmälläpitäen:

B200 lohko = pieni tilavuus, ei pysty poraamaan hirveästi
Y-nokka, nokista varmaan se laiskin, ei mitään tehoa yläkierroksilla, joka M-nokkaakin laiskempi
530 8v kansi, perus romua, toimii mutta ei anna tehoa millään alueella koska virtaa huonosti
Solex Cisac kaasari, täysin skeida, vaan strömberg on pahempi.
Heikot 9mm kiertokanget, kaikkeista heikoimmat volvon kanget ehkä (vrt esim 13mm kanget 1991-> tai "M" kanget)

Kampiakseli on ainoa joka ei saa haukkuja, tosin muissa koneissa on sitten takokampura (esim B230 penta, tai kymppisarjan koneet)...

Eli mikä vaan kone on parempi virikäyttöä silmälläpitäen, jopa B19A/K... B21A, B230A/K.

Tossahan menee siis kaikki vaihtoon jos potkua haluaa, siis ihan kaikki. B230 lohko, K tai H-nokka tai saa se olla ärjympikin, tuplakaasarit, tai siis ei kai kukaan oikeesti sellasia enään asenna vaan ohjelmoitavan ruiskun. 531 tai 405 "iso 8v kansi" tai 16v kansi. Kanget vaihtoon jos B2xx lohko, joko "vahvat" 13mm kanget tai H-kanget.

Olis edes ollut B200F ni siellä olis jo saattanut olla vahvat kanget sisällä ja ruisku valmiina. :D

Pitäis näist virijutuista pikkuhiljaa tehdä FAQ hommeli:
1. ÄLÄ OSTA HALVINTA paskamallia koska sillon KAIKKI menee HITAASTI JA VARMASTI vaihtoon viimeistä ruuvia myöden.
2. Tee kerralla kunnolla sellainen kun haluat, älä stage 1-200000. Halvempaa ja helpompaa ostaa Ferrari.
3. Tee kunnolla, niin se toimii (ton oppii vasta siinä 25v nurkilla)

S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #4 : 10.08.2016, 09:58:42 »
Mää keksin B200k koneesta yhden positiivisen asian
10 puristus_suhde

1. ÄLÄ OSTA HALVINTA paskamallia koska sillon KAIKKI menee HITAASTI JA VARMASTI vaihtoon viimeistä ruuvia myöden.
2. Tee kerralla kunnolla sellainen kun haluat, älä stage 1-200000. Halvempaa ja helpompaa ostaa Ferrari.
3. Tee kunnolla, niin se toimii (ton oppii vasta siinä 25v nurkilla)

Hyvin sanottu
Näitä kun miettii niin ehkä valitsee kuitenkin jonkun muun harrasteen kuin Volvon vinokoneen
Menee raakasti OT mut pistän silti linkin
http://jalopnik.com/the-10-best-engines-of-the-last-20-years-1510676043
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #5 : 16.08.2016, 07:34:26 »
Turbo+mega+re85= win!

Tolla paketilla irtoaa helposti 180 hevosvoimaa. 
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #6 : 16.08.2016, 08:35:12 »
Se turbolla tekohengittäminen ja/tai 2,3 lohko ei ole aina vaihtoehto, eikä ruiskukaan. Ja kun halvalla haluttiin selvitä niin ei touhutonni riitä ahtimen, pakosarjan, imusarjan ja ruiskun hankkimiseen, ja kun vaihtoon kumminkin menisi vielä männät ja kangetkin. Se siitä halvasta turbovoimasta, 2-3 tonttua meni ja ulos tulee ehkä 150 heppaa jos kymmenien tuntien säätämisen jälkeen saa megan pelaamaan.

Hommaat siihen hiotun nokan (saa samaan hintaan kuin H tai K), siistit kannesta kanavat, kohdistat imu- ja pakosarjat kanaviin ja nakkaat tuplakaasarit (40:t varmaan riittää) kylkeen. Puristussuhde tuossa on jo valmiiksi kohtuullinen, mutta voisi sitä vähän nostaakin kantta laskemalla. Rahaa meni n. 500 ja ulos tulee samat 150 heppaa.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa laatikkovika

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5018
  • Voi muoviämpärin muoviämpäri
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #7 : 16.08.2016, 10:59:38 »
Turbo+mega+re85= win!

Tolla paketilla irtoaa helposti 180 hevosvoimaa.
;D Eikä maksa kuin vähän enemmän mitä valmis turboauto mistä saa pelkällä bleedillä enemmän.
Mutta kai se asentaminen antaa pontta elämään? Onhan kärry sitten spesiaali.. :facepalm:
S60 T5 BSR   UNLEASH YOUR BEAST
PIDÄ TUNKKIS!       
https://youtu.be/lS3b1EaTSwk
Perheen kulkineet S60 T5-2001, S60 2.0T-2002, S40 T5-2005

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #8 : 16.08.2016, 13:12:20 »
Vinokoneen turbottaa lähes samaan rahaan kun hääräilee tuplakaasarien kanssa.  Jos meinaa ajaa kireällä vaparimoottorilla niin realismi iskee silmille M47 välitysten muodossa.

-


 
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #9 : 16.08.2016, 15:08:35 »
Ai urbottaa vai?

ahdin 300 (käytetty)
pakosarja 150 (käytetty)
ruisku 800 (käytetty mega + antureita)
imusarja 100 (vakio f:n käytetty)
suuttimet 100 (vakiot hurbon käytetyt)
pumput + suodatin 300 (käytetyt)
männät + kanget 250 (käytetyt)
cooleri 100 (käytetty)
kytkin 150 (uusi)
vaihteisto M46 150 (kun se M47 porsii kumminkin)
+laakerit ja tiivisteet kun koko kone on käytettävä atomeina
+ kasa harmaita hiuksia rötäävän sötkötyksen kanssa => säädättäminen ammattilaisella satasia
tuloksena n. 200 pollea

vs. vapari
imusarja 100 (uusi)
kaasarit 540 (uudet)
hiottu nokka 120
jäykemmät venajouset 80 (uudet)
peltipakosarja 200 (uusi)
kannen höyläys 40
vauhtipyörän sorvaus 40
+ kanavien kaivelu omina ilta-askareina 13 (8pakki janojuomaa)
+ yläpään tiivistesarja
+ kaasarien säätö ammattilaisella kymppejä
puolta vähemmällä työllä ja reilusti halvemmalla katukelpoinen n. 170 heppanen

Hinnat perustuvat omakohtaiseen rakentamiseen.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #10 : 16.08.2016, 15:15:45 »
Pieni muokkaus

ahdin 300 (käytetty)     Itse myyn 150e pienen ehjän ahtimen jos haluaa.
pakosarja 150 (käytetty)    Halkosarja esim saa noutaa muutamalla kympillä
ruisku 800 (käytetty mega + antureita)  Viimeksi myin juhaulle megan käytettynä muitaakseni 150e
imusarja 100 (vakio f:n käytetty)     f:n imusarjan saa hakea muutamalla kympillä kanssa jos tarve, k-jetin modatusta voisi muutaman kympin enemmän huolia.
suuttimet 100 (vakiot hurbon käytetyt)
pumput + suodatin 300 (käytetyt)  esim uusi aito bosch -044 pumppu 93.74e saksanmaalta. Käytetyn orkkiksen saa parilla kympillä
männät + kanget 250 (käytetyt)  Viimeksi maksoin muistaakseni vahvoista veiveistä 50e ja männät myin itse 30e
cooleri 100 (käytetty)
kytkin 150 (uusi)
vaihteisto M46 150 (kun se M47 porsii kumminkin)
+laakerit ja tiivisteet kun koko kone on käytettävä atomeina
+ kasa harmaita hiuksia rötäävän sötkötyksen kanssa => säädättäminen ammattilaisella satasia
tuloksena n. 200 pollea
 Ihan vain realistisempaa hintahaarukkaa ja ehkä pientä markkinointiakin, nimittäin löytyviä osia saa tuohon hintaluokkaan hakea pois.
« Viimeksi muokattu: 16.08.2016, 15:18:33 kirjoittanut miikel »

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2389
  • www.vrcf.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #11 : 16.08.2016, 15:36:22 »
Ai urbottaa vai?

ahdin 300 (käytetty)
pakosarja 150 (käytetty)
ruisku 800 (käytetty mega + antureita)
imusarja 100 (vakio f:n käytetty)
suuttimet 100 (vakiot hurbon käytetyt)
pumput + suodatin 300 (käytetyt)
männät + kanget 250 (käytetyt)
cooleri 100 (käytetty)
kytkin 150 (uusi)
vaihteisto M46 150 (kun se M47 porsii kumminkin)
+laakerit ja tiivisteet kun koko kone on käytettävä atomeina
+ kasa harmaita hiuksia rötäävän sötkötyksen kanssa => säädättäminen ammattilaisella satasia
tuloksena n. 200 pollea


Ou jea! Mä myyn heti jollekkin tohon rahaan ko. osat.

Plus K-moottorin kaasarista saa 20 E ja imusarjasta 40 E

Ja tuo tuplawebereiden säätäminen ammattilaisella kymppejä, missähän kyseinen paikka mahtaa olla?


« Viimeksi muokattu: 16.08.2016, 15:40:34 kirjoittanut The_OttoB »
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa Veksi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1392
  • Top Etanol
    • volvo-club.net
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #12 : 16.08.2016, 15:58:34 »
Viimeisin budjetti-turbo-sotkotus maksoin, auton hankinta hinta mukaan lukien, ~2500e
Kallein osa oli 300e kiina-ahdin. Näitä saa nykyään vissiin halvemmallakin tai sit ostaa käytetyn merkki ahtimen
Auto toimi kumminkin puolivuotta päivittäis käyttiksenä, tehoa noin 300hv

Tätä enne ajoin noin 150hv vaparilla joka tuli kustantamaan kaikkineen ehkä 1200e?
Nyt ajan 130hv vaparilla. Tosin sekään ei ole B200k
Käyttöauto - isolohko Kartano 240 3/4 turpo interkoorel
Kesäauto - pikkulohko Camaro 346cid

"OStrichilla siihen tarvitaan kaksi purkkia ja läppäriä yhtäaikaisesti, eikä siitä saa logia talteen"

Poissa estate

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1421
  • Lahajattomat reenaa
    • ahtua.fi
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #13 : 16.08.2016, 16:22:29 »
Kyllähän käytettyjä osia löytyy halvalla (jopa ilmaiseksi) kun jaksaa viikkoja etsiä. Nytkään ei ole yhtään mäntää tai kankea kympin kappale hintaan myytävänä, eikä 150 ahtimiakaan oikein montaa ole listoilla.
Alle satkulla ei saa aitoa Boschin 044:sta edes Saksasta, Bilteman mallin saa. Ja siirtopumppukin tarvii olla.

Siltikin niillä tingityillä hinnoilla ollaan enemmän kuin tuplaten kalliimpia, osat on käytettyjä ja ehkä ehjiä ja niiden etsimiseen on mennyt viikkoja. Ruiskuturboa ei rakenna edes käytetyillä osilla samaan rahaan kuin vaparia uusilla osilla. Tietysti jos jaksaa vuosia keräillä freebie osasia maailmalta niin miksei sitten saa aikaan sen rötäävän bensakrematorion, jota ei saa toimimaan kunnolla mitenkään. Vapariin löytyy uusia osia sen kun vaan tilailee ja hakee paketteja matkahuollosta. Käytettyjä osia saa puoleen hintaan ja alle jos viitsii etsiä.

En ole kuullut, että kukaan penkittäjä ottaisi satasta enempää kaasareiden säätämisestä, siinä kun ei mene tunteja kuten ruiskun kanssa. Yleensä taksa pyörii luokassa 60-70€/h.

Kyllähän ahtamalla voimaa saa, mutta ei sekään halpaa ole kuten monet väittää, ja vaparinakin rupeaa hintaa tulemaan kun revitään sitä 100 heppaa/litra irti.
Jeep Grand Cherokee 3.0 CDR
Citroen C5
Paljo on kalustoo käsien kautta kulkenu

Poissa Chall

  • Porilainen Oikeiden Topicien Erikoismies
  • Global Moderator
  • Grand Touring
  • *
  • Viestejä: 2256
  • Muoviämpäri
Vs: B200k lisää tehoa
« Vastaus #14 : 16.08.2016, 16:28:14 »
"Viikkoja etsiä", yrittäny myydä tota perkeleen ehjää 13C ahdinta 100€ monta kuukautta. 110€ maksoin omasta AEM 320lph pumpusta (uutena), ja 1 pumppu riittää.

 

Autoracing  KL-varaosat